Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

licencie update

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 mei 2019 14:16

Re: licencie update

Waarschijnlijk een online systeem, waarbij jouw HW PC bij het opstarten van een sample set kijkt of daar een licentie voor is.
De HW PC moet dan continue met internet verbonden zijn.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 03 mei 2019 14:43

Re: licencie update

Evert-Jan schreef:Waarschijnlijk een online systeem, waarbij jouw HW PC bij het opstarten van een sample set kijkt of daar een licentie voor is.
De HW PC moet dan continue met internet verbonden zijn.

Dat kan ik me niet voorstellen. Dat zou betekenen: geen verbinding - geen HW. En dat zou HW zo storingsgevoelig maken dat het niet meer bruikbaar is voor serieuze toepassingen. Nog afgezien van alle problemen die je sowieso al hebt als je je HW-pc met internet verbindt.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 06 mei 2019 07:46

Re: licencie update

Toch... ze moeten iets he. Als iedereen maar genoeg klaagt, en dat hard genoeg doet... Dan krijg je op een gegeven moment hetgeen waar je om vraagt. En of je daar nu blij van wordt als het eenmaal zover is...
"Be carefull what you wish for, it might just come true.."

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 06 mei 2019 07:51

Re: licencie update

@Gerrit mijn HW pc hangt van dag 1 al aan het internet, waarom niet? zou zo snel niet weten welke problemen ik extra heb/krijg t.o.v een internet vrije HWpc

@Anco laten we dan ook met zijn allen gaan klagen over het uitblijven van HW5 ;) :)
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 06 mei 2019 08:33

Re: licencie update

Zakelijk draaien bij ons hele kritische systemen in de Cloud. Natuurlijk moet je de beveiliging op orde hebben (firewall en virusscanner). Ik kan geen redenen verzinnen waarom een hobby pc niet aan internet kan hangen.

Groeten Arend L
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 06 mei 2019 09:44

Re: licencie update

arendl schreef:Zakelijk draaien bij ons hele kritische systemen in de Cloud. Natuurlijk moet je de beveiliging op orde hebben (firewall en virusscanner). Ik kan geen redenen verzinnen waarom een hobby pc niet aan internet kan hangen.

Groeten Arend L


Mijn hauptwerksysteem is geen zakelijke aangelegenheid. Ik gebruik mn orgel in privesferen. Ik zie ook geen noodzaak om het systeem voortdurend aan internet te hangen... Een halfuur langer wachten met spelen omdat windhoos zo nodig moet updaten... mij niet gezien :roll:

Edit: en daarna weer updates verwijderen die conflicteren met zaken in Hauptwerk. Nee, deze ontwikkeling zou ik niet toejuichen.
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 06 mei 2019 13:10

Re: licencie update

Hier ook een PC die 18 uur per dag op internet zit.
Windows updates worden geïnstalleerd als hij uit gaat / aan gaat.
Als je een oud en traag systeem hebt.. kan ik mij voorstellen dat je dat niet wilt. duurt hier niet langer dan 5 min.
Wel moet ik 1 x in half jaar mijn services nakijken da's al
Heb ook een Internet security draaien.
Ik ondervind totaal geen klachten.

Vr. groet Henk
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 06 mei 2019 13:55

Re: licencie update

Henk61 schreef:Hier ook een PC die 18 uur per dag op internet zit.
Windows updates worden geïnstalleerd als hij uit gaat / aan gaat.
Als je een oud en traag systeem hebt.. kan ik mij voorstellen dat je dat niet wilt. duurt hier niet langer dan 5 min.
Wel moet ik 1 x in half jaar mijn services nakijken da's al
Heb ook een Internet security draaien.
Ik ondervind totaal geen klachten.

Vr. groet Henk


Mijn systeem is van 2013 met Windows 7 en is dus "gedateerd", maar werkt voor het beoogde doel prima.
Het is een afweging. Of: je blijft up to date met het mogelijke ongerief van kinderziekten in systemen
Of: je speelt "stand alone" en vernieuwt als je aan een nieuw systeem toe bent in 1 klap (incl. evt Hauptwerk updates) Ik heb bewust voor het laatste gekozen. Beide opties brengen voor- en nadelen mee.
On topic: Afwachten maar wat front Milan gaat doen. ;)
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 24

Geregistreerd: 02 apr 2018 17:38

Woonplaats: Leiden

Bericht 26 mei 2019 13:42

Re: licencie update

Ik heb mijn Hauptwerk pc stand alone staan, ook op advies van Noorlander Orgelmakerij in Barneveld. Dan heb je geen continue "controles" vanuit het internet en Windows die op de meest onmogelijke momenten wil updaten... Dit laatste schijnt nu niet meer direct te gebeuren, omdat je nu zelf bepaalt of je de update installeert en wanneer...

Hou me maar aan het advies en als er behoefte van mijn kant komt een nieuwe sample set aan te schaffen, dan vraag ik wel hoe dit dan moet als de licentie van Hauptwerk ge-update is..... De pc KAN overigens wel aan het internet als ik technische ondersteuning wil ( via een usb-?verbinding? )

Verder moet iedereen maar doen wat voor hem/haar het beste is?
Vorige

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com