Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Aan en verkoop samplesets

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 01 dec 2019 18:43

Aan en verkoop samplesets

Met de nieuwe Ilock beveiliging, die illegale verkoop van sets adequaat zal tegengaan neem ik aan!!
ga ik er eigenlijk vanuit dat voor ons goedwillende en eerlijke particulieren de verkoop van Sample sets via dit forum weer toegestaan gaat worden?
Je zou alleen versie V sets kunnen toestaan waarvan ik verwacht dat ze allemaal beveiligd gaan worden.

Groet Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 dec 2019 23:09

Re: Aan en verkoop samplesets

Jan,

In het verleden was het toegestaan uitsluitend (HASP) dongle beveiligde sample sets via het forum te verhandelen.
Dit ging mis omdat men de voorwaarden niet las welke soort sets verhandeld mochten worden en ook niet beveiligde sets aanbood/te koop vroeg.
Daarom is het verhandelen toen stop gezet. https://pcorgel.nl/viewtopic.php?p=32661.

In HW5 zal niet elke sample set iLok beveiligd worden. Als de prijs van een set dusdanig laag is, dan kost het aanbrengen van de beveiliging relatief veel. Een voorbeeld: Casavant Software Organ Model kost € 192. http://www.sonusparadisi.cz/en/organs/u ... model.html. De beveiliging (de afdracht aan MDA) kost dacht ik €25. Dit soort sets zal in HW5 ook niet iLok beveiligd gaan worden. Ook voor HW5 sets zal door de sample setmaker nl. een bepaald bedrag aan MDA betaald moeten worden om iLok activatiecodes te krijgen.

Ander punt is dat de verkoper niet goed kan bepalen of het een HW5 set is. Net zoals vroeger het verschil tussen beveiligde/niet beveiligde sets niet bepaald kon worden. Daardoor zal er weer van alles voorbij komen: HW4 sets en beveiligde en onbeveiligde HW5 sample sets.

Op het Engelstalig Hauptwerkforum mag nu ook niet in sample sets gehandeld worden.
Dat beleid zal m.i. niet aangepast worden en dat verhandelen van HW5 sets wel zal mogen.


Kortom: ook met de komst van HW5 zal de aan- en verkoop van sample sets via het forum niet toegestaan worden.

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com