Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

Toon actieve onderwerpen


Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 01 aug 2012 20:59

Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

Naast Brett Milan (eigenaar) en Martin Dyde (oorspronkelijke eigenaar en programmeur) van Hauptwerk is er een nieuw lid van het team: Rob Stefanussen. Rob is een goede en jonge organist (luister op: http://www.contrebombarde.com/concerthall/user/1 ) en bovendien de oorspronkelijk eigenaar en programmeur van Contrebombarde.com.
Zie verder: http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=1&t=10714

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 02 aug 2012 11:07

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

Wat mij vooral opviel aan dit bericht, is dat Rob (oa) aan het ontwikkelen van HW zelf gaat werken. Dat is dus niet langer aan Martin Dyde alleen voorbehouden.

Als je dan daarbij optelt dat Brett onlangs toegaf dat convolution reverb toch NIET in versie 4.1 komt, dan kom ik tot de conclusie dat er bij MDA op het moment echt het een en ander aan de hand is. Ik vermoed dat ze eindelijk ontdekt hebben dat de ontwikkeling van HW op het moment veel te traag verloopt en dat ze er niet langer onderuit kunnen om een ontwikkelingsteam samen te stellen. Want anders zal HW snel terrein prijs gaan geven aan de concurrentie.

Uiteindelijk zal dit er toe leiden dat de afstand tussen makers en gebruikers groter zal worden. Dat is jammer, maar helaas onvermijdelijk, denk ik.

Misschien dat versie 4.0.1 nu snel komt. Daar wachten we al ruim een jaar op. En dat voor alleen maar bug fixes. Of zou het nu meteen 4.1 worden?
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 02 aug 2012 11:52

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

Interessante visie en konklusies, Gerrit! Moeilijk allemaal te verifieren natuurlijk, maar heel aannemelijk allemaal.

Wat betreft toekomstige ontwikkelingen zit ik daar persoonlijk niet zo op te wachten; convolution doe ik naar volle tevredenheid via VST.

Het zakelijke probleem is natuurlijk, dat je kopers/eigenaars telkens weer moet verleiden tot aankoop/upgrade, ook als ze dik tevreden zijn.

wat mij meer zorgen baart, is het feit, dat dit alles op een OS-platform draait, en dat dit ook telkens vernieuwt, waardoor je toch om de paar jaar met gedwongen veranderingen wordt opgezadeld.
Dat is wel in schril kontrast met zo,n goeie ouwe Johannus-kast, die blijft spelen.......

Als je niet vernieuwt, word je toch vroeg of laat gekonfronteerd met een noodzakelijke vervanging van je PC, en dan is het dikwijls noodzakelijk daar dan toch weer een nieuwere versie van je OS op te zetten.

Hier op het forum zie ik ook veel verzuchtingen over de noodzaak PC-techneut te zijn of in elk geval bij iemand terecht te kunnen daarvoor.

Voorlopig zal dit wel de prijs blijven die we moeten betalen voor die superieure kwaliteit........ :oops:

HG

Geert

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 02 aug 2012 12:20

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

Geert schreef:Dat is wel in schril kontrast met zo,n goeie ouwe Johannus-kast, die blijft spelen.......


Voorlopig zal dit wel de prijs blijven die we moeten betalen voor die superieure kwaliteit........


Op marktplaats zijn nog voldoende van deze mooie kasten te koop.
Dus als je terug wilt naar dat tijdperk.... :lol: :lol:

Zolang de prijs - kwaliteitsverhouding maar acceptabel blijft.. :D
Het gevaar van hauptwerk is wel dat je altijd kan blijven investeren, maar dat heb je zelf in de hand.
Groet,

Jacob

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 02 aug 2012 15:25

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

zoals je vroeger een Johannus kocht voor jaren........................
zo koop je nu een sample set en pc voor jaren.................................


maar als ik alle modellen zou kopen die Johannus gemaakt heeft en nog gaat maken, dan paste dit niet bij mij in de straat.

en als ik alle sample sets ga kopen passen deze niet in mijn pc :lol:



dus conclussie: bij de bestaande orgel fabrikanten kan je het ook heel duur maken of je koopt 1 orgel voor 10 jaar
of je koopt 1 sampleset en speelt er ook 10 jaar mee.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 02 aug 2012 22:12

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

Mijn punt was dus juist, dat het dus met HW bijna niet mogelijk is om die 10 jaar door te komen zonder vervanging van je PC en OS.

Nouja, misschien dat met veel geluk de PC het uithoudt, maar dan ben je kwa systeem en software toch wel na die jaren een hopeloos verouderde en incourante kabouter uit het stenen tijdperk die een taal spreekt die dan niemand meer verstaat.......met zo,n lange baard., en dat niemand in die tijd van quantumcomputers en holografische geheugens jou meer begrijpt.... :oops:

HG

Geert ( i7, 24 Gig RAM, vloeistofkoeling, turbo-booster met dubbele uitlaat)

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 aug 2012 00:04

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

Gerrit schreef:Wat mij vooral opviel aan dit bericht, is dat Rob (oa) aan het ontwikkelen van HW zelf gaat werken. Dat is dus niet langer aan Martin Dyde alleen voorbehouden.

Als je dan daarbij optelt dat Brett onlangs toegaf dat convolution reverb toch NIET in versie 4.1 komt, dan kom ik tot de conclusie dat er bij MDA op het moment echt het een en ander aan de hand is. Ik vermoed dat ze eindelijk ontdekt hebben dat de ontwikkeling van HW op het moment veel te traag verloopt en dat ze er niet langer onderuit kunnen om een ontwikkelingsteam samen te stellen. Want anders zal HW snel terrein prijs gaan geven aan de concurrentie.

Uiteindelijk zal dit er toe leiden dat de afstand tussen makers en gebruikers groter zal worden. Dat is jammer, maar helaas onvermijdelijk, denk ik.

Misschien dat versie 4.0.1 nu snel komt. Daar wachten we al ruim een jaar op. En dat voor alleen maar bug fixes. Of zou het nu meteen 4.1 worden?
Gerrit

een juiste analyse.
M.i kun je daar nog aan toevoegen dat Brett en Martin niet op 1 locatie zitten (tijdsverschil van 6 uur), hetgeen overleg niet altijd makkelijk en efficiënt maakt (mijn eigen ervaringen: op moment dat wij naar huis gaan, begint men daar met werken; zoiets houd je een half jaar vol maar na lange tijd loopt dit stuk op kwaliteit en snelheid van/in werk) èn beiden doen overlappend werk (beiden bekijken/beantwoorden het forum en hebben geen duidelijke verdeling daarin gemaakt). Dit begint zich nu te wreken.
Naast het uitbrengen van een update van Hauptwerk leveren ze ook samplesets. Er is 2,5 jaar gedaan over Salisbury. Dus op beide fronten loopt men uit de planning (zo die er al is ;) )
Brett heeft ook aangegeven dat de website een update behoeft. Ik hoop niet dat Rob daarvoor aangetrokken is. Dat soort werk moet je uitbesteden tegen fixed price.

En volgens mij het wordt 4.1. Er zijn diverse verbetering aangedragen op versie 4.0 die snel in te bouwen zijn. Dit zijn geen echte bugs. En zij die echt last van een bug hebben, melden dat en krijgen een "interim release" ..... Dat houdt ook de druk van de ketel.

Evert-Jan

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 04 aug 2012 13:29

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

Gerrit schreef:Want anders zal HW snel terrein prijs gaan geven aan de concurrentie.


Welke concurrentie?
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 04 aug 2012 15:08

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

Ik vind dat Martin en Brett het juist goed aanpakken. Ik maak het dagelijks mee in mijn eigen werkkring dat de commercie steeds meer de overhand krijgt en dat er alleen
maar op de nieuwste release/versie-nummers wordt gefocused met zoveel mogelijk nieuwe functionaliteit (die bijna geen enkele klant gebruikt), maar vanuit
oogpunt van de "marketing" o zo belangrijk is. Kwaliteit gaan dat snel achteruit, men test niet meer voldoende, stabiliteit en performance gaan
achteruit en er wordt alleen maar meer rotzooi opgeleverd. En dat is juist wat Martin en Brett voorkomen, pas een versie naar de klant
uitleveren als die door-en-door getest is, vandaar dat zij er ook langer over kunnen doen om patches uit te brengen. Waarom zouden we steeds weer nieuwe features
in het product moeten hebben, het bevat al veel functionaliteit en het draait hier tenslotte om het orgelspel en de realistische geluidsweergave. Ik pleit
dus voor nog meer gebruikersgemak (eenvoudige user-interface), performance verbeteringen (hogere polyfonie), stabiliteit en minder voor al die onzin toeters en bellen die
bijna niemand gebruikt. Je hoeft daarom dan niet elke kwartaal of half jaar een nieuwe versie uit te brengen.

Daarnaast komen er steeds genoeg nieuwe sample-sets beschikbaar om optimaal te kunnen genieten van Hauptwerk zonder dat je Hauptwerk steeds moet blijven upgraden.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 04 aug 2012 21:07

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

Ik kan me in jouw visie wel vinden. Ik speel nog steeds, en met plezier!, via versie 3.30.
Uiteraard gaan de ontwikkelingen door, dat is goed, doch snelheid is m.i. in de HW wereld onnodig.
Vervelend vind ik het feit dat alle trials niet meer voor 3.30 geschikt zijn, tenzij je in de odf gaat klieren en dat ligt me gewoon nu eenmaal niet... :cry:

Vaak zie je dat wanneer Marketing de leiding krijgt/neemt, de kwaliteit eronder lijdt. Ik hoop dus ook dat het trio zich hier niet bijschaart. En de concurentie? Die is er vooralsnog niet..., tenminste, ik kan me geen serieus voorbeeld voor de geest krijgen. Kan ook aan mijn geest liggen... :roll:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 06 aug 2012 10:50

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

Er is op het moment inderdaad geen zichtbare concurrentie. Maar niemand gelooft toch werkelijk dat Johannus c.s. stil zitten af te wachten?

En natuurlijk zit niemand er op te wachten dat men bij MDA haastwerk gaat leveren. Maar als aangekondigde bug fixes ruim een jaar op zich laten wachten, dan is er toch iets aan de hand. Ondertussen gaan de ontwikkelingen bij Windows en OS-X gewoon door. Ik kan me voorstellen dat MDA die ontwikkelingen in het huidige tempo niet helemaal kan bijbenen. Toen Windows 7 uitkwam, was er een nieuwe versie van HW nodig. Als binnenkort Windows 8 uitkomt, is dat misschien wel weer nodig. Die moet dan wel klaar en getest zijn...

Het zou me niets verbazen als het de bedoeling is dat HW 4.0.1 of 4.1 vrijwel direct na Windows 8 uitkomt. Misschien is Rob wel speciaal ingehuurd om die deadline te kunnen halen.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 06 aug 2012 11:08

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

maar HW3 draait toch ook op windows7?

daar was HW4 toch niet voor nodig?


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 06 aug 2012 11:32

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

HW 3.30 was nodig voor Windows 7. Zie http://www.hauptwerk.com/news/news/2009 ... -released/
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 06 aug 2012 11:52

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

Het is ook niet noodzakelijk om meteen bij een nieuwe Windows-versie te upgraden naar deze versie. Het is soms juist raadzaam (zeker bij Windows) om het eerste service-pack af te wachten waarin alle bugs gefixed zijn. Ik wil eerst wel eens zien wat Windows 8 toevoegt qua performance, stabiliteit t.o.v. Windows 7, m.a.w. welke noodzaak is er om te upgraden naar Windows 8. Bij nieuwe hardware / PC kan ik me iets voorstellen, dan loop je mee met de laatste Windows versie, maar bij een bestaande PC, zeker met alleen voor gebruikt met Hauptwerk, zie ik niet meteen een noodzaak om het OS te upgraden.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 06 aug 2012 12:36

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

Behalve dan, op het moment dat je oude OS niet meer wordt ondersteund door patches voor het dichten van lekken en je er toch mee op internet zou willen blijven.

Op x64 draait mijn HW4 nog als een zonnetje.......


HG

Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 06 aug 2012 14:14

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

dacht juist dat onder windows7 alle prog. comb. waren??

je kan toch als administator een simulatie omgeving uitzoeken? bv windows 98/XP/Vista enz??
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 06 aug 2012 14:21

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

Ik bedoel, Jan Wim, dat NU nog x64 wordt ondersteund; over een tijdje niet meer, en zo vergaat het ook WIN7 op termijn.
Overigens heb ik een triple-boot configuratie met geheel fysiek gescheiden systemen. De niet draaiende HD's worden fysiek uitgezet.
Dit is meer, vanwege mn eigen warhoofdigheid, zodat ik niet per ongeluk dingen zit te wissen of overschrijven op de verkeerde HD....... :oops:

HG

Geert

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 24 okt 2012 12:10

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

Opmerkelijk nieuws: Martin Dyde is sinds enige tijd afwezig op het HW-forum: http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=1&t=11062

Ik had al wel gemerkt dat het HW-team minder frequent en minder snel reageert op het forum, maar dat Martin helemaal afwezig is, was me nog niet opgevallen. Ik denk dat dit een nieuwe aanwijzing is dat er meer gericht gewerkt wordt aan de toekomst van HW. Trouwens, ook Rob zie ik niet meer op het forum. Brett doet het nu dus alleen.

Wat mij betreft een goede zaak. Dat ontwikkeling en support nu blijkbaar gescheiden worden, lijkt me onontkoombaar.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 24 okt 2012 13:12

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

Ja, mee eens. Laat ieder doen waar 'tie goed in is. Dan heb je het grootst mogelijk resultaat en zijn de verantwoordelijkheden ook goed te overzien.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 okt 2012 16:38

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

De nieuwe MDA website is er ( http://www.milandigitalaudio.com ). Nu nog een update van Hauptwerk om alle eerder gemelde bugs te releasen en voor toevoegen van enkele belangrijke wensen(versie 4.0 is al bijna 1,5 jaar oud). Daar hebben we veel meer aan

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 nov 2013 01:13

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

Volgens mij is Rob Stefanussen (alweer) weg bij MDA/Hauptwerk.

Op het Engelse forum is hij "gewoon Member" en geen moderator meer en Martin Dyde beantwoordde afgelopen week vragen.

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 23 dec 2013 23:08

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 dec 2013 13:02

Re: Nieuwe medewerker Milan Digital Audio: Rob Stefanussen


Die pagina is op 9 december 2011 aangemaakt en daarna niet meer geupdate. Dat kan gewoon uit tactische overwegingen gebeuren of "even niet aan gedacht".
Feit blijft wel dat hij geen moderator meer is en dat Martin als 2e persoon nu op het forum reageerde ipv Rob.

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com