Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Ervaringen M-Audio Profire

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 76

Geregistreerd: 25 maart 2011 00:10

Woonplaats: Rotterdam

Bericht 19 apr 2013 12:37

Ervaringen M-Audio Profire

Ik het het voornemen een nieuwe audio interface aan te schaffen, mijn oog is gevallen op een M-Audio Profire 610.

Wie heeft er ervaring met deze interface?

1) Hoe is de kwaliteit van het geluid ten opzichte van een Emu of Motu?

2) Is het mogelijk om bij het afspelen van muziek een kanaal in te stellen zodat een aangesloten subwoofer hetzelfde signaal krijgt als andere kanalen?

3) Wat zijn verder voordelen en nadelen van deze interface?
Avatar gebruiker

Berichten: 73

Geregistreerd: 27 nov 2012 10:46

Woonplaats: Ternaard

Bericht 19 apr 2013 22:43

Re: Ervaringen M-Audio Profire

Daar kan ik je wel iets over vertellen.
Ik heb eerst de M-Audio 24/96 Audiophile geprobeerd,daar zaten echter tikjes en plopjes in het geluid als het digitaal verwerkt werd door een externe DAC. Analoog aan de versterker was het wel goed.
Daarna de Delta 1010LT en die had hetzelfde. (driver kwestie heb ik mij laten vertellen)
Nu heb ik de Profire 610, en ik moet zeggen ik was stom verbaast over het verschil in geluidskwaliteit. Een enorme verbetering ten opzichte van de andere geluidskaarten. Het geluid klinkt clean, en absoluut géén bijgeluiden meer.
Apparaat ziet er keurig verzorgt uit, en voelt heel degelijk aan. Acht analoge uitgangen, een coax digitale in, en uitgang. Twee microfoon ingangen incl phantoom voeding. Als je de Profire op de pc aansluit dmv de 6 polige firewire kabel hoef je ook géén externe voeding te gebruiken.
Een voordeel is dat je hem ook als standalone kan gebruiken, maar dan wel met externe voeding natuurlijk.
Ik ben echt heel tevreden met deze prachtige geluidskaart.

Dat subwoofer verhaal moet je even wat duidelijker omschrijven !!
Bij mij zit de sub aan de speaker uitgangen van de versterker namenlijk. ;)

Berichten: 76

Geregistreerd: 25 maart 2011 00:10

Woonplaats: Rotterdam

Bericht 19 apr 2013 22:50

Re: Ervaringen M-Audio Profire

Folkert schreef:Daar kan ik je wel iets over vertellen.
Ik heb eerst de M-Audio 24/96 Audiophile geprobeerd,daar zaten echter tikjes en plopjes in het geluid als het digitaal verwerkt werd door een externe DAC. Analoog aan de versterker was het wel goed.
Daarna de Delta 1010LT en die had hetzelfde. (driver kwestie heb ik mij laten vertellen)
Nu heb ik de Profire 610, en ik moet zeggen ik was stom verbaast over het verschil in geluidskwaliteit. Een enorme verbetering ten opzichte van de andere geluidskaarten. Het geluid klinkt clean, en absoluut géén bijgeluiden meer.
Apparaat ziet er keurig verzorgt uit, en voelt heel degelijk aan. Acht analoge uitgangen, een coax digitale in, en uitgang. Twee microfoon ingangen incl phantoom voeding. Als je de Profire op de pc aansluit dmv de 6 polige firewire kabel hoef je ook géén externe voeding te gebruiken.
Een voordeel is dat je hem ook als standalone kan gebruiken, maar dan wel met externe voeding natuurlijk.
Ik ben echt heel tevreden met deze prachtige geluidskaart.

Dat subwoofer verhaal moet je even wat duidelijker omschrijven !!
Bij mij zit de sub aan de speaker uitgangen van de versterker namenlijk. ;)


Hallo Folkert,

Bedankt voor de reactie!

De subwoofer (actief) wil ik zowel op een apart kanaal in Hauptwerk gebruiken als voor het beluisteren van muziek. Dus een soort van mixdown van de muziek moet dan naar de subwoofer gaan.

Dus bijvoorbeeld front speakers op output 1+2 en de subwoofer op 3+4, dan wil ik het geluid uit 1+2 ook als mixdown naar de subwoofer omdat muziek veelal stereo is zendt deze niets uit naar de subwoofer.

Maar voor Hauptwerk gewoon een apart kanaal zonder een mix uit output 1+2 vanuit de M-Audio mixer.

Ik hoop dat het zo duidelijker is geworden.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 20 apr 2013 11:19

Re: Ervaringen M-Audio Profire

Waarom zou je niet alles naar de woofer sturen en die het laten splitsen rond ca. 85 hz, naar je satellieten?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 76

Geregistreerd: 25 maart 2011 00:10

Woonplaats: Rotterdam

Bericht 20 apr 2013 13:36

Re: Ervaringen M-Audio Profire

Kees Hoekman schreef:Waarom zou je niet alles naar de woofer sturen en die het laten splitsen rond ca. 85 hz, naar je satellieten?


Voor de front kanalen zit er een equalizer die frequenties die gaan dreunen op de frontspeakers in volume verlagen. Dat zijn vooral hele lage en die moeten dus wel naar de subwoofer.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 20 apr 2013 13:40

Re: Ervaringen M-Audio Profire

Ja, maar dat bedoel ik ook. Die sub houdt alles onder de instelling zelf en alleen het hogere gaat dan naar je satellieten/front.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 76

Geregistreerd: 25 maart 2011 00:10

Woonplaats: Rotterdam

Bericht 20 apr 2013 14:19

Re: Ervaringen M-Audio Profire

Kees Hoekman schreef:Ja, maar dat bedoel ik ook. Die sub houdt alles onder de instelling zelf en alleen het hogere gaat dan naar je satellieten/front.


De equalizer is softwarematig dus dat geluid zal dan ook naar de subwoofer gestuurd worden met de aanpassingen. En de subwoofer moet ook apart geregeld kunnen.

De subwoofer heeft overigens geen high out, dus speakers kunnen er niet op.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 20 apr 2013 15:11

Re: Ervaringen M-Audio Profire

Oké, dan is het anders natuurlijk.
Bij mij gaat de geluidskaart naar twee versterkers, de frontversterker stuurt het naar de subwoofer, die split alles rond de 100 hz. het andere gaat naar de twee satellieten.

Succes hè!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 20 apr 2013 15:26

Re: Ervaringen M-Audio Profire

Hello Kees
Hoe gaat het?
Ik heb een "mixdown" waar alles vanuit al de kanaalen bijmekaar naar de sub toe gaat,die haallt er dan de basnoten uit.
Ik vindt de Echo Audiofire kaart het beste van degene die ik geprobeerd heb ( Motu,Focus Saffire.
Pete
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 20 apr 2013 15:52

Re: Ervaringen M-Audio Profire

Gaat wel Pete. Dank je!
Ja, M-audio is goed!
Focusrite Saffire is echter ook erg goed, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding.
Zelf heb ik de 1010LT, daarvoor de 2496, beiden van M-Audio.
Zeer tevreden over deze producten.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 20 apr 2013 16:22

Re: Ervaringen M-Audio Profire

Is M-Audio en Echo audiofire dan hetzefde?
Ik heb de Echo Audiofire 12.
Gisteren de tweede gekocht.Je kan ze zo met een Firewire aan mekaar koppelen.
Pete
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 20 apr 2013 19:21

Re: Ervaringen M-Audio Profire

Op de Profire 610 kun je alles mixen zoals jezelf wilt. Er zit een flexible mixer op.
De mixdown in hauptwerk hoef je niet te gebruiken. Als je vanuit hauptwerk naar kanaal 1+2 stuurt. Kun je in de Profire 610 kanaal 1+2 ook laten horen op kanaal 3+4, of op 5+6 of 7+8. Ook volume per kanaal aanpassen is mogelijk met de slider in de geluidskaart (software)

Als je in hauptwerk front naar 1+2 stuurt en surround naar 3+4, en je hebt maar twee speakers die aangesloten zitten op 1+2. Dan kun je in de geluidskaart op kanaal 1+2 ook 3+4 laten horen. En dus ook de surround harder of zachter zetten. Of juist front. Zeg maar de slider functie die momenteel in hauptwerk zit, zoals bij Tholen. Bij de Profire 610 kan dit dus bij elke sampleset die je gebruikt.

Berichten: 76

Geregistreerd: 25 maart 2011 00:10

Woonplaats: Rotterdam

Bericht 20 apr 2013 19:58

Re: Ervaringen M-Audio Profire

gjschipper schreef:Op de Profire 610 kun je alles mixen zoals jezelf wilt. Er zit een flexible mixer op.
De mixdown in hauptwerk hoef je niet te gebruiken. Als je vanuit hauptwerk naar kanaal 1+2 stuurt. Kun je in de Profire 610 kanaal 1+2 ook laten horen op kanaal 3+4, of op 5+6 of 7+8. Ook volume per kanaal aanpassen is mogelijk met de slider in de geluidskaart (software)

Als je in hauptwerk front naar 1+2 stuurt en surround naar 3+4, en je hebt maar twee speakers die aangesloten zitten op 1+2. Dan kun je in de geluidskaart op kanaal 1+2 ook 3+4 laten horen. En dus ook de surround harder of zachter zetten. Of juist front. Zeg maar de slider functie die momenteel in hauptwerk zit, zoals bij Tholen. Bij de Profire 610 kan dit dus bij elke sampleset die je gebruikt.


Is die mix ook mogelijk bij het afspelen van muziek zodat je van stereo een 2.1 geluid maakt?
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 20 apr 2013 20:29

Re: Ervaringen M-Audio Profire

Michael schreef:Is die mix ook mogelijk bij het afspelen van muziek zodat je van stereo een 2.1 geluid maakt?


Yes, geen probleem. Ik gebruik m'n PC ook voor m'n iTunes. iTunes stuurt z'n muziek standaard naar kanaal 1+2. Op kanaal 1+2 staat bij mij ook kanaal 3+4 (op de geluidskaart dus) aan. Aangezien ik alles via de sub laat lopen doet de sub altijd mee. Mocht je de sub op een ander kanaal hebben staan, dan kun je deze ook toevoegen aan 1+2.

Berichten: 76

Geregistreerd: 25 maart 2011 00:10

Woonplaats: Rotterdam

Bericht 21 apr 2013 16:23

Re: Ervaringen M-Audio Profire

gjschipper schreef:
Michael schreef:Is die mix ook mogelijk bij het afspelen van muziek zodat je van stereo een 2.1 geluid maakt?


Yes, geen probleem. Ik gebruik m'n PC ook voor m'n iTunes. iTunes stuurt z'n muziek standaard naar kanaal 1+2. Op kanaal 1+2 staat bij mij ook kanaal 3+4 (op de geluidskaart dus) aan. Aangezien ik alles via de sub laat lopen doet de sub altijd mee. Mocht je de sub op een ander kanaal hebben staan, dan kun je deze ook toevoegen aan 1+2.


Dat is goed om te horen.

Hoe vindt jij de kwaliteit van het geluid van deze interface?

Heb je voor deze kaart een Texas Instruments firewire poort of de onboard?
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 22 apr 2013 22:31

Re: Ervaringen M-Audio Profire

Michael schreef:Hoe vindt jij de kwaliteit van het geluid van deze interface?
Heb je voor deze kaart een Texas Instruments firewire poort of de onboard?


Ik vind de kwaliteit prima, al heb ik niet veel andere kaarten gehoord.
Ik gebruik de onboard poort.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 70 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com