Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Midi-protocol update

Toon actieve onderwerpen


Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 22 jan 2019 22:00

Re: Midi-protocol update

prestantt schreef:
Het enige nadeel wat ik kan inzien, is dat een fabrikant eigenwijs Midi V2 alleen gaat ondersteunen met bepaalde hardware/software, waardoor iets ineens niet heel goed meer werkt. Maar volgens de richtlijnen van het MIDI-CI is hier geen sprake van.

Groeten,
Barend


Ik vermoed dat er nog wel meer nadelen kunnen ontstaan. De hoeveelheid data die over de aders wordt verzonden verveelvoudigt. De kwaliteit van de midikabels (en evt doorvoerende midihardware) wordt daarmee belangrijker. Het risico op storingen, lezen van fouten, neemt daarmee waarschijnlijk flink toe.
Midiapparatuur wordt als een bus achter elkaar gezet. De functionaliteit van Midi 2 in een bus met Midi 1 apparatuur lijkt mij twijfelachtig.

Groet Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 jan 2019 00:33

Re: Midi-protocol update

prestantt schreef:Het is wel zo, dat er iets van een check ingebouwd kan worden doordat het 'dialoog' verkeer is. Dus dan kan er gekeken worden of de data goed ontvangen is, zonder corrupt geraakt te zijn. Dat kan in het geval van midi v1 niet.

Ik weet niet of je daar als organist in geval van HW blij van wordt. Als data, zoals een ingedrukte toets of register, niet goed ontvangen wordt, moet dat opnieuw gezonden worden door het orgel. En dan maar klagen dat het orgel een onregelmatig response heeft ......

Verder: er is wereldwijd zo'n grote installed base met MIDI V1 (zoals alle bestaande electronische orgels), dat de vraag is of V2 wel direct nodig is in HW. Het zal zeker niet in HW5 zitten, omdat er geen prototypen zijn.

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com