Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

geen midi signaal

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 01 jul 2013 14:43

geen midi signaal

Beste forumleden,

Ik heb een Content Sonnette en heb daar een USB Midi kabel op aangesloten. Dit schijnt echter niet te werken. De klassiefout van "out" op "out" en "in" op "in" heb ik inderdaad ook gemaakt en dit heb ik inmiddels goed aangesloten. Mijn computer herkent de USD midi hub wel en de software is geinstalleerd. Maar de lampjes op de midi kabel branden niet, dus die geven geen signaal door.

Iemand?

Alvast bedankt.

Vilmar
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 01 jul 2013 15:18

Re: geen midi signaal

Zo maar een opmerking, staat je Midi standaard aan, of kan je die in- en uitschakelen?
Zitten er op het USB midi device nog schakelaars, en staan die goed?
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 jul 2013 15:51

Re: geen midi signaal

heb je eerst de software geinstalleerd, en pas daarna de kabel aangesloten?

gr


JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 01 jul 2013 16:47

Re: geen midi signaal

Als ik de USB kabel op de computer aansluit, gaat ie automatisch installeren. Op het orgel zelf zit geen schakelaar voor MIDI aan en uit.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 01 jul 2013 17:49

Re: geen midi signaal

Wel even nuttig als je het merk/type van de Midi naar USB interface even opgeeft. Dan snappen we wellicht wat die lampjes op een kabel betekenen.

Zo te zien zitten er dus geen speciale registerschakelaars om de Midi van je orgel aan of uit te zetten. Dus dan is er altijd Midi out.

Als je nu in HW kijkt, zie je dan onder General Settings / Midiports de onderhavige Midi interface genoemd??
Dan is hij goed geinstalleerd.
Nu natuurlijk een vinkje zetten bij dat apparaat en Console Midi IN.

Je hebt dan nog geen orgel geladen. Maar dat hoeft ook niet. Als je nu op je console wattoe3tsen beroeert, moet geheel re3chts onderin het scherm van HW waar staat: MIDI het meest linkse ( groene) van de 4 ledjes oplichten.

Dan is het ok.

Kabel hopelijk ok?? I kbegrijp dat je dus Midid out van je console naar de Midi in van je interface hebt geplugd.....

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 01 jul 2013 19:32

Re: geen midi signaal

Soms staat er op de kabel connect to midi IN of OUT. Dus dan wel de out op out en in op in.
Ging ik zelf pas ook de fout mee in.
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 02 jul 2013 13:48

Re: geen midi signaal

Goedemiddag,

Er staat verder niets op de kabel. Heb hem via een webshop gekocht en kreeg het zo in een envelop gestuurd.

Dit is het model:
http://www.goughanddavy.co.uk/product_desc.php?id=360

HEb hem niet daar besteld, want op de website staat ie niet meer

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 02 jul 2013 14:09

Re: geen midi signaal

Geert schreef:Wel even nuttig als je het merk/type van de Midi naar USB interface even opgeeft. Dan snappen we wellicht wat die lampjes op een kabel betekenen.

Zo te zien zitten er dus geen speciale registerschakelaars om de Midi van je orgel aan of uit te zetten. Dus dan is er altijd Midi out.

Als je nu in HW kijkt, zie je dan onder General Settings / Midiports de onderhavige Midi interface genoemd??
Dan is hij goed geinstalleerd.
Nu natuurlijk een vinkje zetten bij dat apparaat en Console Midi IN.

Je hebt dan nog geen orgel geladen. Maar dat hoeft ook niet. Als je nu op je console wattoe3tsen beroeert, moet geheel re3chts onderin het scherm van HW waar staat: MIDI het meest linkse ( groene) van de 4 ledjes oplichten.

Dan is het ok.

Kabel hopelijk ok?? I kbegrijp dat je dus Midid out van je console naar de Midi in van je interface hebt geplugd.....

HG

Geert

Ik heb nog niet geinstalleerd, want ik wil eerst weten of het werkt. Heb een software, genoemdd organassist.com gedownload. Een eenvoudige vorm van HW zeg maar. Hier werkt het dus niet. Ik begin inderdaad te vermoeden dat ze een kapotte kabel hebben gestuurd.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 jul 2013 14:26

Re: geen midi signaal

begrijp ik nu dat je HW nog niet geïnstalleerd heb?

Op deze kabel zit volgens mij een ledje voor de voeding en 2 voor midi (In en Out).
Ledje voor de voeding moet dus altijd branden (is de USB spanning uit je PC).

orgelassist ken ik niet (misschien een ander wel), maar als je HW installeert en de kabel op je PC en orgel aangesloten, en je rammelt wat op je orgel, moet het Midi Out ledje op die kabel knipperen in het ritme van de toetsen van je orgel en in HW moet de blauw led (zoals Geert aangaf) knipperen.
Als het ledje op de kabel het al niets doet zijn er 2 oorzaken:
- je orgel geeft geen midi af
- de kabel is defect

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 02 jul 2013 15:00

Re: geen midi signaal

Het maakt natuurlijk niet uit of je HW of een andere software hebt geinstalleerd, het zou gewoon moeten werken. Er moet een midi signaal komen, dus inderdaad is het de kabel of het orgel. Ik ga eerst maar eens een andere kabel kopen. Ander orgel lijkt me een dure aangelegenheid :D

Berichten: 70

Geregistreerd: 13 feb 2011 20:22

Bericht 02 jul 2013 16:10

Re: geen midi signaal

Hoi,

Je kan ook het kleine programma midi-ox downloaden.
Hiermee kan je kijken of er inderdaad wel midisignalen ontvangen worden door de PC

mvg
Jeroen

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 02 jul 2013 16:27

Re: geen midi signaal

Hoi Jeroen,

Programma ook geprobeerd, geen signaal. Heb reeds een nieuwe kabel besteld.

Bedankt voor jullie reacties, jullie horen het.

gr Vilmar

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 02 jul 2013 21:38

Re: geen midi signaal

Mensen,

ik heb nu weer nieuwe ontwikkelingen. Ben nog een beetje aan het stoeien gegaan en ik kan nu wel bestanden vanaf mijn computer afspelen over de luidsprekers van mijn orgel en het lampje van midi out knippert.

IEmand?

Alvast bedankt

gr Vilmar

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 02 jul 2013 23:05

Re: geen midi signaal

Geert schreef:Wel even nuttig als je het merk/type van de Midi naar USB interface even opgeeft. Dan snappen we wellicht wat die lampjes op een kabel betekenen.

Zo te zien zitten er dus geen speciale registerschakelaars om de Midi van je orgel aan of uit te zetten. Dus dan is er altijd Midi out.

Als je nu in HW kijkt, zie je dan onder General Settings / Midiports de onderhavige Midi interface genoemd??
Dan is hij goed geinstalleerd.
Nu natuurlijk een vinkje zetten bij dat apparaat en Console Midi IN.

Je hebt dan nog geen orgel geladen. Maar dat hoeft ook niet. Als je nu op je console wattoe3tsen beroeert, moet geheel re3chts onderin het scherm van HW waar staat: MIDI het meest linkse ( groene) van de 4 ledjes oplichten.

Dan is het ok.

Kabel hopelijk ok?? I kbegrijp dat je dus Midid out van je console naar de Midi in van je interface hebt geplugd.....

HG

Geert


Beste Geert,

Ik heb HW geinstalleerd maar he lampje waar jij het over hebt rechtsonder gaat niet branden als ik de toetsen beroer.

Moeten de registers "uit" staan?

Gr Vilmar
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 02 jul 2013 23:31

Re: geen midi signaal

Vilmar, ik kom nog even terug op je eerdere melding. Wat voor bestanden speel jij dan af richting wat jij noemt de luidsprekers van je orgel????? IK ga er vanuit, dat dit Midi bestanden zijn???

En nu heb je het in die melding over en lampje Midi out. Komt die Midi dan vanaf je PC of vanaf je console???

Alos het dus idd Midi bestanden zijn, dan klopt het dat je een Midi out ledje ziet. Ik neem dan ook maar even gemakshavle aan, dat je de Midi out connector hebt verbonden met de Midi in van je console??

Je moet wel gericht blijven denken hoor, met dit soort problemen. Ik vond het bestellen van een nieuwe kabel al ERG prematuur, maar dat klopt dus idd.

De kans dat dit simpele stukje electronica stuk is, afgewogen tegen de duidelijk bij gebrek aan ervaring te onvolledige fout-analyse en beschrijving, is zeer klein.....

HG

Geert

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 02 jul 2013 23:39

Re: geen midi signaal

Hoi Geert,

Even ter verduidelijking, Heb nu dus HW geinstalleerd. Ik heb het orgel van St Anne's Moseley geload. Als ik op de toetsen van mijn orgel indruk, gebeurt er niks. DUs geen geluid, geen groen lampje in HW en geen midi in signaal op de USB kabel.

Als ik met mijn muisknop op de toesten van het orgel van St Anne's Moseley druk, hoor ik het orgel spelen via mijn PC speakers en gaat het blauwe lampje rechtsonder in HW branden en gaat lampje branden op mijn USB kabel knipperen.

Kan je me volgen?

Wat betreft die kabel, kan ik weer terugsturen als het moet.....

Ik snap wat je zegt, maar ik vind het allemaal nogal overweldigend qua informatie.

Groet Vilmar
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 02 jul 2013 23:46

Re: geen midi signaal

Ja, Vilamr, zonder dat ik er - helaas - zelf fysiek bij kan zijn, geeft jouw laatste info dus aan, dat waarsch dat kabeltje toch wel goed is, in elk geval werkt 1 richting.

Wat je moet doen, - ahaa, geef even aan waar je woont, wie weet kan ik je evne komen helpen...... is even een keyboardje van iemand lenen met Midi, en dat even aansluiten.

Dan weet je dus of het toch nog je kabeltje is, of je console.......watminder leuk is natuurlijk!!

Zitee r toch nog niet ergens een verbrogen isntelling in het console om de midi out te aktieveren??

HG

Geert

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 02 jul 2013 23:49

Re: geen midi signaal

Het is dus een Content orgel en ik heb contact gehad met Content en er zitten geen knoppen op om MIDI te activeren.

Ik woon in Den Haag.... niet echt in de buurt

Berichten: 73

Geregistreerd: 04 apr 2011 11:17

Bericht 03 jul 2013 10:06

Re: geen midi signaal

Heb je de klavieren op je scherm (van de sampleset dus) al wel toegewezen aan je fysieke klavieren op je orgel? Dat gaat met rechtermuisklik op een klavier > detect > laagste en hoogste toets van je fysieke klavier indrukken en done.

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 03 jul 2013 10:18

Re: geen midi signaal

Hoi Maarten,

Bedankt voor je reactie. Dat heb ik nog niet gedaan. Ga ik vanavond proberen. Zit nu op mijn werk vandaar.

Je hoort het

gr VIlmar

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 03 jul 2013 23:08

Re: geen midi signaal

Maarten schreef:Heb je de klavieren op je scherm (van de sampleset dus) al wel toegewezen aan je fysieke klavieren op je orgel? Dat gaat met rechtermuisklik op een klavier > detect > laagste en hoogste toets van je fysieke klavier indrukken en done.



HAllo Maarten,

Dit werkt ook niet. Geft geen signaal. De "done" knop blijft inactief

ik weet het ook niet meer, nieuwe kabel werkt ook niet

Zou ik nog wat in de instellingen van HW moeten aanpassen?

Gr VIlmar

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 03 jul 2013 23:40

Re: geen midi signaal

contentsonnette schreef: de lampjes op de midi kabel branden niet, dus die geven geen signaal door.



Hallo
Is dit nog steed zo ? Ik vraag me af of de kabel wel geschikt voor je (neem ik aan) Windows versie.
Ophttp://www.goughanddavy.co.uk/product_desc.php?id=360 lees ik maar tot Vista.. ?

WiBo

Berichten: 50

Geregistreerd: 28 jun 2013 21:48

Bericht 03 jul 2013 23:51

Re: geen midi signaal

WiBo schreef:
contentsonnette schreef: de lampjes op de midi kabel branden niet, dus die geven geen signaal door.



Hallo
Is dit nog steed zo ? Ik vraag me af of de kabel wel geschikt voor je (neem ik aan) Windows versie.
Ophttp://www.goughanddavy.co.uk/product_desc.php?id=360 lees ik maar tot Vista.. ?

WiBo


HAllo, Wibo
Ik heb Vista
Dus dat zou moeten werken

gr Vilmar
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 04 jul 2013 00:34

Re: geen midi signaal

Je hebt in HW de juiste vinkjes aangezet bij de Midi mogelijkheden?
Je moet even aangeven daar welk device je wilt gebruiken. Zou er ook nog 1 kunnen zijn.
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 11

Geregistreerd: 27 jun 2013 14:11

Bericht 04 jul 2013 09:22

Re: geen midi signaal

Heb je bij het installeren van de midi-kabel wel het juiste orgel geselecteerd?
Ik heb dezelfde kabel en op een gegeven moment wordt bij de installatie naar het instrument gevraagd.
Volgende

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com