Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Vayne speelt modern

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 60

Geregistreerd: 06 aug 2012 21:25

Bericht 29 dec 2012 22:18

Re: Vayne speelt modern

Waarschijnlijk is dat omdat het nu zaterdag is, een dag waarop iedereen vrij is en zich bezig kan houden met Hauptwerk en allerlei andere randzaken. Ik zou er in ieder geval niet teveel achter zoeken als ik jou was.
Het is dan wel winter, maar ook nu kan een mug al snel een olifant worden.

Berichten: 76

Geregistreerd: 25 maart 2011 00:10

Woonplaats: Rotterdam

Bericht 29 dec 2012 23:31

Re: Vayne speelt modern

Gert schreef:Jan Wim, er is toch niets mis met (sluik)reclame?
Natuurlijk is het reclame voor VayneAudio, maar dat is toch niet erg?
Ik snap niet dat je daar een probleem van maakt.

Vayneorgan bedankt voor de filmpjes, velen vinden ze leuk.


Dan heeft Jan Wim toch gelijk dat het thuis hoort in het commerciële gedeelte van het forum?

Jij kwalificeert het ook als reclame begrijp ik.

Edit: Laat ik Abco dan bij deze verwijzen naar mijn reactie in een eerder geposte video hier op het forum.

De suggestie van Evert-Jan steun ik daarom van harte.

Berichten: 50

Geregistreerd: 23 aug 2012 18:56

Bericht 30 dec 2012 00:05

Re: Vayne speelt modern

Michael schreef:
Gert schreef:Jan Wim, er is toch niets mis met (sluik)reclame?
Natuurlijk is het reclame voor VayneAudio, maar dat is toch niet erg?
Ik snap niet dat je daar een probleem van maakt.

Vayneorgan bedankt voor de filmpjes, velen vinden ze leuk.


Dan heeft Jan Wim toch gelijk dat het thuis hoort in het commerciële gedeelte van het forum?

Jij kwalificeert het ook als reclame begrijp ik.



zucht, ik ga slapen.....
Laatst bijgewerkt door Vayneorgan op 30 dec 2012 00:23, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 76

Geregistreerd: 25 maart 2011 00:10

Woonplaats: Rotterdam

Bericht 30 dec 2012 00:09

Re: Vayne speelt modern

Vayneorgan schreef:
Michael schreef:
Gert schreef:Jan Wim, er is toch niets mis met (sluik)reclame?
Natuurlijk is het reclame voor VayneAudio, maar dat is toch niet erg?
Ik snap niet dat je daar een probleem van maakt.

Vayneorgan bedankt voor de filmpjes, velen vinden ze leuk.


Dan heeft Jan Wim toch gelijk dat het thuis hoort in het commerciële gedeelte van het forum?

Jij kwalificeert het ook als reclame begrijp ik.




Lieve mensen. Dankzij al die critici trek ik me terug. Veel succes met het forum verder.

Abco


Beste Abco,

Ik vind dat persoonlijk niet nodig.

De geplaatste video's mankeert naast de nadruk op de apparatuur niets aan, vandaar mijn edit van mijn vorige bericht die net te laat voor jouw reactie kwam.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 dec 2012 00:38

Re: Vayne speelt modern

Vayneorgan schreef:Lieve mensen. Dankzij al die critici trek ik me terug. Veel succes met het forum verder.

Abco
Abco

Als je kritiek krijgt kun je 2 dingen doen
1. luisteren naar de aangedragen argumenten en die weerleggen als je het er niet mee eens bent (met een kans op welles nietes als je het niet eens wordt. Meningen kunnen blijven verschillen en het is ieders goed recht zijn eigen mening te blijven houden)
2. de kritiek ter harte nemen en de verbeteringen de volgende keer (event. deels) aanbrengen

Je gaat hopelijk toch ook zo om met de door jullie geleverde audioproducten als daar kritiek op komt?

Maak snel een nieuwe video met je eerder gedane toezegging en de kritiek verstomt ........

Evert-Jan

Berichten: 50

Geregistreerd: 23 aug 2012 18:56

Bericht 30 dec 2012 00:43

Re: Vayne speelt modern

Evert-Jan schreef:
Vayneorgan schreef:Lieve mensen. Dankzij al die critici trek ik me terug. Veel succes met het forum verder.

Abco
Abco
Als je kritiek krijgt kun je 2 dingen doen
1. luisteren naar de aangedragen argumenten en die weerleggen als je het er niet mee eens bent (met een kans op welles nietes als je het niet eens wordt; meningen kunnen blijven verschillen en dat is ieders goed recht)
2. de kritiek ter harte nemen en de verbeteringen de volgende keer (event. deels) aanbrengen

Je gaat hopelijk toch ook zo om met de door jullie geleverde producten als daar kritiek op komt?

Evert-Jan


I
Laatst bijgewerkt door Vayneorgan op 30 dec 2012 00:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 dec 2012 00:49

Re: Vayne speelt modern

Vayneorgan schreef:Ik stuur een filmpje via youtube in met een pro hauptwerk artiest. Welke kritiek bedoel je? Dat in dat filmpje teksten staan?
Zoals uit bovenstaande blijkt, kan dat rustig Jan zijn.
Met de kritiek bedoel ik de kritiek op jullie producten ( http://www.vayneaudio.com/#!producten/c1u8f ).
Bijna geen enkel forumlid heeft in de Annakapel geluisterd.
Stel je voor dat bij een open dag o.i.d. van diverse kanten kritiek op jullie audioversterkers e.d. komt. Je zeg je toch niet "welterusten" en "we trekken ons terug"? Dan volg je de regels zoals ik in mijn vorig topic noemde.

Berichten: 50

Geregistreerd: 23 aug 2012 18:56

Bericht 30 dec 2012 00:59

Re: Vayne speelt modern

Evert-Jan schreef:
Vayneorgan schreef:Ik stuur een filmpje via youtube in met een pro hauptwerk artiest. Welke kritiek bedoel je? Dat in dat filmpje teksten staan?
Zoals uit bovenstaande blijkt, kan dat rustig Jan zijn.
Met de kritiek bedoel ik de kritiek op jullie producten ( http://www.vayneaudio.com/#!producten/c1u8f ).
Bijna geen enkel forumlid heeft in de Annakapel geluisterd.
Stel je voor dat bij een open dag o.i.d. van diverse kanten kritiek op jullie audioversterkers e.d. komt. Je zeg je toch niet "welterusten" en "we trekken ons terug"? Dan volg je de regels zoals ik in mijn vorig topic noemde.


Afsluitend. Er wordt continue gesuggereerd dat het hier om een reklame actie gaat. Dat is helemaal niet zo. Voor deze film zijn er 3 andere geplaatst zonder discussie. Diverse Forumleden reageren niet op de film maar op vermeende reklame. Daarom heb ik dit filmpje niet ingestuurd. Ik heb het gestuurd omdat ik jullie deelgenoot wilde laten zijn van een mooi gespeeld stuk moderne muziek op Hauptwerk door een virtuoos speler, Jan Vayne. Daar wilde ik het bij laten. Jammer dat zo'n ingestuurd stuk zoveel diskussie losmaakt.


abco

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 dec 2012 01:04

Re: Vayne speelt modern

Vayneorgan schreef:Afsluitend. Er wordt continue gesuggereerd dat het hier om een reklame actie gaat. Dat is helemaal niet zo. Voor deze film zijn er 3 andere geplaatst zonder discussie. Diverse Forumleden reageren niet op de film maar op vermeende reklame. Daarom heb ik dit filmpje niet ingestuurd. Ik heb het gestuurd omdat ik jullie deelgenoot wilde laten zijn van een mooi gespeeld stuk moderne muziek op Hauptwerk door een virtuoos speler, Jan Vayne. Daar wilde ik het bij laten. Jammer dat zo'n ingestuurd stuk zoveel diskussie losmaakt.

abco


Zoals eerder geschreven : maak een nieuwe film met Jan Vayne en noem dan de sampleset en laat ook wat zien van de bediening van de monitor (registratie e.d.). Dan schuift de balans van Vayneaudio richting Hauptwerk.

Berichten: 56

Geregistreerd: 18 sep 2011 20:21

Woonplaats: Ridderkerk

Bericht 30 dec 2012 13:55

Re: Vayne speelt modern

Wat kan die gast fantastisch spelen zeg.
Klinkt geweldig, zelfs op m'n I-pad ( met hoofdtelefoon)
Leuk om te horen dat hij ook met HW actief is.

Laat maar komen die filmpjes hoor.
Zou nog leuker zijn om hem vanaf verschillende gezichtspunten bezig te zien.

Gr, Dries

Berichten: 1

Geregistreerd: 30 dec 2012 15:16

Bericht 31 dec 2012 12:52

Re: Vayne speelt modern

Ben afgelopen week naar een concert geweest in de St. Anna kapel waar Jan speelde.
Naast de vleugel speelde Jan op zijn Hauptwerk orgel.
Fantastisch om te horen.
Geen enkele reclame wat betreft Vayneaudio gehoord, gezien of gelezen!
Jan is een rasmusicus, een "creatief beest" die gewoon alles bespeelt wat toetsen heeft, heerlijk.
Ik waardeer zijn enthousiasme en het feit dat hij "gewoon" zichzelf blijft ondanks zijn bekendheid.
Heb drie tellen met hem gepraat en gevraagd welk orgel hij gebruikte.
Dat was "Zwolle" en een Italiaans orgel waar ik de naam van ben vergeten.
Wat een ontzettend aardige man is hij en heel toegankelijk.
Enig puntje van kritiek van mijn kant is dat "Zwolle" heel veel nagalm heeft en dat klinkt toch niet zo realistisch
in zijn kleine kapelletje.
Bij een wat "drogere" sampelset zou het echt perfect klinken.
Voor alle kritikasters zou ik zeggen: ga eens luisteren en praten met Jan Vayne en vorm dan pas een oordeel.

Trouwens, waarom moeten wij( veelal als christenen nota bene?) over mensen oordelen en ze in een "hokje" willen plaatsen!!!
Ik heb vaak plaatsvervangende schaamte als mensen dat doen die zich christen noemen.
Mensen zijn niet "goed" of "fout" in mijn optiek wat betreft muziek, ik heb respect voor een ieder die op wat voor manier dan ook "goede" muziek maakt.
Gelukkig is Jan absoluut niet in een hokje te vangen of te plaatsen gezien zijn muzikale bezigheden en dat is maar goed ook.
Jan is geen "hokje" maar stijgt daar ver bovenuit.
( zo, dat moest er even uit :D )

Ik vind het in ieder geval zeer positief dat Jan het orgel weer eens op de kaart zet.
Wellicht dat daardoor een groep mensen bereikt wordt en op die manier interesse ontstaat voor het orgel in het algemeen. Mooi toch?

vriendelijke christengroet,

Albert Meijer.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 31 dec 2012 14:27

Re: Vayne speelt modern

zal er niet meer over beginnen

iedereen een gezond en een goed 2013 toe gewenst
Laatst bijgewerkt door Jan Wim op 31 dec 2012 16:31, in totaal 2 keer bewerkt.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 31 dec 2012 16:05

Re: Vayne speelt modern

Lieve mensen,

laten we het gewoon over hauptwerk gaan hebben.
Mijn forumnaam is Boudewijn en blijkbaar toevallig ook mijn echte naam. Op zich een grappige constatering denk ik. :lol:

Deze topic staat in de categorie algemeen. Wat ik gezien en gehoord heb in de filmpjes is een musicus die muziek maakt. De vermeende reclame is mij niet opgevallen, kun je gewoon voorbij scrollen.

Mocht ik ooit een ander geluidssysteem op mijn hauptwerk willen hebben plaats ik wel een posting of mensen nog youtube filmpjes hebben met geluidsvoorbeelden. Blijkbaar geeft dat bij luidsprekersystemen een realistisch beeld. :lol: Bij samplesets lijkt me dat overigens geen goed idee.

Voor vanavond een goede jaarwisseling, voor vannacht welterusten.
[jammer dat er geen icoontje 'geeuw' is]

Tot slot stel ik voor deze topic ook welterusten te wensen en een welverdiende nachtrust van ongeveer een week te geven. "Rust geneest" zei mijn moeder altijd. . . .
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]

Berichten: 50

Geregistreerd: 23 aug 2012 18:56

Bericht 31 dec 2012 17:16

Re: Vayne speelt modern

Albert Meijer schreef:Ben afgelopen week naar een concert geweest in de St. Anna kapel waar Jan speelde.
Naast de vleugel speelde Jan op zijn Hauptwerk orgel.
Fantastisch om te horen.
Geen enkele reclame wat betreft Vayneaudio gehoord, gezien of gelezen!
Jan is een rasmusicus, een "creatief beest" die gewoon alles bespeelt wat toetsen heeft, heerlijk.
Ik waardeer zijn enthousiasme en het feit dat hij "gewoon" zichzelf blijft ondanks zijn bekendheid.
Heb drie tellen met hem gepraat en gevraagd welk orgel hij gebruikte.
Dat was "Zwolle" en een Italiaans orgel waar ik de naam van ben vergeten.
Wat een ontzettend aardige man is hij en heel toegankelijk.
Enig puntje van kritiek van mijn kant is dat "Zwolle" heel veel nagalm heeft en dat klinkt toch niet zo realistisch
in zijn kleine kapelletje.
Bij een wat "drogere" sampelset zou het echt perfect klinken.
Voor alle kritikasters zou ik zeggen: ga eens luisteren en praten met Jan Vayne en vorm dan pas een oordeel.

Trouwens, waarom moeten wij( veelal als christenen nota bene?) over mensen oordelen en ze in een "hokje" willen plaatsen!!!
Ik heb vaak plaatsvervangende schaamte als mensen dat doen die zich christen noemen.
Mensen zijn niet "goed" of "fout" in mijn optiek wat betreft muziek, ik heb respect voor een ieder die op wat voor manier dan ook "goede" muziek maakt.
Gelukkig is Jan absoluut niet in een hokje te vangen of te plaatsen gezien zijn muzikale bezigheden en dat is maar goed ook.
Jan is geen "hokje" maar stijgt daar ver bovenuit.
( zo, dat moest er even uit :D )

Ik vind het in ieder geval zeer positief dat Jan het orgel weer eens op de kaart zet.
Wellicht dat daardoor een groep mensen bereikt wordt en op die manier interesse ontstaat voor het orgel in het algemeen. Mooi toch?

vriendelijke christengroet,

Albert Meijer.


Hoi albert

Het grappige met hauptwerk is dat wanneer je in een fysieke "kerkelijke" ruimte zit niet iedere sample meer "past". Thuis heb je dat fenomeen niet omdat je je dan in een ruimte " waant" en niet fysiek bent. Jan speelt meestal een klein droog orgel dat past bij zijn kapel, maar heeft veel samples, waaronder zwolle "nat" en die passen dan niet in die ruimte, omdat die ruimte zelf al nat is. Maar ik weet dat Jan ondanks dat gegeven toch even uit enthousiasme wil laten horen waartoe zijn set in staat is terwijl ook hij uiteraard weet dat dit te "groot" is voor zijn kapel. Ik ben het volledig met je verslag eens, fijn te lezen.

Mvg abco

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 31 dec 2012 19:21

Re: Vayne speelt modern

Albert Meijer schreef:
Jan is een rasmusicus, een "creatief beest" die gewoon alles bespeelt wat toetsen heeft

dat klopt als Jan samenspeelt(op een orgel) met een organist of iets, dan is het verschil meestal duidelijk aanwezig

en deze keer bedoel ik dat positief :oops:

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 3

Geregistreerd: 30 dec 2012 13:31

Bericht 31 dec 2012 19:36

Re: Vayne speelt modern

Zozo Jan wim! Deze keer was t positief bedoeld...

Daar is iedereen heel blij mee denk ik..
Klasse man!
Vorige

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 78 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com