Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hulp bij vereniging of stichting

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 50

Geregistreerd: 23 aug 2012 18:56

Bericht 07 maart 2013 21:29

Hulp bij vereniging of stichting

Hallo medeforumleden.

Jan vayne en ondergetekende hebben gesproken over een opzet voor een hauptwerkvereniging, stichting. We wilden dit doen gezien Jan een groot liefhebber is van Hauptwerk. ik heb dit bericht veranderd gezien het woord commercieel er weer inkomt. Dat wil ik niet vandaar dat het voorstel wordt teruggetrokken na zoveel lezers en zo weinig reacties. Misschien dat zoiets gerealiseerd kan worden op eigen initiatief. Succes.

mvg abco
Laatst bijgewerkt door Vayneorgan op 08 maart 2013 00:53, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 08 maart 2013 00:35

Re: Hulp bij vereniging of stichting

Nmm hoort dit eigenlijk onder het item - 'commercieel"- of zie ik dit verkeerd?

Nix mis mee natuurlijk! Wie weet spelen we later allemaal op HW consoles, als je de recente ontwikkelingen bij de orgelfabrikanten zo beziet.

Veel succes met jullie intitiatief gewenst.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 08 maart 2013 12:55

Re: Hulp bij vereniging of stichting

Beste Abco,

Ik heb jullie bericht gisteren gelezen en heb dit niet zozeer als commercieel opgevat.

Ik vroeg me echter wel af wat we zouden hebben bereikt met een HW-vereniging of stichting. Dergelijke initiatieven kosten vaak enorm veel administratieve rompslomp, statuten etc etc.
En niet te vergeten..: contributie! Dit is m.i. wel het laatste waar HW-ers op zitten te wachten.. wij steken immers iedere cent die we voor onze hobby overhouden in mooie samplesets, audio en pc's. En da's voorwaar niet goedkoop :roll:

Bovendien hebben wij Nederlandse HW-ers het "geluk" dat iemand zoals Gert (voor zover ik weet geheel belangeloos: Hulde!) een website als deze heeft gemaakt en deze ook nog eens perfect bijhoudt. Hier is voor zowel beginnende als gevorderde HW-ers naar mijn mening nagenoeg alles te vinden wat je voor deze geweldige hobby nodig hebt.

Maar wat zou er mis mee zijn om een keer een (mid)dag of avond te organiseren in de kapel van Jan om daar elkaar te ontmoeten en e.e.a. te zien en te horen. (moet Jan er zelf ook wel bij zijn natuurlijk ;) )

Nu hebben we binnenkort de ontmoetingsmiddag van Andre en Reinier in Dordrecht, maar het lijkt mij voor een volgende keer een hele mooie en unieke locatie!

Ik hoop dat jullie er op dat moment nog steeds jullie medewerking aan willen verlenen! ....

Groet,
Arie

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 maart 2013 14:34

Re: Hulp bij vereniging of stichting

Voor zij die het oorspronkelijke bericht niet gelezen hebben, de strekking van Abco eerder geplaatste topic:

"Jan Vayne en Abco hebben gesproken over een opzet voor een hauptwerkvereniging, stichting. Ze willen dit doen gezien Jan een groot liefhebber is van Hauptwerk. Zij geven aan zelf niet deel te nemen aan de vereniging of stichting en zij willen de kapel, enz. tegen kostprijs beschikbaar stellen voor de vereniging of stichting. En de vraag of hier behoefte aan is."

Geert (en misschien anderen), hier is niets commercieels op aan te merken. Gewoon een vraag.
En door aan te geven "zelf niet deel te nemen aan de vereniging of stichting" wordt het ook geen verlengstuk van hun zakelijke activiteiten. Ook geen aankondiging van demo's van hun eigen systemen, enz.

Ik ben het eens met Arie's zienswijze: administratieve rompslomp, contributie, enz. Geen gedwongen zaken zoals een bestuur, jaarvergadering, verslagen, enz.
Ook andere verenigingen rondom orgels lijden een kwijnend bestaan.

Ik denk dat Gerts forum in een grote behoefte voorziet en dat een jaarlijkse kontaktmiddag, zoals nu in Dordrecht gepland is, mi invulling aan aanvullend onderling contact geeft. Alles lekker informeel.
Misschien een volgende jaar in Kampen?
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 08 maart 2013 16:37

Re: Hulp bij vereniging of stichting

Misschien is een vereniging wel handig om bijv. collectief sample sets (of audio apparatuur etc) in te kopen en zo een groep korting te bedingen?
Andere voordelen zie ik niet zo direct.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 11 maart 2013 13:25

Re: Hulp bij vereniging of stichting

Ik ben overtuigd!

HG

Geert

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 11 maart 2013 17:39

Re: Hulp bij vereniging of stichting

Laat ik in de commercieel geweld wat tegenwicht bieden: :lol:
Het conservatorium van Gent wil hun concertzaal tegen kostprijs ter beschikking stellen aan een orgelvereniging of stichting. In deze grote concertzaal staat een pijporgel met 51 registers en een Hauptwerkinstallatie met verrijdbare speeltafel. Het Hauptwerkorgel wordt wekelijks gebruikt voor de orgellessen en regelmatig ingezet bij concerten en cd-opnames. Het is zeker de moeite waard om naar Gent af te reizen voor een ultime Hauptwerk-in-concertzaal-ervaring.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 12 maart 2013 00:54

Re: Hulp bij vereniging of stichting

Loosman schreef:Misschien is een vereniging wel handig om bijv. collectief sample sets (of audio apparatuur etc) in te kopen en zo een groep korting te bedingen?
Andere voordelen zie ik niet zo direct.

Groet Jan


Zoveel mensen, zoveel wensen.... zie daar geen voordeel in, zal incindenteel wel eens een voordeel kunnen opleveren, maar dat is via het forum ook ook prima te oganiseren lijkt mij.

Zoals anderen al aangeven zie ik een vereniging niet zo zitten vanwege allerlei zaken die er om heen hangen en bij een vereniging horen. Op het forum is een zeer ongedwongen sfeer waar een ieder kan vinden wat hij/zij nodig heeft en uit ervaring mag ik wel zeggen dat je een snel en goed antwoord krijgt op vragen, zonder te worden afgerekend op het ontbreken van bepaalde kennis. (is op andere fora wel eens anders).
Toevallig organiseer ik dit jaar met mijn overbuurman op 27 april een ontmoetingsdag (recklame ;) ) in Dordrecht, maar ik zou een volgende keer best naar b.v. Kampen of Gent willen rijden als een ander forumlid daar een ontmoetingsdag houd.

Moet volgens mij allemaal lekker ongedwongen, informeel en spontaan blijven, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 13 maart 2013 15:28

Re: Hulp bij vereniging of stichting

De idee is goed, maar de behoefte is er klaarblijkelijk niet. Dit concludeer ik uit het aantal reacties.
Geen probleem lijkt me, het was het proberen waard.
Overigens hoeft dit geen reden te zijn, om in het najaar nu geen ontmoetingsdag te organiseren.
Gewoon doen!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com