Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

De sfeer is aan het veranderen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 20 nov 2019 11:35

De sfeer is aan het veranderen

Het is me al eerder opgevallen en nu in de discussie rond HW5 weer : de sfeer lijkt te veranderen in de Hauptwerkwereld. Jarenlang had bijna iedereen iets van opgetogenheid: dat Hauptwerk mogelijk was!

Nu is er meer scepticisme, gemopper zelfs. Terwijl de mogelijkheden toenemen! Er zijn bijvoorbeeld veel meer samplesets. Raken we niet een beetje verwend?

Een kritische houding is heel goed en is er altijd wel geweest. Het was altijd vanuit een positieve houding. Ik hoop dat de verandering niet doorzet en dat het nog heel lang positief blijft!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 20 nov 2019 14:22

Re: De sfeer is aan het veranderen

josq schreef:Het is me al eerder opgevallen en nu in de discussie rond HW5 weer : de sfeer lijkt te veranderen in de Hauptwerkwereld. Jarenlang had bijna iedereen iets van opgetogenheid: dat Hauptwerk mogelijk was!

Nu is er meer scepticisme, gemopper zelfs. Terwijl de mogelijkheden toenemen! Er zijn bijvoorbeeld veel meer samplesets. Raken we niet een beetje verwend?

Een kritische houding is heel goed en is er altijd wel geweest. Het was altijd vanuit een positieve houding. Ik hoop dat de verandering niet doorzet en dat het nog heel lang positief blijft!


Zeker Jos je hebt volkomen gelijk, ook ik maak me schuldig aan gemopper :oops: , maar dat is niet zozeer gestoeld op onvrede over HW4 integendeel, misschien is het onterechte "angst" voor het onbekende HW5.
de toch onvermijdelijke dwang om een update uit te voeren, anders zijn alle toekomstige orgels die beveiligd zijn ineens onbereikbaar geworden.
Niet dat HW4 slecht is om mee verder te leven, en zeker HW op zich heeft ons veel mooi 's gebracht, maar ik zie toch wel wat leeuwen en beren op het HW5 pad.
Wat als HW5 allen werkt met windows 10, of wat als iLOK account niet vrijgegeven wordt op een windows versie zonder update's
Of stel over 4 jaar is windows 10 overgegaan in een ander besturing systeem, waar HW4 niet meer op kan draaien?
en als ik kijk naar mijn huidige dongle dan staat daar toch een fors bedrag aan orgels op, die in 1 klap waardeloos zijn als ik niet overstap naar HW5
want MDA gaat geen transfer meer doen voor HW4 orgels. dus ik kan nooit meer een beveiligd HW4 orgel aan/verkopen o.i.d

Verder is HW uitgegroeid van hobby vanaf de zolderkamer tot aan HW5 waar een puur zakelijk amerikaans verdien model achter zit vrees ik.
Dit is gevoelsmatig een weg waarin we veel meer update's kunnen verwachten omdat bv. de volgende update iets van room correctie aan boord heeft.
Stel dat ze in zee gaan met Dirac(niets mis mee qua bedrijf) maar je bent zo weer een paar honder euro lichter.
Of wat als HW5 geen VST van derden meer toelaat denk bv. aan reaper?
Dus ja van mijn kant een vorm van angst, de stip op de horizon zie ik niet duidelijk

Michelle is aangetrokken voor support forum
Bret en Martin gaan HW verder uitrollen, tegen een x winst


ik hoop dat je mijn gemopper en gespartel een beetje kan volgen Jos? of nogmaals misschien een dossis onterechte angst voor het onbekende HW





Maar laat ik optimistisch blijven ;) ik zal denk ik wel overstappen naar HW5, en misschien is al het gemopper vooraf volkomen onterecht geweest.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 20 nov 2019 14:48

Re: De sfeer is aan het veranderen

Hoi Jos

Ik vind het wel meevallen m.b.t de sfeer. ik denk dat we er best met de nodige scepsis naar mogen kijken gezien de vele veranderingen, downloads , sampleset conversies, beveiliging, herinstallaties, kosten, ongemak etc.En dan hebben het we nog niet gehad over de te verwachten bugs want die zullen er zeker komen in het begin.
Maar goed na het zuur komt het zoet en daar moeten we maar op focussen.
Ik heb mijn Ilock wel besteld maar eerlijk gezegd zie ik er best tegen op om te upgraden.

gr Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 nov 2019 14:56

Re: De sfeer is aan het veranderen

Het gemopper komt vnl door MDA's NON-communicatie gedurende de afgelopen 1,5 jaar.
En ook nu wordt er niet goed gecommuniceerd. Dat zie je op het Engels talig forum en ook hier.

Laat MDA eens communiceren hoe de hele transitie gaat. Die plannen zijn er toch al lang? Publiceer 3 documenten: Features (gedaan), release notes en de transitie van licenties naar het nieuw iLok platform incl. de huidige status van ombouw van sample sets. Haal onzekerheid bij mensen weg.
Nee, nu krijg je dit soort berichten viewtopic.php?p=42732#p42732 en heel terecht Henk. Op het Engelstalig forum zie je die ook, bijv. http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 76#p133176.
En daar zit gelukkig iemand die dat aan iLok zijde geheel heeft uitgezocht (http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=1&t=17781) (iets wat MDA ook in had kunnen publiceren), maar ook niet altijd antwoord krijgt op gestelde vragen
Heel veel mensen hebben een grote waarde in hun huidige dongel zitten. Het is een lock-in geworden (leuke woordspeling op iLok) en dat misbruikt kan worden (hopelijk niet).

Zelfs sample set makers (Prospectum) zijn niet geïnformeerd en doen hun beklag, zoals http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 13#p133113 e.v. Ook op zijn emails is nooit gereageerd door MDA.

Er worden vragen op het Engels talig forum gesteld, die NIET worden beantwoord:
- Officieel is Windows 8.1 niet (meer) supported (tenzij je het schaart onder Pre Windows10 versies, maar waarom Windows 7 dan wel genoemd?).
- 14 dagen ZDT tijd is niet genoegd; PACE heeft al max 12 dagen nodig om een defecte dongel 'leeg te eten qua licenties'. Nog niet meegerekend de verzendtijd van een defecte dongel naar de USA

En wat gisteren geschreven is door MDA wordt vandaag al weer ingetrokken. Level 1 encrypted sets zijn ook niet meer te laden in HW5, was eerst nog wel toegezegd: http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 64#p133164 en http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 65#p133165

Support afgelopen 1,5 jaar is 0,0. Het werd uitgevoerd door medeforumleden. Bij een programma ala Reaper kan ik mij dat voorstellen (US$ 60 in aanschaf). HW ligt toch in een andere categorie.
Support in de komende periode. Laat ik het met een optimistische blik gaan bekijken (maar ik heb er toch een hard hoofd in nu Martin geen support meer gaat doen). Support moet door de maker (of de handelaar in het betreffende land) gegeven worden en niet door medeforumleden.

Op bugmeldingen de laatste 1,5 jaar wordt niet gereageerd. Waar doe je het eigen nog voor?

Enz.


Is het logisch dat de sfeer aan het veranderen is?

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 20 nov 2019 15:34

Re: De sfeer is aan het veranderen

Ik herinner me dat er bij HW4 ook flink gemopperd werd eerst. Eigenlijk is dat ook een compliment: men is zo blij met wat men heeft, dat men zich niet kan voorstellen dat het nog beter kan en men vooral bang is iets kwijt te raken.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 20 nov 2019 19:03

Re: De sfeer is aan het veranderen

Er is reden om kritisch te zijn. Toch hoop ik dat dit niet teveel nadelige invloed krijgt op de sfeer.

Ik denk dat we teveel verwend werden. Martin reageerde overal uitgebreid op, maar ik geloof niet dat hij nog toekwam aan ontwikkeling.

MDA was een beetje als ouders die alles gaven wat we maar vroegen, maar die niet spaarden voor later. Comfortabel naar de ondergang....

Toen hebben ze een harde keus gemaakt. Support naar 0 gebracht. Naar nu blijkt is dat gebruikt voor de ontwikkeling van HW5.

Volgende fase is de overgang naar HW5. Dat zal zeker niet probleemloos gaan. Ik hoop dat het daarna weer zonnig wordt.

Ondertussen moeten wij niet verzuren. Gewoon scherp en kritisch blijven, maar wel positief. Deze community heeft al teveel leuks voortgebracht!
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 20 nov 2019 19:04

Re: De sfeer is aan het veranderen

josq schreef:Het is me al eerder opgevallen en nu in de discussie rond HW5 weer : de sfeer lijkt te veranderen in de Hauptwerkwereld. Jarenlang had bijna iedereen iets van opgetogenheid: dat Hauptwerk mogelijk was!

Nu is er meer scepticisme, gemopper zelfs. Terwijl de mogelijkheden toenemen! Er zijn bijvoorbeeld veel meer samplesets. Raken we niet een beetje verwend?

Een kritische houding is heel goed en is er altijd wel geweest. Het was altijd vanuit een positieve houding. Ik hoop dat de verandering niet doorzet en dat het nog heel lang positief blijft!



Kritisch zijn mag als het opbouwend is... ondankbaar zijn… eigenlijk niet, maar wie kan het?
Bij ons op het eiland Tholen is het vandaag dankdag (eigenwijs volkje heeft een eigen dankdag).
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 20 nov 2019 20:00

Re: De sfeer is aan het veranderen

Loosman schreef:Hoi Jos

Ik vind het wel meevallen m.b.t de sfeer. ik denk dat we er best met de nodige scepsis naar mogen kijken gezien de vele veranderingen, downloads , sampleset conversies, beveiliging, herinstallaties, kosten, ongemak etc.En dan hebben het we nog niet gehad over de te verwachten bugs want die zullen er zeker komen in het begin.
Maar goed na het zuur komt het zoet en daar moeten we maar op focussen.
Ik heb mijn Ilock wel besteld maar eerlijk gezegd zie ik er best tegen op om te upgraden.

gr Jan


Ik heb nu W7 volledig geüpdatet alleen om de Ilok werkend te krijgen ,en met account. het is gelukkig gelukt, ik ben blij toe.Nu wachten op het vervolg.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 20 nov 2019 21:50

Re: De sfeer is aan het veranderen

Hallo Jos,

Ik kan me zeker vinden in je bijdrage. De communicatie vanuit MDA is nogal beroerd. Vele beren worden gefantaseerd en weer geveld. Het levert veelal verwarring op en negativiteit. Het zou helpen denk ik als een ieder een time out in acht neemt totdat de lancering een feit is met daarbij hopelijk dan wel zo volledig mogelijke communicatie. Het is wachten op MDA, voor zowel de gebruikers als ook de sample makers.

En HW vind ik geweldig, welke versie dan ook. Maar de ontwikkelingen gaan door, dus HW5 beschouw ik als de nieuwe norm.
Avatar gebruiker

Berichten: 85

Geregistreerd: 13 nov 2019 16:49

Bericht 20 nov 2019 22:11

Re: De sfeer is aan het veranderen

Evert-Jan schreef:Het gemopper komt vnl door MDA's NON-communicatie gedurende de afgelopen 1,5 jaar.


Correct.

Met hartelijke groeten
Matthias
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 20 nov 2019 22:31

Re: De sfeer is aan het veranderen

Geef mij maar een paar leden als Matthias, die scheppen met een enkel woord weer sfeer in the pub :D
Met vriendelijke groet,
Harm

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com