Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Advertenties

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 09 maart 2012 13:55

Advertenties

Hoi Gert,
ik weet dat er op de site advertenties staan en dat de opbrengst naar een goed doel gaat maar ik was benieuwd of jij ook invloed hebt op de aard van de advertenties.
Het kan aan mij liggen maar de laatste tijd zie ik voor mijn gevoel steeds vaker bepaalde 'vrouwendingen' die wellicht een bepaald publiek toch enigszins onprettig vindt. Nu ben ik er zelf niet zo moeilijk in maar het is misschien het overwegen waard om sommige van deze, misschien eventueel aanstootgevende, advertenties te laten vervangen voor andere wat meer neutrale? Misschien ben ik te 'conservatief' maar een ander zou het misschien niet durven aankaarten en we willen natuurlijk niet dat er mensen om die reden deze prachtige site links zouden laten liggen.
Misschien hebben andere hier ook ene mening over?

Groeten
Christian
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 09 maart 2012 15:25

Re: Advertenties

Hoi Christian,

Met google krijg je ook vaak advertenties welke d.m.v. analyse door google worden gereed gezet.
Je kunt hier d.m.v. het volg me niet register i.i.g. deels wat aan doen.
Verder is het zo, bij google chrome (mocht je dat gebruiken) kun je advertentie aanbod uitzetten. Dat resulteert echter alleen in minder reclame op basis van surfgedrag. Je krijg vervolgens 15% meer reclame aangeboden, welke je niet kunt beinvloeden.
Je zou dus het niet volgen van google kunnen uitzetten, je krijgt dan minder reclame.
Verder denk ik niet dat Gert (veel) invloed op de googlebalk kan uitoefenen.
Maar ik kan jou goed begrijpen, een cursus vrouwenverleiden hoeven ze mij ook niet aan te bieden, ik heb genoeg aan het verleiden van mijn eigen vrouw 8-) ;)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 09 maart 2012 17:08

Re: Advertenties

Het kan aan mij liggen maar de laatste tijd zie ik voor mijn gevoel steeds vaker bepaalde 'vrouwendingen' die wellicht een bepaald publiek toch enigszins onprettig vindt.
Dat vind ik heel vervelend.

Ik kan er deze dingen aan doen:
1) Gevoelige categorieen uitzetten, deze heb ik allemaal geblokkeerd:
- Cosmetische procedures en plastische chirurgie
- Daten
- Seksuele en reproductieve gezondheid
- Snel rijk worden
- Verwijzingen naar seks en seksualiteit
- Videogames (informeel en online)
- Gokken en wedden

2) Ik kan ook per url blokkeren, als ik zelf iets raars zie, dan blokkeer ik dat, maar ik weet niet wat jullie zien.
Oproep: Zie je een ongewenste advertentie, geef dan de url aan mij door.

3) Alleen tekst advertenties toestaan, nu heb ik tekst + foto-advertenties
Ik wil absoluut geen 'ongepaste' advertenties, daarom blokkeer ik nu ook de foto-advertenties.

Verder is het zo, en dit effect is zeer sterk, heb ik gemerkt, dat er advertenties geplaatst worden die passen bij je persoonlijk internetgedrag.
Toen ik bezig was met zoeken naar vakantiehuisje kreeg ik allerlei advertenties over vakantiehuisjes.
Nadat ik schoenen had gekocht bij internetwinkel omoda kreeg ik advertenties van omoda.
Toen mijn vrouw zwangerschapskleding zocht kreeg ik ook die advertenties voorgeschoteld.
Eigenlijk vind ik dit gedrag nog wel leuk ook.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 09 maart 2012 17:51

Re: Advertenties

Marketing-technisch en psychologisch inderdaad zeer interessant.
Maar vuiligheid natuurlijk niet.

Zoals ik al eerder schreef:
http://www.youronlinechoices.eu/nl/

Daar kun je i.i.g. de VOLG cookies uitzetten.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 09 maart 2012 18:01

Re: Advertenties

Gert schreef:Verder is het zo, en dit effect is zeer sterk, heb ik gemerkt, dat er advertenties geplaatst worden die passen bij je persoonlijk internetgedrag.


Nou, ik kan me niet herinneren dat ik onlangs gezocht heb naar Lóreal gezichtscrème :D en naar middelen om snel 16 kg af te vallen alhoewel dat laatste eigenlijk zo'n gek idee nog niet is :oops:

Overigens zie ik de foto's nu niet meer dus ik vermoed dat ze al zijn 'uitgezet'. Nogmaals voor mij geeft het niet maar mijn vrouw vroeg zich van de week even af op welke site ik zat :? dus ik wilde het gewoon even meegeven.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 09 maart 2012 19:00

Re: Advertenties

naar middelen om snel 16 kg af te vallen alhoewel dat laatste eigenlijk zo'n gek idee nog niet is
ha, ha, het gaat zelfs zo ver dat ze fotoanalyze doen ;)

Overigens zie ik de foto's nu niet meer dus ik vermoed dat ze al zijn 'uitgezet'.
Klopt

dus ik wilde het gewoon even meegeven.
Bedankt! Nu kan ik er wat aan doen (plaatjes uitzetten), als niemand iets zegt weet ik het niet.

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 09 maart 2012 19:44

Advertenties

Beste allemaal.

Persoonlijk vind ik alle reclame verschrikkelijk irritant en zeker als er daarbij onzedige foto’s worden vertoond.

Zelf gebruik ik Firefox en in deze webbrowser kan je een add-on instaleren genaamd Adblock-plus.
De meeste reclame filter deze add-on zelf weg maar je kunt de overgebleven reclame ook Manueel blokkeren.


Willem.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 maart 2012 21:37

Re: Advertenties

ik heb dezelfde gevoelens als Willem.

Door bepaalde maatregelen in de browser zie ik geen enkele advertentie tenzij het info van de website zelf is.

Zoeken nooit doen met google maat met startpage.com. Deze site laat alleen tekstadvertenties zie op basis van de zoekterm(en). Er wordt in tegenstelling tot Google door hen niets opgeslagen.

@Kees: "volg me niet" wordt zeker door Google niet opgevolgd. En Chrome is ook van Google. Ik zou zeker een andere browser adviseren (Firefox)



Geëdit nav opmerking Gert in volgende topic
Laatst bijgewerkt door Evert-Jan op 09 maart 2012 22:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 09 maart 2012 22:08

Re: Advertenties

Jullie zijn lekker bezig... ;)
Een beetje brutaal, op dit forum uitleggen hoe je de advertenties kan onderdrukken.
Wel de lusten, niet de lasten.
Ik snap wel dat jullie geen lusten (onzedelijke of foute advertenties) willen, maar daar probeer ik iets tegen te doen.
Alles kost geld, ook deze site.

Ik bedoel het niet zo stellig als het lijkt, met een bezoekerspet op snap ik het wel. Maar ik vind het altijd leuk om een beetje scherp te zijn... ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 09 maart 2012 23:59

Re: Advertenties

Ah, maar ik heb geen bezwaar tegen betaalde reclame hoor. Alleen tegen de genoemde foute google ads. Verder kom je soms juist info tegen waar ik normaal gesproken nooit achterkwam. Dus wat dat betreft, vind ik beslist niet dat alles uit moet!
Enneh, scherp is goed, en ijzer scherpt men met ijzer ;)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 10 maart 2012 12:28

Re: Advertenties

Even een paar opmerkingen vanuit mijn ervaring met AdSense:

  • Advertenties zijn altijd zo relevant mogelijk. Dit kan op 2 manieren: passend bij de inhoud van de site, of passend bij de interesses van de bezoeker.
  • Als een bezoeker advertenties te zien krijgt die niet relevant zijn, kan dat verschillende oorzaken hebben:
    • De bezoeker deelt zijn of haar computer (en account!) met iemand anders, waardoor Google in de war gebracht wordt wat betreft de persoonlijk interesses. Als je bv. als man je computer (en account) deelt met je vrouw kan dit tot rare resultaten lijken, zoals Gert al aangaf. Misschien dat er bij Chris iets dergelijks aan de hand is?
    • Google kan de inhoud van de site niet goed bepalen. Dit lijkt me hier niet aan de orde. Er zijn genoeg advertenties die duidelijk bij de inhoud van de site passen.
    • Er staan te veel advertenties op de site en er zijn niet genoeg relevante advertenties beschikbaar. Dit lijkt me hier wel een mogelijk probleem.
  • Door de beeldadvertenties uit te schakelen, blokkeer je wel alle aanstootgevende afbeeldingen, maar of het de meest effectieve oplossing is, betwijfel ik.
    • Je blokkeert er geen aanstootgevende tekstadvertenties mee.
    • Er moeten nu nog meer advertentieplaatsen opgevuld worden (4 per banner), terwijl er nu minder advertenties beschikbaar zijn. Daardoor zal de kans op niet-relevante advertenties toenemen.
    • Minder advertenties voor meer plaatsen betekent ook dat de opbrengst per klik zal dalen. De vraag naar advertentie-ruimte daalt immers, terwijl het aanbod stijgt.
    • Minder relevante advertenties betekent ook minder kliks. Bezoekers zullen de advertenties namelijk eerder negeren.
  • Persoonlijk zou ik er daarom denk ik eerst voor kiezen om het aantal banners per pagina te verminderen.
    • De advertenties zullen dan relevanter worden. De kans op aanstootgevende advertenties neemt dan af (tenzij Google op de een of andere manier denkt dat een bezoeker daarin geïnteresseerd bent, maar dat heb je als bezoeker voor een groot deel zelf in de hand door je surfgedrag).
    • Een neveneffect kan zijn dat de opbrengst per klik omhoog gaat, omdat relevante advertenties harder moeten concurreren om te worden weergegeven. Bovendien zal er vaker op geklikt worden.
Zelf ben ik op deze site overigens nog nooit aanstootgevende reclame of 'vrouwendingen' tegengekomen. En ik kom hier vaak. Maar mijn computer wordt alleen door mij gebruikt en heel intensief, dus Google weet vrij goed waar ik wel en niet in geïnteresseerd ben.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 10 maart 2012 12:32

Re: Advertenties

Nog een aanvulling: je hebt als AdSense-beheerder ook de mogelijkheid om advertenties op basis van interesses uit te schakelen. Dat beperkt wel het aanbod van relevante advertenties (met de genoemde problemen die daarbij horen), maar het is mogelijk wel een oplossing voor advertenties voor 'vrouwendingen' (voor wie zijn computer en account deelt met zijn vrouw).
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 10 maart 2012 12:42

Re: Advertenties

Even voor de duidelijkheid, ik had wel aanbod om vrouwen te verleiden, maar erop gezocht, nou nee, ik heb er ooit al eens eentje met succes mogen verleiden 8-)
Aanstootgevende plaatjes heb ik op jouw site nooit gezien Gert!!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 10 maart 2012 13:02

Re: Advertenties

Gerrit, bedankt voor je tips!
Ik realiseer me dat het blokkeren van foto-advertenties een paar neven effecten heeft:
- de mooie afbeeldingen (o.a. van http://www.designorgel.nl/ ) vond ik juist de boel opfleuren, dat is nu weg
- er staan nu inderdaad qua aantal meer advertenties, daardoor daalt ook de relevantie

Ik heb ook over een alternatief gedacht: Adverteerders kunnen bijv voor E100,- per/jaar voor bijv advertentieblokken op 10 pagina's kopen. Maar dat heeft ook nadelen:
- moet ik zelf regelen
- het is saai om het hele jaar dezelfde advertenties te zien, zelf vond ik die context google advertenties wel leuk

Zelf heb ik ook vrijwel nooit aanstootgevende reclame gezien.

We kunnen ook het volgende afspreken:
- Ik zet de afbeeldingen weer aan
- Als iemand een foute advertentie ziet, moet hij mij even de url mailen, dan blokkeer ik die. Voel je geen zeur, ik stel dat juist op prijs.

Of hebben jullie liever dat ik de afbeeldingen uitzet?
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 10 maart 2012 15:36

Re: Advertenties

Nee Gert, laat svp die afbeeldingen aan, ik onderschrijf jouw mening ten volle.
Ik heb wel Google ads' gezien, doch werkelijk nooit aanstootgevende plaatjes.

En nee, ik voel me geen zeur. Mocht ik de "verleidingscursus" weer te zien krijgen, dan laat ik me alleen verleiden om de url naar jou te mailen :D

aanvulling: ik heb gestemd voor behoud van beeld.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 10 maart 2012 16:26

Re: Advertenties

Prima om foto's 'aan' te laten en dat mensen dan melden wanneer ze iets net te ver vinden gaan.

Ik gebruik deze laptop overigens idd samen met mijn vrouw dus dat zal dan de oorzaak van de L'Oreal reclame en de afgeslankte dame in bikini geweest zijn. Ik dacht dat iedereen dezelfde advertenties te zien kreeg dus vandaar mijn post.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 10 maart 2012 16:34

Re: Advertenties

Helemaal mee eens...... al hoor ik duidelijk niet tot de ggd van deze gebruikersgroep, zodat mijn mening wellicht niet zo relevant is. Ik heb ook geen filternet, en de tv staat hier weleens aan op een non-refo zender zal ik maar zeggen.....

Ik geloof persoonlijk ook niet zo in struisvogelpolitiek, en vind sommige uitspraken soms zo dubbel, gezien de aandacht voor zgn zedeloosheid versus het gedrag in sommige kringen......

Helaas gaat het nu alweer teveel over zaken die niet direkt verband houden met orgelspelen....

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 10 maart 2012 16:41

Re: Advertenties

Nou Geert, ik kan je wat dat internetfilter betreft een hand geven....
Ik heb ook geen filter. En ja, helaas zijn er met aanstootgevend gedrag en een nek tot onder de voeten.... Maar dat is volgens mij in alle lagen van de bevolking...;)
Gezond verstand is gewoon altijd nodig.
Laatst bijgewerkt door Kees Hoekman op 10 maart 2012 17:05, in totaal 2 keer bewerkt.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 10 maart 2012 16:45

Re: Advertenties

Ik geloof persoonlijk ook niet zo in struisvogelpolitiek, en vind sommige uitspraken soms zo dubbel, gezien de aandacht voor zgn zedeloosheid versus het gedrag in sommige kringen......
Dit doet mij pijn. Jammergenoeg komen misdragingen in Christelijke kringen (net zoveel als elders?) voor, maar moet je daarom iedereen over een kam scheren?
Een deel 'knijpt de kat in het donker', maar een (groot?) deel probeert wel te leven volgens 'Christelijke moraal'.
Jammer, (naam)Christenen hebben het er zelf naar gemaakt.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 10 maart 2012 16:52

Re: Advertenties

Inderdaad, een klein deel. De rest probeert vaak gewoon integer te leven. Nee, zeker niet ieder over één kam scheren. Ik zou die indruk dan ook zeker niet willen wekken, mocht dat zo overgekomen zijn, dan bij dezen nog even recht gezet! En nee, ik heb geen TV en mis hem niet ook.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 10 maart 2012 18:28

Re: Advertenties

Gert schreef:
Het kan aan mij liggen maar de laatste tijd zie ik voor mijn gevoel steeds vaker bepaalde 'vrouwendingen' die wellicht een bepaald publiek toch enigszins onprettig vindt.
Dat vind ik heel vervelend.

Ik kan er deze dingen aan doen:
1) Gevoelige categorieen uitzetten, deze heb ik allemaal geblokkeerd:
- Cosmetische procedures en plastische chirurgie
- Daten
- Seksuele en reproductieve gezondheid
- Snel rijk worden
- Verwijzingen naar seks en seksualiteit
- Videogames (informeel en online)
- Gokken en wedden



hmm.. Plastische chirurgie. Ik vraag me af waar ze dat op baseren, ik heb toch nog steeds geen avatar geplaatst..
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 10 maart 2012 18:41

Re: Advertenties

Misschien stond je webcam nog aan Roland...? :lol: ;)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 10 maart 2012 18:55

Re: Advertenties

Kees Hoekman schreef:Misschien stond je webcam nog aan Roland...? :lol: ;)


Nee die heb ik meteen afgeplakt, ik vertrouw die computers niet..
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 10 maart 2012 19:01

Re: Advertenties

Nee, ik ook niet...
Ik krijg díe reclame i.i.g. nooit, geen helpen meer aan... :(
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 04 feb 2015 08:14

Re: Advertenties

Vanmorgen kreeg ik weer de meling van iemand die half blote vrouwen als advertentie kreeg op deze site.
Dat wil ik echt niet.
Het probleem is dat de advertenties persoonlijk zijn, iedereen krijgt andere. Ik zie nu bijv: Conrad, Telfort en Ziggo.
Ik had al wel alle gevoelige categorieen dichtgezet bij google.
Nu heb ik ook de afbeeldingsadvertenties dichtgezet, als het goed is komen er nu alleen nog tekstadvertenties.
Laat me weten als je rare advertenties ziet, die kan ik dan (per url) blokkeren.
Volgende

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cvandewege, pkv en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com