Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nieuwe site voor ondersteuning en nieuwbouw

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 05 dec 2011 21:30

Nieuwe site voor ondersteuning en nieuwbouw

Laatst bijgewerkt door Anton Heger op 05 jan 2012 18:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 dec 2011 21:35

Re: Nieuwe site voor ondersteuning en nieuwbouw gezien!!!

Anton,
van Peter Murre; bij jou in de buurt dus

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 05 jan 2012 18:07

Re: Nieuwe site voor ondersteuning en nieuwbouw

Nu ook op Marktplaats:

http://muziek.marktplaats.nl/orgels/517 ... eubel.html

Ik heb er op gespeeld; speelt fantastsch en de geluidsweergave is subliem.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 jan 2012 18:56

Re: Nieuwe site voor ondersteuning en nieuwbouw

Hoi Peter,

het ziet er mooi uit, het resultaat is perfect, kan me indenken dat het geluid ook goed klinkt, omdat de speakers hoog genoeg geplaatst zijn.

En eindelijk niet zoals zoveel bouwers doen, de boxen naar de speler toe draaien.

Succses

met vriendelijke groet

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 05 jan 2012 21:13

Re: Nieuwe site voor ondersteuning en nieuwbouw

Peter, Jan Wim

Complimenten voor de mooie orgels die jullie hebben gebouwd. Een vraag, hebben jullie ook een subwoofer in de kast verwerkt? Of gewoon losse speakers.

groeten,

Gertjan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 jan 2012 22:32

Re: Nieuwe site voor ondersteuning en nieuwbouw

Hoi Gertjan,

mijn subwoofer is te groot om in mijn orgel te bouwen 50x50x50cm

het is wel zo dat voor de diepste tonen het richtings gevoel niet belangrijk is, maar om staande golven zoveel mogelijk te beperken, komt een sub het beste tot zijn recht wanneer er voor zijn snufferd geen obstakels te vinden zijn.

als voorbeeld een sub die 20Hz moet kunnen weergeven heeft al minimaal ruim 10 meter nodig zonder enig obstakel in zijn (geluidsveld)

vriendelijke groet

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 06 jan 2012 12:30

Re: Nieuwe site voor ondersteuning en nieuwbouw

Ik ben deze week ook wezen kijken en spelen, het is werkelijk een schitterend geheel geworden, stralend heldere klank en stevig gassende woofer!
Twee verschillende soorten klavieren, zodat je ter plekke het verschil kunt beleven!

Ennuh, neem gerust je vrouw mee mannen, wanneer je gaat luisteren, ze zal verliefd zijn op de super kwaliteit van het meubel. Om even ouderwets te doen, die stoft ze voor haar plezier... :lol:

Proficiat Peter!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 06 jan 2012 14:58

Re: Nieuwe site voor ondersteuning en nieuwbouw

Proficiat met de resultaten Peter. Het is wel erg snel gegaan, nadat we elkaar gesproken hebben vorig jaar.
Mooi, praktisch én universeel geheel is het geworden.
Én, Hauptwerk verkoopt zichzelf ! Het blijft uitbreiden.
Ik krijg nog wekelijks nieuwe aanvragen voor de NL gids.

Groet, Gerrit uit Gouda
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 07 jan 2012 17:34

Re: Nieuwe site voor ondersteuning en nieuwbouw

Goedemiddag,

Zojuist een uurtje wezen spelen bij custommadeorgan

Inderdaad een schitterend orgel met een mooie geluidsweergave. :D

Gr. Jacob
Groet,

Jacob
Avatar gebruiker

Berichten: 89

Geregistreerd: 19 feb 2011 17:33

Bericht 07 jan 2012 21:45

Re: Nieuwe site voor ondersteuning en nieuwbouw

Misschien even off topic maar ik werd hierdoor getriggerd:

En eindelijk niet zoals zoveel bouwers doen, de boxen naar de speler toe draaien.


@Jan Wim, ik ben dus een van die (zelf)bouwers die dat wel heeft gedaan. Wat is hier mis mee? Is dat jouw inziens nadelig voor de geluidsweergave? Ben benieuwd naar je onderbouwing van je opmerking.

@Peter, de foto's op de website zien er goed uit. Ik ben benieuwd naar de klank. Misschien kom ik wel eens kijken/luisteren in Kapelle.

Groet,
Edwin

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 07 jan 2012 23:19

Re: Nieuwe site voor ondersteuning en nieuwbouw

Hoi Edwin,

het is zeker nadelig om de speakers op zo'n korte afstand van je gehoor al te laten kruisen, dit veroorzaakt zeker, luister moeheid.

En je zit eigenlijk gevangen in het geluidsbeeld, probeer maar eens een andere opstelling!!!!

maar bij jouw orgel is het minder schadelijk, omdat je je speakers boven je gehoor geplaatst hebt.

ga maar eens spelen bij iemand die een M-console heeft waarvan de speakers op oorhoogte, en naar de speler toe gericht zijn :evil:

om een transparant rustig beeld te krijgen speakers boven je hoofd, en niet draaien, en het liefst over meerdere kanalen indien mogelijk.

maarja ik denk dat dit wel weer heel persoonlijk is...........

groeten

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 08 jan 2012 12:13

Re: Nieuwe site voor ondersteuning en nieuwbouw

Jan Wim schreef:Hoi Edwin,

het is zeker nadelig om de speakers op zo'n korte afstand van je gehoor al te laten kruisen, dit veroorzaakt zeker, luister moeheid.

En je zit eigenlijk gevangen in het geluidsbeeld, probeer maar eens een andere opstelling!!!!

maar bij jouw orgel is het minder schadelijk, omdat je je speakers boven je gehoor geplaatst hebt.

ga maar eens spelen bij iemand die een M-console heeft waarvan de speakers op oorhoogte, en naar de speler toe gericht zijn :evil:

om een transparant rustig beeld te krijgen speakers boven je hoofd, en niet draaien, en het liefst over meerdere kanalen indien mogelijk.

maarja ik denk dat dit wel weer heel persoonlijk is...........

groeten

Jan Wim


Gewoon zachter zetten..

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com