Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Eminent ald HW speelwerk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 3

Geregistreerd: 05 jan 2013 15:23

Bericht 20 aug 2018 13:11

Eminent ald HW speelwerk

Goedendag medeforummers,

ik heb al lang niets meer van me laten horen, omdat alles redelijk goed ging...
Nu echter is mijn schitterende Eminent DCS 370 "gesneuveld". Er is van alles doorgebrand, hoewel vreemd genoeg alle zekeringen nog heel zijn.
Volgens mij is de grootste schade aan de printplaat van de trafo, omdat daar zo te zien de grootste diode is doorgebrand. Verder wat schade op de versterker printplaat.
Mijn vraag is: zou het mogelijk zijn om de trafoplaat te repareren of vervangen, zodat misschien het midi gedeelte het weer doet? Dat zou voor mij voldoende zijn.
Alleen moet ik uiteraard zeker weten DAT DAN INDERDAAD het midi weer werkt. De rest kan dan uit het orgel omdat hauptwerk voor mij wel voldoende is, hoewel het orgel zelf ook prachtig klonk. Vooral de Cornet... En bovendien kon ik het combineren met HW, dat was helemaal schitterend, hoewel voor de echte organisten onder ons misschien niet interessant, want niet origineel HW. Toch vond ik het erg leuk, en kon daarom uit de voeten met de demo versie.

Als e.e.a. niet lukt, maar wel b.v. alleen het midideel aan de praat is te krijgen, dan ga ik waarschijnlijk DV over tot aanschaf van de Advanced versie.

Hamvraag: Is er misschien iemand die bij mij in de buurt woont en mij evt. zou willen helpen of adviseren? Die er dus verstand van heeft?
Ik woon in Capelle aan den IJssel.


Alvast hartelijk dank voor het lezen,

groeten,

Opa Maarten

Berichten: 41

Geregistreerd: 20 apr 2013 00:16

Bericht 20 aug 2018 17:32

Re: Eminent ald HW speelwerk

Dag opa Maarten.

Neem contact op met Sonarte Orgelbouw. Die bouwt hauptwerkorgels maar heeft daarvoor nog een tijdje in de digitale orgels gezeten. De beste man heeft zijn bedrijf in capelle aan de ijssel.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 20 aug 2018 18:53

Re: Eminent ald HW speelwerk

én Wim de Borst van Sonarte heeft óók contacten met Eminent.

PS. Bij mij is een keer de ringkern trafo in de voeding stuk geweest van de DSC370.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 3

Geregistreerd: 05 jan 2013 15:23

Bericht 21 aug 2018 11:16

Re: Eminent ald HW speelwerk

Bedankt. Een goede tip. Ga zeker contact opnemen... Je weet nooit... Wat ikzelf overigens een zeer fraai orgel vindt is Skratusz. Volledig ook in de demo...

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com