Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Woonplaats geheim?

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 19 feb 2018 22:51

Woonplaats geheim?

Vaak komen mensen hier op het forum en de eerste posting is meteen een (technische vraag) vraag.
Prima natuurlijk, maar even voorstellen lijkt minder gewoon te worden.
Ook de woonplaats houden de meesten geheim.
Nadeel hiervan is dat er best mensen zijn die je willen helpen, maar de kans is groter als bekend is waar je woont.
Wat mij betreft worden woonplaats en even voorstellen min of meer verplichte kost.
Wat vinden jullie er van?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 20 feb 2018 07:51

Re: Woonplaats geheim?

Niet mee eens. Vanwege wet op privacy. Als je het vrijwillig wil geven prima. En anders even goede vrienden.

Mvg,
Paul.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 20 feb 2018 09:19

Re: Woonplaats geheim?

qua woonplaats kan ik me vinden in Paul zijn visie

wel vind ik het een zwakte bod dat veel mensen zich aanmelden met een nick naam.

Je hebt gelijk Jaap dat vaak(trend van de laatste jaren) mensen zich puur alleen aanmelden,puur alleen om 1 technische vraag beantwoord te krijgen, zonder zich fatsoenlijk even te introduceren.


daarbij hoef je echt niet het achterste van je tong te laten zien, maar het gebeurd vaak dat er een technische vraag komt, zonder dat er maar iets bekend is van de totale setup o.i.d


dus woonplaats oke dat is niet direct een must, maar een klein beetje introductie is m.i wel netjes
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 63

Geregistreerd: 06 maart 2013 20:24

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 20 feb 2018 10:53

Re: Woonplaats geheim?

Goed punt! Ik vind het van fatsoen getuigen dat je je voorstelt en woonplaats meld. Voor mij is woonplaats geen privacy ding, sterker: als je je woonplaats geheim wilt houden met welk doel dan? Wordt je gestalkt? Worden er bedevaartreizen georganiseerd? :lol:
Het is juist handig bij een vraag om te beoordelen of je er bijvoorbeeld een pb aan waagt om iemand verder te helpen als je weet in welke plaats iemand woont!

Groet,
Marien

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 20 feb 2018 12:45

Re: Woonplaats geheim?

Marien,

Fatsoen is er helaas op het huidige internet gebruik een stuk minder geworden. Kom het overal tegen ook op andere soorten forums.

Makkelijk is het wel als je de woonplaats weet, maar echt verplichten zou ik zeer goed over nadenken. Überhaupt: zeker ook eerst even verdiepen in de nieuwe AVG wet die ingaat op 25 mei 2018. Ik zou niet willen dat degene die het forum beschikbaar stelt in de problemen zou komen.

Mvg,
Paul.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 20 feb 2018 12:54

Re: Woonplaats geheim?

Die gedachte had ik ook Marien tot 1,5jaar geleden.

Ik had ook ter goeder trouw info woonplaats enz in mijn profiel staan,
Totdat een malloot het nodig vond om op basis van mijn NAW ect. Een gratis nep site met kloppende NAW aan te maken, waarin allerlei onzin stond over speaker verkoop en bouw daarvan.
Uit mijn naam.

Dus stalking wil ik het niet noemen maar wel vervelend.


Maar enige mate van introductie, zonder nickname vind ik wel een basis beleefdheid.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 feb 2018 12:58

Re: Woonplaats geheim?

Volkomen eens met Paul. Ik denk dat (bijna) iedereen te gemakkelijk over privacy heen stapt als zijnde het interesseert mij niet zo veel.

Zonder dat jij lid bent van bijv. Facebook ben jij toch bekend bij Facebook: wie ben jij, wat doe jij, wat zijn jouw hobby's en interesses, politieke voorkeur, godsdienst, enz. enz. Als jij in de de smartphone staat van een kennis en die kennis is lid van Facebook, dan heeft Facebook ook jouw telefoonnr. en adres gegevens. Ook dit forum werkt er aan mee: via dat "like" duimpje weten ze exact wanneer en hoeveel minuten jij op het forum zit.
En Google heeft zo wie zo al die gegevens. De smartphone en webbrowser Chrome zijn nl. Google. En Google weet exact waar jij woont en waar jij loopt want via de streetview opnames en de draadloze modems weten ze waar welk modem staat.
Ter info: bij mij wordt tussen de 45 en 55% van alle internet verkeer van de verschillende apparaten voor dit soort dingen geblokkeerd. Op een heel enkele site na werken de sites gewoon.

Zowel Google en Facebook halen hun inkomsten uit jouw gegevens. Plaatsing van advertenties, verkopen van jouw gegevens aan derden, enz. Als iets gratis is, ben jij het product!! En beide bedrijven maken per kwartaal samen meer dan 10 miljard euro winst.

Met de nieuwe AVG = Algemene Verordening Gegevensbescherming (of GDPR = Engelse naam: General Data Protection Regulation), die op 24 mei 2016 is ingegaan en vanaf 25 mei 2018 bij een overtreding deze ook beboet gaat worden, kent een nieuwe definitie van het begrip 'identificeerbaar' bij persoonsgegevens:
als identificeerbaar wordt beschouwd een natuurlijke persoon die direct of indirect kan worden geïdentificeerd, met name aan de hand van een identificator zoals een naam, een identificatienummer, locatiegegevens, een online identificator of van een of meer elementen die kenmerkend zijn voor de fysieke, fysiologische, genetische, psychische, economische, culturele of sociale identiteit van die natuurlijke persoon;
Dus je naam en ook de woonplaats vallen hier onder.

Een nick name voorkomt dat iemands doopcel gelicht wordt. Google bijv. maar eens op "marien de wilde" of "jaap380". Bij een nick name komt dit niet naar boven. Als je voor elk forum een andere nick name gebruikt, kunnen er ook geen onderlinge relaties tussen de forums gelegd worden.

Hetzelfde geldt voor een introductie op het forum. Prima als personen dat zelf willen doen. Maar verplicht het niet.
En als iemand zich bijv. in 2015 aan meldt en introduceert en gisteren een bericht met een probleem plaatst, ga je niet bij "wie is ...." kijken voor de betreffende set up. Deze kan al meerdere keren vervangen zijn. Veel belangrijker is dat bij een probleemstelling ook de omgeving waarin dit optreedt, vermeld wordt.


Kortom: voor hen die het niet zo nauw nemen met de privacy: verdiep je er eens in.
Wat eenmaal op internet staat kan niet meer gewist worden, ook al gooi je bijv. een bericht van het forum weg. Het staat dan al in de zoekmachines en kan gewoon opgeroepen worden.
En bijv. bij sollicitaties, verzekeraars, enz., enz. wordt er op jouw naam gegoogled, geLinkedInt en gefacebookt. Vertel dat ook in de rest van het gezin maar.

Berichten: 63

Geregistreerd: 06 maart 2013 20:24

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 20 feb 2018 14:24

Re: Woonplaats geheim?

Ha Evert-Jan, Jan Wim en Paul,

Ik zit in de IT/Internet en weet heel goed wat er gebeurd met gegevens en snap het commerciele gehalte van die gegevens. Mede door de zaken die jij aangeeft Evert-Jan, vind ik het geen issue meer dat men weet dat ik in Veenendaal woon.
Ik ben juist de tegenovergestelde mening toegedaan: ik gebruik mijn eigen naam zodat duidelijk is dat ik dat ben en niet iemand anders. In het geval van Jan Wim snap ik dat je heel erg terughoudend wordt als je zoiets overkomt!
Ik heb de illusie dat je privacy hebt allang laten varen en maak graag gebruik van de mogelijkheden die social media mij bied (wat niet wil zeggen dat ik dus alles maar goed vind) :lol:

Groet,
Marien
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 20 feb 2018 15:11

Re: Woonplaats geheim?

Het is wel jammer dat door lukraak gebruik en misbruik van persoonlijke gegevens, je welhaast "gedwongen" voelt om zo anoniem mogelijk te opereren.
Ik vind het niet meer dan fatsoenlijk dat je jezelf even voorstelt, voordat je je technische probleem opgelost wilt zien. Je loopt toch ook geen tennisbaan op om te vragen hoe je de backhand goed uitvoert, -zonder je even voor te stellen?
En ik heb er geen probleem mee dat iedereen weet dat ik Jaap van Gent ben, in Barneveld woon en ik gek ben van Hauptwerkorgels.
En als je een nickname combineert met je woonplaats, welke privacyregels overtreden we dan? Dan is het telefoonboek ook 1 grote schending van de privacy....
Hauptwerk is een fatsoenlijke hobby, waarvoor je je niet hoeft te schamen of anoniem moet blijven. Het staat bij mij zelfs op m'n CV :lol:
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 20 feb 2018 17:33

Re: Woonplaats geheim?

Hoi,

Wie zijn wij om te zeggen dat Hauptwerk een fatsoenlijke hobby is? Ik schaam mij er niet voor, maar ik gebruik op alle forums waar ik zit mijn fictieve bedrijf PaHaSOFT als inlog account. Niet om anoniem te zijn, maar om reclame voor mijn product te maken :)

Ook ik heb nare ervaring met alles open en bloot te zetten (spreek wel van denk ik bij 18 jaar geleden). Ook een zeer onplezierig; ik wens dit niemand toe. Dat was dan ook wel van een andere hobby (modeltreinen), maar ook daar van denk ik dat het een nette hobby is.

Wat mij betreft is het geen probleem, dat mijn woonplaats in mijn profiel staat. Ik zou er juist wel een probleem mee hebben als het verplicht wordt (gelijk een beetje zoals orgaan donatie: was het altijd wel, maar nu er juist wordt aangenomen dat ik het ben, denk ik er toch over om juist niet toe te staan).

Mvg,
Paul.
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 20 feb 2018 23:30

Re: Woonplaats geheim?

Woonplaats geheim, is ook een probleem op synthforum, afdeling verkoop.
In 99 procent van de gevallen, moet je vragen waar je zoiets kan afhalen.

Ik zou zeggen: i.p.v. woonplaats, zet er neer 035 of 033 of 010,
dan weten we ongeveer waar je iemand moet plaatsen, of waar je iets kun afhalen.

How difficult can it be?

Bartmans :D

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com