Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Idee ?

Toon actieve onderwerpen


Leo

Avatar gebruiker

Berichten: 58

Geregistreerd: 16 feb 2018 21:37

Woonplaats: Groot-Ammers

Bericht 23 jun 2018 19:31

Idee ?

Gezien de vele vragen, antwoorden en meningen over Hauptwerk orgels ( Sample-set, Speeltafel, Audio-opstelling enz.) is het volgens mij zinvol om een aparte afdeling op het forum te maken, waar iedereen (die dat wil natuurlijk) zijn orgel met alle gegevens in kan zetten, en openstelt. Zodat degene die op zoek zijn naar b.v. een sample-set, Audio-opstelling, Speakers, Geluidskaart, etc. etc. deze in de praktijk kunnen beoordelen, en niet afhankelijk zijn van persoonlijke mening van anderen.

En het is ook leuk om speel/luister ervaring en ideeën op te doen bij anderen.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 23 jun 2018 20:16

Re: Idee ?

Hoi Leo,

Volgens mij is een grtrot deel van je wensen al aanwezig op http://www.contrebomberde.com.
Kijk bijvoorbeeld op mijn pagina: http://www.contrebombarde.com/concerthall/user/3346 waar je plaatjes van mijn opstelling ziet plus technische gegevens van de Hauptwerk hard-en software, plus muziek van de verschillende "orgels" Op de website kan je playlists aanmaken van bepaalde orgels, bijvoorbeeld http://www.contrebombarde.com/concerthall/playlist/listen/1198 od bepaalde onderwerpen, bijvoorbeeld http://www.contrebombarde.com/concerthall/playlist/listen/1233
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Leo

Avatar gebruiker

Berichten: 58

Geregistreerd: 16 feb 2018 21:37

Woonplaats: Groot-Ammers

Bericht 23 jun 2018 20:34

Re: Idee ?

Ha Fred,

Dat weet ik allemaal wel, maar het gaat erom dat iemand in de praktijk een beoordeling kan doen, en niet op zijn pc.
Als je bijvoorbeeld een sample set wil kopen, dan kan je die zelf, door erop te spelen, ervaren.
En dan kan je iemand opzoeken die qua audio in de buurt zit (of juist niet, als je iets anders wil horen).

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 23 jun 2018 20:42

Re: Idee ?

naar de HW dealer rijden?, die heeft over het algemeen een ruim ass. sets voorhanden
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Leo

Avatar gebruiker

Berichten: 58

Geregistreerd: 16 feb 2018 21:37

Woonplaats: Groot-Ammers

Bericht 23 jun 2018 20:57

Re: Idee ?

Ja dat weet ik ook wel, maar lees nu de opzet van het idee.
Op deze manier kan je op je gemak, in een huiskamer, met de ervaring van je gastheer, ervaring opdoen.
En het is vrijblijvend.

Ik stel in ieder geval mn orgel hiervoor open, Wie volgt?
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 23 jun 2018 21:06

Re: Idee ?

Veel forumleden hebben hun configuratie via Even Voorstellen gedeeld.
Toch is het denk ik een goed idee om je configuratie kort en krachtig in een gesloten topic te delen.
Reacties van medeforumleden die nieuwsgierig zijn naar een ander z'n configuratie, kunnen via een PB dan verzonden worden.

Daarnaast ben ik niet op de hoogte of Hauptwerkdealers correctieprogramma's gebruiken die, zoals nu door diverse forumleden inmiddels als succesvol gezien worden, uitgeprobeerd kunnen worden.

Als ik van mezelf uitga vind ik het best gezellig (en vast ook leerzaam) om forumleden te ontvangen bij mijn configuratie en dat zal bij veel anderen niet veel anders zijn wellicht!
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 23 jun 2018 22:47

Re: Idee ?

Uitstekend idee! Ik doe mee.
Alleen hoe vind je een configuratie die je interesse heeft? Iedereen een apart topic, of 1 topic waar iedereen zij configuratie neerzet, aan de hand van een format?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 23 jun 2018 22:52

Re: Idee ?

maar hoe hou je dit actueel en overzichtelijk, zowel configuratie als set samenstelling kan veranderen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 24 jun 2018 12:12

Re: Idee ?

Jan Wim schreef:maar hoe hou je dit actueel en overzichtelijk, zowel configuratie als set samenstelling kan veranderen

Je kan een format maken wat een ieder kan invullen.

Bijvoorbeeld:
- woonplaats
- Processor
- moederbord
- Ram
- geluidskaart
- versterking
- Surround ja/nee
- frontspeakers:
- rearspeakers:
- besturingssysteem
- klavieren
- midisysteem
- registreren met:
- bladmuziek tonen op:
- koptelefoon
- Samplesets:

vr gr, Jaap
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 24 jun 2018 21:44

Re: Idee ?

Goed idee. Ik vindt bovenstaande wel een praktische opzet.
Bij mij is ook iedere geïnteresseerde van harte welkom.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 24 jun 2018 22:17

Re: Idee ?

Hoi,

Zelf vind ik het geen goed idee. Mijn spullen die ik thuis heb zo op het internet te plaatsen. Ik doe hier ook niet aan mee. Wel doe ik als ik zie dat iemand sampleset zoekt en wil uitproberen en ik heb deze, dat ik deze persoon via prive bericht uit nodig om te komen spelen.

Nadeel van lijsten is ook altijd dat deze nooit goed bijgehouden worden en dus snel verouderen.

Mag,
Paul
Laatst bijgewerkt door pahasoft op 25 jun 2018 08:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 jun 2018 22:55

Re: Idee ?

Geen goed idee.

Dit vanwege twijfels over het onderhoud (het actueel houden) en de vindbaarheid van iets. Als het 10 berichten zijn, dan is dit nog te doen, maar als het er al 50 zijn, dan gaat dit problemen geven. De zoekfunctie wordt veel te weinig gebruikt op het forum.
Verder is dit geen 100% inventarisatielijst van de installed base van HW en aanverwante zaken. Niet iedereen zal zijn gegevens op internet zetten (kijk alleen al bijv. naar het veelal ontbreken van de woonplaats bij de berichtschrijver; ook bij topicstarter Leo).
Dus of dit idee succesvol zal zijn, ik heb mijn grote twijfels.

Als iemand iets wil zien/horen/bespelen, kan deze persoon beter de vraag op het forum stellen of hij/zij hiervoor iemand in de omgeving van zijn woonplaats kan bezoeken.
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 25 jun 2018 17:15

Re: Idee ?

Een format is zo'n gek idee niet, kan met de door Jaap genoemde punten maar ook met iets minder als je woonplaats etc. graag secret houdt.
Als je het in een gesloten topic doet is het voordeel dat, wanneer je je gegevens wijzigt, je daarmee ook weer bovenaan de lijst staat...

En ik geloof dat deze opzet ook niet voor ieder verplicht is hoor, ik beschouw het alleen als goed idee.

Edit: in wezen bestaat het idee al! http://www.pcorgan.com/Fotos.html
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 25 jun 2018 17:46

Re: Idee ?

Harm schreef:Een format is zo'n gek idee niet, kan met de door Jaap genoemde punten maar ook met iets minder als je woonplaats etc. graag secret houdt.
Als je het in een gesloten topic doet is het voordeel dat, wanneer je je gegevens wijzigt, je daarmee ook weer bovenaan de lijst staat...

En ik geloof dat deze opzet ook niet voor ieder verplicht is hoor, ik beschouw het alleen als goed idee.

Edit: in wezen bestaat het idee al! http://www.pcorgan.com/Fotos.html


inderdaad, ik moet alleen nog even de nieuwe foto uploaden, en wat meer gegevens.
valt altijd te proberen toch.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 25 jun 2018 22:33

Re: Idee ?

Inderdaad, Mijn systeem is ook enigszins veranderd dus ik kan ook een recentere foto leveren
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 25 jun 2018 23:19

Re: Idee ?

Misschien wel goed om als dit idee werkelijk vorm krijgt, af te spreken dat er geen reactie's geplaatst worden onder de diverse topics. Alleen contact opnemen via PB. Dus alleen de topic starter plaatst berichten in desbetreffend topic.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Leo

Avatar gebruiker

Berichten: 58

Geregistreerd: 16 feb 2018 21:37

Woonplaats: Groot-Ammers

Bericht 26 jun 2018 18:00

Re: Idee ?

mbouwheer schreef:Misschien wel goed om als dit idee werkelijk vorm krijgt, af te spreken dat er geen reactie's geplaatst worden onder de diverse topics. Alleen contact opnemen via PB. Dus alleen de topic starter plaatst berichten in desbetreffend topic.


Dit is inderdaad wat ik met dit idee voor ogen heb.

De ervaring heeft mij geleerd, dat je van opmerkingen en adviezen van anderen ook weer kan leren. (Jaap, nog hartelijk bedankt voor je advies om de speakers verder de draaien, ik heb het geprobeerd en het is nu weer net of de 'Sub" weer terug is)

Wat mijn woonplaats betreft: het was luiheid van om dat ik mijn woonplaats niet vermeld heb, sorry daarvoor, ik zal het binnenkort bijwerken. Ik woon trouwens in de Hauptwerkerwaard! In Hardinxveld-Giessendam.
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 07 jul 2018 00:10

Re: Idee ?

Ik ben benieuwd wanneer het idee uitvoering gaat krijgen... :roll:
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 07 jul 2018 10:31

Re: Idee ?

Ik heb eens even voor proef, in het zoekveld "aanslaggevoelig" ingetypt.

Dan krijg je 39 treffers, en kan je op je gemak lezen, wie daar ervaringen mee heeft.......

WEER iets anders gaan opzetten, wat dan idd moet worden bijgehouden, ik vind het juist de rijstebrijberg vergroten!

Snap de behoefte, maar, zoals Evert-Jan ook al opmerkte, je kan nu al heel veel vinden.

Als iemand meent, dat hij iets nuttigs heeft toe te voegen, dan doet hij ( of zij? je weet maar nooit....) dat meestal dus reeds op dit forum.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 07 jul 2018 13:03

Re: Idee ?

E zijn voorstanders en tegenstanders. Het hoeft toch niet met algemene stemmen aangenomen worden als je iets wilt doen of opzetten?
Begin gewoon, en degene die het leuk vind doet mee en als je het niks vind, dan doe je niet mee.
Simpel toch?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Leo

Avatar gebruiker

Berichten: 58

Geregistreerd: 16 feb 2018 21:37

Woonplaats: Groot-Ammers

Bericht 07 jul 2018 17:45

Re: Idee ?

Inderdaad Jaap.
Maar de beheerder moet toch eerst even een aparte afdeling hiervoor aanmaken? Of moeten we zelf ergens beginnen?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 jul 2018 20:29

Re: Idee ?

Als het goed is hebben jij (en de anderen HW-ers) zich voorgesteld in "Even voorstellen / mijn orgel"; viewforum.php?f=7

Daar wordt dan ook je HW opstelling genoemd. Je kunt je aanvullende info daar gewoon bij zetten (en in de toekomst aanpassen). Het is aan de berichtschrijver wat hij wilt toevoegen.

En je kunt zoeken via de zoekoptie van het forum of via https://duckduckgo.com of https://www.google.com
En om het voorbeeld van Geert te gebruiken: je tikt dan in het zoekveld in: site:www.pcorgel.nl aanslaggevoeligheid

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com