Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Storing Presonus 1824c

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 25 feb 2020 19:12

Storing Presonus 1824c

problemen met de presonus 1824c.
Deze kaart heb ik gekocht en aangesloten. Vermoedelijk verkeerd.
Nu krijg ik een melding dat deze kaart niet wordt herkend en dat hij een storing heeft veroorzaakt.
Wat nu te doen?

Hgr, Tammo

NB onderstaande gegevens zijn niet meer juist. Ik heb een nieuwe pc met win. 10
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 feb 2020 19:34

Re: Storing Presonus 1824c

Tammo

Wat kun je nu verkeerd aansluiten? USB is toch USB?

Heb je wel de software geïnstalleerd? Download: https://www.presonus.com/products/Studi ... /downloads
Eerst software installeren en dan aansluiten. Anders gaat Windows 10 een driver zoeken en die voldoet vaak niet.

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 25 feb 2020 22:18

Re: Storing Presonus 1824c

Evert-Jan schreef:Tammo

Wat kun je nu verkeerd aansluiten? USB is toch USB?

Heb je wel de software geïnstalleerd? Download: https://www.presonus.com/products/Studi ... /downloads
Eerst software installeren en dan aansluiten. Anders gaat Windows 10 een driver zoeken en die voldoet vaak niet.



Ja, krijg melding apparaat start niet code 10
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 feb 2020 23:04

Re: Storing Presonus 1824c

Tammo

De software verwijderen met Revo-uninstaller (https://www.revouninstaller.com/revo-un ... -download/ en kies de portable versie; uitpakken en runnen. Als het verwijderd is, Revo Uninstalleer laten scannen. Dan op de knop delete klikken (misschien ook ene 2e keer als dat voor komt).
De unit moet niet aangesloten zijn.

Na het verwijderen de PC opnieuw opstarten.
Virusscanner uitzetten
Opnieuw installeren
Unit aansluiten als het installeren klaar is.

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 26 feb 2020 17:05

Re: Storing Presonus 1824c

Evert-Jan schreef:Tammo

De software verwijderen met Revo-uninstaller (https://www.revouninstaller.com/revo-un ... -download/ en kies de portable versie; uitpakken en runnen. Als het verwijderd is, Revo Uninstalleer laten scannen. Dan op de knop delete klikken (misschien ook ene 2e keer als dat voor komt).
De unit moet niet aangesloten zijn.

Na het verwijderen de PC opnieuw opstarten.
Virusscanner uitzetten
Opnieuw installeren
Unit aansluiten als het installeren klaar is.




Hij doet het. Maar welke aanpassingen moet ik in HW doen? En in de 1824 heb ik voor het geluid diverse mogelijkheden
Luidsprekericoon rechtsonder geeft de volgende mogelijkheden
ADAT out 7/8
ADAT out1/2
LINE out 7/8
Digitale audio (S/PDIF)

Het is me nog niet duidelijk.
Als ik een sample laad dan doen verschillende tonen het niet

Hgr. Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 feb 2020 18:46

Re: Storing Presonus 1824c

Audioconfiguratie HW in 3 stappen

1)
Je moet de ASIO driver in HW5 instellen via menu General Settings | Audio Device and Channels.
In de witte vakjes achter de geluidskanalen kun je daar ook eigen namen ingeven van speakers e.d. Bijv. Front L, Front R, Rear L, Rear R. enz. Dat is zeer handig bij het configureren in HW.

2)
Daarna kun je in General settings | Advanced audio routing | Audio mixer voor elke gebruikte Mstr mix bus het audiokanaal van de geluidskaart toegewezen worden.
Bij de default audioconfiguratie is dat bij:
- Mxr prst 1: Mstr mix bus 5 * 'Perspctv mix: outp persp 1 (front 1/main)'. Rechts bij audiokanaal je audiokanalen van de geluidskaart instellen voor Front
- Mxr prst 1: Mstr mix bus 7 * 'Perspctv mix: outp persp 3 (rear 1/main). Rechts bij audiokanaal je audiokanalen van de geluidskaart instellen voor Rear
- Eventueel een subwoofer: Mxr prst 1: Mstr mix bus 3 * 'Stereo mix 3 (subwoofer) en rechts de subwooferkanalen invullen

3)
Tenslotte in het scherm Organ settings | Advanced audio routing | Rank routing moet voor elk register de juiste
mixer busgroup (audiogroep) geselecteerd worden. In een surround sample set zijn dat bijv. de front en
rear busgroepen.


De eerste stap is eenmalig, de tweede kun je per preset uitvoeren met elk een andere configuratie.
De laatste stap moet je voor elk orgel doen.

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 26 feb 2020 23:12

Re: Storing Presonus 1824c

Evert-Jan schreef:Audioconfiguratie HW in 3 stappen

1)
Je moet de ASIO driver in HW5 instellen via menu General Settings | Audio Device and Channels.
In de witte vakjes achter de geluidskanalen kun je daar ook eigen namen ingeven van speakers e.d. Bijv. Front L, Front R, Rear L, Rear R. enz. Dat is zeer handig bij het configureren in HW.

2)
Daarna kun je in General settings | Advanced audio routing | Audio mixer voor elke gebruikte Mstr mix bus het audiokanaal van de geluidskaart toegewezen worden.
Bij de default audioconfiguratie is dat bij:
- Mxr prst 1: Mstr mix bus 5 * 'Perspctv mix: outp persp 1 (front 1/main)'. Rechts bij audiokanaal je audiokanalen van de geluidskaart instellen voor Front
- Mxr prst 1: Mstr mix bus 7 * 'Perspctv mix: outp persp 3 (rear 1/main). Rechts bij audiokanaal je audiokanalen van de geluidskaart instellen voor Rear
- Eventueel een subwoofer: Mxr prst 1: Mstr mix bus 3 * 'Stereo mix 3 (subwoofer) en rechts de subwooferkanalen invullen

3)
Tenslotte in het scherm Organ settings | Advanced audio routing | Rank routing moet voor elk register de juiste
mixer busgroup (audiogroep) geselecteerd worden. In een surround sample set zijn dat bijv. de front en
rear busgroepen.


De eerste stap is eenmalig, de tweede kun je per preset uitvoeren met elk een andere configuratie.
De laatste stap moet je voor elk orgel doen.



oeps ik heb nog hw 4 . Maar ik kijk of ik met deze aanwijzingen ook verder kom.
Hartelijk dank
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 feb 2020 23:23

Re: Storing Presonus 1824c

Ik dacht dat jij een nieuwe PC aangeschaft had vanwege HW5

Voor HW 4 staat audio configuratie in HW in mijn boek: blz. 41 e.v. t/m 46 (tbv surround)
Boek even naast je PC leggen en dan moet het lukken.
De configuratie van HW5 gaat niet werken in HW4.

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 27 feb 2020 17:38

Re: Storing Presonus 1824c

Evert-Jan schreef:Ik dacht dat jij een nieuwe PC aangeschaft had vanwege HW5

Voor HW 4 staat audio configuratie in HW in mijn boek: blz. 41 e.v. t/m 46 (tbv surround)
Boek even naast je PC leggen en dan moet het lukken.
De configuratie van HW5 gaat niet werken in HW4.


Ik kan spelen!! Deze geluidskaart is een grote vooruitgang.
Maar ik blijf problemen houden met het in het rood springen van CPU.
Bij deze kaart doet hij dat zelfs als ik niet speel, maar alleen Weissenau heb geladen.
Bij bv Zurek gebeurt dat niet.
Ik hebal eerder contact gezocht met Prospectum, maar die verwijzen mij naar Milan.

Hgr. Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 feb 2020 18:38

Re: Storing Presonus 1824c

Nieuwe PC, waarschijnlijk niet geoptimaliseerd.

Hoofdstuk 4 van het boek uitvoeren.

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 28 feb 2020 10:17

Re: Storing Presonus 1824c

Evert-Jan schreef:Nieuwe PC, waarschijnlijk niet geoptimaliseerd.

Hoofdstuk 4 van het boek uitvoeren.



Evert-Jan, ik heb speedfan gedownload
Ik zie de volgende gegevens

Syst. 20 c
CPU 37
auxtin o 80c met vlam

idem 1 24c

idem 2 95c met vlam

idem 3 24c

Wat betekent dat?
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 feb 2020 13:46

Re: Storing Presonus 1824c

Dat zijn gemeten temperaturen.

CPUTIN = CPU Temperature
AUXTIN = Auxiliary Temperature (moederbord)
SYSTIN = System Temperature

Die met een vlam zijn een waarschuwing. Is er wel genoeg koeling in de PC kast? Draaien alle ventilatoren? Hangen er geen voedingskabels op het moederbord, zodat luchtstromen gehinderd worden?

Opmerking: dit geeft geen tikken in het audio, de CPU is 37 graden en die gaar niet in kloksnelheid terugregelen omdat deze te heet zou worden.
En heb je met HWInfo ook al getest?

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 29 feb 2020 20:51

Re: Storing Presonus 1824c

Evert-Jan schreef:Dat zijn gemeten temperaturen.

CPUTIN = CPU Temperature
AUXTIN = Auxiliary Temperature (moederbord)
SYSTIN = System Temperature

Die met een vlam zijn een waarschuwing. Is er wel genoeg koeling in de PC kast? Draaien alle ventilatoren? Hangen er geen voedingskabels op het moederbord, zodat luchtstromen gehinderd worden?

Opmerking: dit geeft geen tikken in het audio, de CPU is 37 graden en die gaar niet in kloksnelheid terugregelen omdat deze te heet zou worden.
En heb je met HWInfo ook al getest?
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 29 feb 2020 20:59

Re: Storing Presonus 1824c

Tammoschut schreef:
Evert-Jan schreef:Dat zijn gemeten temperaturen.

CPUTIN = CPU Temperature
AUXTIN = Auxiliary Temperature (moederbord)
SYSTIN = System Temperature

Die met een vlam zijn een waarschuwing. Is er wel genoeg koeling in de PC kast? Draaien alle ventilatoren? Hangen er geen voedingskabels op het moederbord, zodat luchtstromen gehinderd worden?

Opmerking: dit geeft geen tikken in het audio, de CPU is 37 graden en die gaar niet in kloksnelheid terugregelen omdat deze te heet zou worden.
En heb je met HWInfo ook al getest?


Evert-Jan, we hebben zoveel mogelijk uitgevoerd wat je hebt aangeraden.
Toch blijft de cpu erg beweeglijk, ook zonder spelen.
Maar ik heb nog een andere vraag en weet niet of ik daar een nieuw onderwerp van moet maken.

Bij het spelen reageert bij het indrukken van de toetsen alles te traag. De latency bij de presonus 1824c en bij HW4 is 1024. Als ik de latency bij beide verlaag naar 512 krijg ik een vreemd geluid. Heb jij ervaring met de presonus of moet ik een nieuw onderwerp openen? Is de presonus en de lexicon zo wie zo te combineren? Prettig weekend gewenst
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 feb 2020 21:56

Re: Storing Presonus 1824c

Zolang de CPU beweegt zonder te spelen, heb je niet alle optimalisatie (volledig) uitgevoerd. Zet anders ook het windmodel even uit (Menu organ settings | organ wizard). Dan is er niets van het geladen orgel actief.
De punten 5, 11 (vnl Superfetch/sysmain) en 12 in de optimalisatie lijst komen dan in aanmerking.
Hangt de PC aan internet? Dan ook nog de punt 19.
Beter is het om de PC niet aan internet te hebben, dan kan Windows10 ook niet op de achtergrond met allerlei Apps met internet communiceren.

Als je op het HWINO scherm kijkt, moeten alle CPU balkjes staan, zoals in het linker plaatje in punt 21.
Kun jij een HWINFO schermprint maken en die hier plaatsen?

Zolang de CPU balkjes op hoge snelheid niet stabiel, heeft verder kijken naar andere dingen geen zin.
Bijv. pas dan kun je het buffer tussen HW en Presonus verkleinen.
Het buffer kan dan zeker op 512 gezet worden.
Ik heb 2x met een oud model Presonus gewerkt, waarbij de laatste keer onder Windows 10 en HW5. Daar kon het buffer niet kleiner dan 512 omdat dan de driver niet starten.

De Lexicon staat tussen de geluidskaart en je versterker/luidsprekers, dus moet het ook werken i.c.m. de Presonus. Hij krijgt gewoon audio.

Wat ik mij afvraag, is of dit probleem van de bewegende CPU ook bij je vorige geluidskaart aanwezig was. Want ook hier had je problemen met de CPU: viewtopic.php?f=12&t=3835&p=44389
Na mijn laatste reply heb ik geen reactie van jou gezien. Zijn de punten in mijn laatste bericht ook uitgevoerd en wat was het resultaat? En was dat nog met je oude geluidskaart?

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 08 maart 2020 21:36

Re: Storing Presonus 1824c

Evert-Jan schreef:Zolang de CPU beweegt zonder te spelen, heb je niet alle optimalisatie (volledig) uitgevoerd. Zet anders ook het windmodel even uit (Menu organ settings | organ wizard). Dan is er niets van het geladen orgel actief.
De punten 5, 11 (vnl Superfetch/sysmain) en 12 in de optimalisatie lijst komen dan in aanmerking.
Hangt de PC aan internet? Dan ook nog de punt 19.
Beter is het om de PC niet aan internet te hebben, dan kan Windows10 ook niet op de achtergrond met allerlei Apps met internet communiceren.

Als je op het HWINO scherm kijkt, moeten alle CPU balkjes staan, zoals in het linker plaatje in punt 21.
Kun jij een HWINFO schermprint maken en die hier plaatsen?

Zolang de CPU balkjes op hoge snelheid niet stabiel, heeft verder kijken naar andere dingen geen zin.
Bijv. pas dan kun je het buffer tussen HW en Presonus verkleinen.
Het buffer kan dan zeker op 512 gezet worden.
Ik heb 2x met een oud model Presonus gewerkt, waarbij de laatste keer onder Windows 10 en HW5. Daar kon het buffer niet kleiner dan 512 omdat dan de driver niet starten.

De Lexicon staat tussen de geluidskaart en je versterker/luidsprekers, dus moet het ook werken i.c.m. de Presonus. Hij krijgt gewoon audio.

Wat ik mij afvraag, is of dit probleem van de bewegende CPU ook bij je vorige geluidskaart aanwezig was. Want ook hier had je problemen met de CPU: https://pcorgel.nl/viewtopic.php?f=12&t=3835&p=44389
Na mijn laatste reply heb ik geen reactie van jou gezien. Zijn de punten in mijn laatste bericht ook uitgevoerd en wat was het resultaat? En was dat nog met je oude geluidskaart?



Dag Evert-Jan,

Mijn excuses voor mijn late en geen reactie. Ik ben de laatste twee maanden erg druk geweest en heb het orgel even het orgel gelaten. Vandaag alle instructies nog eens nagelopen en er waren van windows diverse niet uitgeschakeld.
Ik denk dat ik nu alles goed heb ingesteld. Superfetch staat echter niet in de lijst. Maar het probleem is niet opgelost. Hij springt nog steeds in het rood. soms ook als ik niet speel. Die groene blokjes zie ik nergens. In een ander programma staan de cores constant op bijna 3400
DE buffer krijg ik niet naar de 512. IK zal proberen de handleiding van de presonus te ontcijferen. Maar mijn engels en duits is niet best.
Hgr.
Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 maart 2020 00:02

Re: Storing Presonus 1824c

Late of geen reactie: er kan altijd wel iets tussen komen. Maar een laatste reactie zie ik graag: het is opgelost. Dan weten andere lezers ook wat een oplossing van het probleem is en kunnen het zelf ook uitvoeren als zij een identiek probleem hebben.

Maar bij jou helaas nog niet opgelost.
Nu de processor op constante snelheid draait, zijn punten 5 en 12 goed uitgevoerd.

Dan is er een achtergrond proces, dat het probleem veroorzaakt:
- services (Superfetch staat wel in de lijst, maar is door Microsoft eind 2018 gerenamed naar Sysmain. Deze service moet dan uitgezet worden). Zie ook de lijst in viewtopic.php?p=42658#p42658 waar er nog een paar staan. Maar Sysmain/Superfetch is de grootste boosdoener bij audioproblemen dus uitzetten.
- overbodige Windows apps en telemetrie; zie punt 19 in het boek
- achtergrond apps. Die had ik hier in de 2 punten hier al genoemd: viewtopic.php?p=44389#p44389

Nog een paar vragen:
- gebruik je wel de ASIO driver in de Hauptwerk audio instellingen?
- heb je de laatste presonusdriver gebruikt?
- heb je de driver van de vorige geluidskaart ook van de PC verwijderd? Bijv. met Revo Uninstaller.
- hangt de PC aan internet? Zo ja, is dat via de kabel of via WiFi?

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 09 maart 2020 14:24

Re: Storing Presonus 1824c

Evert-Jan schreef:Late of geen reactie: er kan altijd wel iets tussen komen. Maar een laatste reactie zie ik graag: het is opgelost. Dan weten andere lezers ook wat een oplossing van het probleem is en kunnen het zelf ook uitvoeren als zij een identiek probleem hebben.

Maar bij jou helaas nog niet opgelost.
Nu de processor op constante snelheid draait, zijn punten 5 en 12 goed uitgevoerd.

Dan is er een achtergrond proces, dat het probleem veroorzaakt:
- services (Superfetch staat wel in de lijst, maar is door Microsoft eind 2018 gerenamed naar Sysmain. Deze service moet dan uitgezet worden). Zie ook de lijst in viewtopic.php?p=42658#p42658 waar er nog een paar staan. Maar Sysmain/Superfetch is de grootste boosdoener bij audioproblemen dus uitzetten.
- overbodige Windows apps en telemetrie; zie punt 19 in het boek
- achtergrond apps. Die had ik hier in de 2 punten hier al genoemd: viewtopic.php?p=44389#p44389

Nog een paar vragen:
- gebruik je wel de ASIO driver in de Hauptwerk audio instellingen?
- heb je de laatste presonusdriver gebruikt?
- heb je de driver van de vorige geluidskaart ook van de PC verwijderd? Bijv. met Revo Uninstaller.
- hangt de PC aan internet? Zo ja, is dat via de kabel of via WiFi?


Evert Jan, ik zal de komende dagen daar naar kijken. Ik zit op het ogenblik vol. Zojuist even gespeeld. Geluid viel weg Als ik het orgel dan unload, dan krijg ik een scherm even wachten. Daarna hw reageert niet. Ook kreeg ik tijdens het spelen gekraak . Zonder dat upc in het rood was op dat moment.

Hgr. Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 maart 2020 19:37

Re: Storing Presonus 1824c

Tammo

Als de CPU niet in het rood komt en er toch gekraak is, dan zou het de driver kunnen zijn

Ik zou de presonus software/driver opnieuw verwijderen en ook de driver van je vorige geluidskaart, als die nog op de PC staat.
Beiden doen met Revo-uninstaller (https://www.revouninstaller.com/revo-un ... -download/ en kies de portable versie; uitpakken en runnen. Als het verwijderd is, Revo Uninstalleer laten scannen. Dan op de knop delete klikken (misschien ook een 2e keer als dat voor komt).
De presonus unit moet bij het verwijderen niet aangesloten zijn.

Na het verwijderen van beiden de PC opnieuw opstarten.
Virusscanner uitzetten
Presonus driver opnieuw installeren. Direct de nieuwste pakken, want die is van 25 febr. 2020. https://www.presonus.com/products/Studi ... /downloads
Unit aansluiten als het installeren klaar is.

In de release notes van de driver staat oa: 'Updated Windows USB Audio Device Driver'
Eventueel HW weer instellen bij MIDI IN ports en Audio Outputs.

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 20 maart 2020 09:58

Re: Storing Presonus 1824c

Dag Evert-Jan,

Het heeft even geduurd, maar ik had weinig tijd voor het orgel.
Ik heb jouw aanwijzingen zo goed mogelijk opgevolgd en CPU springt niet meer in het rood.
wel heb ik bij speedfan nog 2 auxtins waar een vlammetje bij staat.
We hebben er een ventilator bij ingezet, maar dat heeft geen effect gehad.
Hartelijk dank voor je aanwijzingen en geduld.
Ik kan tenminste weer spelen.

Hart. groet,

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 20 maart 2020 13:41

Re: Storing Presonus 1824c

Het gebeurt met regelmaat dat sensoren niet goed kunnen worden uitgelezen door programma's, dus ik zou me er niet te druk om maken.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com