Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

Alternatief voor los papier

Toon actieve onderwerpen

Bericht 13 jun 2018 19:43

Re: Alternatief voor los papier

Theo Jager schreef:Gewoon om te weten: kan Librera ook horizontaal autoscrollen, bijv. voor Klavar, dat altijd in portrait mode staat?

Nee, ik geloof het niet. Ik heb althans geen optie gevonden om lees- of scroll richting aan te passen.

Bericht 13 jun 2018 21:31

anco.marijs schreef:Een pc voor bladmuziek heeft ook zijn voordelen.
Maar een IPad of andere tablet heeft het grote voordeel dat je al je muziek gemakkelijk kunt meenemen.

Zo'n NUC PC is zo groot als een klein broodtrommeltje en kan je ook zo overall mee naar toe nemen. De monitor is meer een problem, maar een evengroot tablet zou dat ook zijn.

groetjes, Fred
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Bericht 14 jun 2018 09:46

Zelf gebruik ik al jaren een Samsung Galaxy 12.2. Scherm is vrijwel A4. Is helaas niet meer te verkrijgen. Voor de bladmuziek gebruik ik de app mobilesheetspro.
Voordeel van tablet ten opzichte van de NUC pc die Fred noemt is dat je geen kabels nodig hebt.
Zie me op zondag tijdens de dienst nog niet vooraf met allerlei verlengsnoeren een NUC aan te gaan sluiten ;) .

Bericht 14 jun 2018 09:57

Als ik zou kiezen voor een pc (of nuc) dan is het zonde om daar een klein 13 inch monitortje bij te nemen omdat dat makkelijker draagbaar zou zijn. En zie mezelf nog niet slepen met een 34 inch widescreen ;)
Dus wat mobiliteit betreft blijft de tablet wel een voordeel.

Bericht 15 jun 2018 23:05

Ik hoef er niet mee te slepen maar het scherm in a.h.w. mijn lessenaar. Ik kan er nog een psalmboek en dergelijke voor zetten. Het is gewoon mijn thuisopstelling
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Bericht 16 jun 2018 20:55

Ik heb voor mijzelf de knoop doorgehakt en ga voor een Chuwi Hi13 inch tablet-PC met los toetsenbord via Gearbest. Hij draait op Windows 10 en ik wil MobilesheetsPro gaan gebuiken. Stylus pen erbij om de vingerzetting en andere aanwijzingen er bij te kunnen plaatsen. En alle bladmuziek op 1 tablet vind ik ook wel erg handig. Ik denk dat ik voor € 350,- klaar ben (als de invoerrechten vergeten worden).
Wie op kunstof kan spelen, doet het ook graag eens op hout.
Vorige

Keer terug naar Algemene discussie