Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Advertenties

Toon actieve onderwerpen


Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 04 feb 2015 11:50

Re: Advertenties

Ik heb "Adblock" op mijn PC's geïnstalleerd. Dan ben je van bijna alle reclame af. Niet alleen in PCorgan, maar ook in Marktplaats. Ik vind het een aanrader.

Jan

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 04 feb 2015 18:11

Re: Advertenties

Ik vraag me af: de advertenties die ik te zien krijg, worden die door google geselecteerd op basis van mijn eigen klik- en zoekgedrag?
Het is mij ook wel opgevallen dat ik na een gerichte zoekactie opeens advertenties juist daarover op mijn scherm krijg.
Als dat zo is, daar kan Gert weinig aan doen.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 04 feb 2015 20:44

Re: Advertenties

Anton Heger schreef:Ik vraag me af: de advertenties die ik te zien krijg, worden die door google geselecteerd op basis van mijn eigen klik- en zoekgedrag?

Voor een groot deel wel, ja. Al kun je dat uitschakelen door Googles 'trackingcookie' te blokkeren.
Jan schreef:Ik heb "Adblock" op mijn PC's geïnstalleerd. Dan ben je van bijna alle reclame af. Niet alleen in PCorgan, maar ook in Marktplaats. Ik vind het een aanrader.

Met andere woorden: je maakt wel gebruik van de sites/diensten die van die advertentieinkomsten afhankelijk zijn, maar je wilt zelf die advertenties niet zien. Persoonlijk vind ik dat net zoiets als bv. een gratis concert bezoeken zonder iets over te hebben voor de 'collecte ter bestrijding van onkosten'. Dat moeten anderen maar doen.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 05 feb 2015 00:13

Re: Advertenties

Gerrit schreef:Met andere woorden: je maakt wel gebruik van de sites/diensten die van die advertentieinkomsten afhankelijk zijn, maar je wilt zelf die advertenties niet zien. Persoonlijk vind ik dat net zoiets als bv. een gratis concert bezoeken zonder iets over te hebben voor de 'collecte ter bestrijding van onkosten'. Dat moeten anderen maar doen.


Dat vind ik wel iets te kort door de bocht. Marktplaats, als voorbeeld die ik noemde, is ten dele gratis. Voor bepaalde advertenties moet gewoon worden betaald. Ik wil alleen geen hinderlijke reclame gepresenteerd krijgen op basis van mijn -of mijn familie- surfgedrag. En zeker niet wanneer dat op het scherm verschijnt op de locatie waar met de muis 'geklikt' moet worden. Reclame prima, maar met mate en zeker niet opdringerig!
Ik vind dat je het zou kunnen vergelijken met het belmenietregister, maar dan met software.

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 feb 2015 10:48

Re: Advertenties

Kan het forum niet bekostigd worden door de commerciële aanbieders op dit forum want die hebben er het meest profijt van. Dan Kan de reclame verdwijnen of vervangen worden door uitsluitend reclame van deze commerciële gebruikers.

Groet Jan

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 05 feb 2015 11:07

Re: Advertenties

Jan schreef:
Gerrit schreef:Met andere woorden: je maakt wel gebruik van de sites/diensten die van die advertentieinkomsten afhankelijk zijn, maar je wilt zelf die advertenties niet zien. Persoonlijk vind ik dat net zoiets als bv. een gratis concert bezoeken zonder iets over te hebben voor de 'collecte ter bestrijding van onkosten'. Dat moeten anderen maar doen.


Dat vind ik wel iets te kort door de bocht. Marktplaats, als voorbeeld die ik noemde, is ten dele gratis. Voor bepaalde advertenties moet gewoon worden betaald. Ik wil alleen geen hinderlijke reclame gepresenteerd krijgen op basis van mijn -of mijn familie- surfgedrag. En zeker niet wanneer dat op het scherm verschijnt op de locatie waar met de muis 'geklikt' moet worden. Reclame prima, maar met mate en zeker niet opdringerig!
Ik vind dat je het zou kunnen vergelijken met het belmenietregister, maar dan met software.

Jan

Tekort door de bocht? Misschien. En ik snap je beweegredenen wel. Het is een afweging. Ik hoop alleen dat bij het maken van die afweging de andere kant ook meeweegt: je frustreert (deels) het verdienmodel van de sites die je bezoekt, terwijl je ze wel gebruikt.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 05 feb 2015 17:45

Re: Advertenties

Loosman schreef:Kan het forum niet bekostigd worden door de commerciële aanbieders op dit forum want die hebben er het meest profijt van. Dan Kan de reclame verdwijnen of vervangen worden door uitsluitend reclame van deze commerciële gebruikers.

Groet Jan
hallo jan,

Lijkt mij geen goed idee. Je kan dan niet meer de onpartijdigheid en onafhankelijkheid waarborgen.
Mbg
Paul

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 24 nov 2015 20:39

Re: Advertenties

Zoals jullie kunnen zien heb ik de google advertenties verwijderd en vervangen door een Woord en Daad advertentie.
In het begin kon ik ruim E 100,- per maand aan advertentieopbrengsten overmaken aan Woord en Daad.
Het laatste jaar werd dit steeds minder, waarschijnlijk omdat iedereen advertenties blokkeert en omdat google zijn marges verhoogd.
Vandaar dat ik besloten heb om het ieders eigen verantwoordelijkheid te laten.
Vorige

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com