Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

meerdere audiouitgangen aansluiten

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 03 jul 2013 12:53

meerdere audiouitgangen aansluiten

Beste Hauptwerk(st)ers,

Omdat ik op dit moment nog niet over goede actieve speakers beschik ben ik wat aan het experimenteren geslagen met wat bestaande audio-mogelijkheden.

Nu wilde ik het volgende configureren:
(ik heb HW4 adv en een externe geluidskaart ESI gigaport HDmet 8 uitgangen(4x stereo))
Uitgangen 1 en 2: aansluiten op het digitale orgel zelf (dit gaat zonder problemen)

Uitgangen 3 en 4: aansluiten op een stereoinstallatie
UItgangen 5 en 6: aansluiten op een 2e stereoinstallatie

Er gaat bij het configureren van de uitgangen 3 t/m 6 echter iets mis. Als ik nu bijvoorbeeld een C aanslaa, dan komt deze uit uitgang 1/2. Als ik vervolgens een D aanslaa dan komt deze uit uitgang 3/4 etc etc. Dit repeteert over het hele klavier.

Wat ik zou willen is dat uit alle uitgangsets hetzelfde geluid komt. Hoe moet ik dat instellen ?

Ik werk (nog) niet met surround samplesets dus er behoeft geen splitsing te zijn tussen front en rear enz.
Ik ben me bewust dat er idealere opstellingen denkbaar zijn, maar het moet toch i.i.g. beter klinken dan alleen de orgelspeakers ?

Hopelijk kunnen jullie me wat tips geven!

Groet,

Arie

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 jul 2013 15:46

Re: meerdere audiouitgangen aansluiten

Hoi Arie,

dan heb je denk ik niet afzonderlijk groepen gemaakt in hauptwerk

nu bepaald hauptwerk zelf welk kanaal hij gaat gebruiken

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 03 jul 2013 15:58

Re: meerdere audiouitgangen aansluiten

Hoi Arie,

Vraag het ff na bij je zwager, daar hebben we het gisteren ingesteld. Was wel even zoeken, maar wijst zichzelf wel.
3 groepen aangemaakt Front LiRe op 1/2, Tractuurgeluiden op 3/4, en Rear op 5/6.
In jouw geval kan je dan b.v. instellen Orgel 1/2 Versterker 1 2/3 Versterker 2 5/6.
Dus Insert, naam kiezen en kanalen toewijzen. Kijk even bij de instellingen van je geluidskaart op welke stand hij staat, bij hoge kwaliteit 2 kanalen, iets lager 6 mogelijk en in de laagste zijn er 8 mogelijk.

Vervolgens ga je dan naar orgel inladen met aanpassingen en kan/ga/moet je per stem aangeven op welk kanaal
die word uitgestuurd.
In het geval van Reinier Frontsamples op 1/2, de rear op 5/6 en de tractuur/noise/blower enz.. op 3/4

Hoe je dat nu moet doen als je op alle kanalen hetzelfde wil weet ik niet, maar zal ook wel kunnen.

André
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 jul 2013 16:33

Re: meerdere audiouitgangen aansluiten

Arie schreef:Beste Hauptwerk(st)ers,

Omdat ik op dit moment nog niet over goede actieve speakers beschik ben ik wat aan het experimenteren geslagen met wat bestaande audio-mogelijkheden.

Nu wilde ik het volgende configureren:
(ik heb HW4 adv en een externe geluidskaart ESI gigaport HDmet 8 uitgangen(4x stereo))
Uitgangen 1 en 2: aansluiten op het digitale orgel zelf (dit gaat zonder problemen)

Uitgangen 3 en 4: aansluiten op een stereoinstallatie
UItgangen 5 en 6: aansluiten op een 2e stereoinstallatie

Er gaat bij het configureren van de uitgangen 3 t/m 6 echter iets mis. Als ik nu bijvoorbeeld een C aanslaa, dan komt deze uit uitgang 1/2. Als ik vervolgens een D aanslaa dan komt deze uit uitgang 3/4 etc etc. Dit repeteert over het hele klavier.

Wat ik zou willen is dat uit alle uitgangsets hetzelfde geluid komt. Hoe moet ik dat instellen ?

Ik werk (nog) niet met surround samplesets dus er behoeft geen splitsing te zijn tussen front en rear enz.
Ik ben me bewust dat er idealere opstellingen denkbaar zijn, maar het moet toch i.i.g. beter klinken dan alleen de orgelspeakers ?

Hopelijk kunnen jullie me wat tips geven!

Groet,

Arie


Wat ik zou willen is dat uit alle uitgangsets hetzelfde geluid komt. Hoe moet ik dat instellen ?


???? Waarom ????? dan krijg je 4x stereo, dit komt het totaal geluid zeker niet ten goede
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 09 jul 2013 13:35

Re: meerdere audiouitgangen aansluiten

Beste mensen,

Hartelijk dank voor jullie bijdragen.

Hetgeen wat ik wilde is volgens mij simpelweg onmogelijk (en waarschijnlijk ook onnodig) in HW.

Inmiddels is het me gelukt om bijv front en rear te splitsen naar twee verschillende audio-uitgangen. Nu maar eens omzien naar voordelige actieve speakers.
Over enkele weken komt Christian (Cribo) langs met de MFB's van Phillips dus ik ben benieuwd!

Groeten uit Sliedrecht en....
.....IEDEREEN EEN FIJNE VAKANTIE TOEGEWENST!

Arie

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ronald en 78 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com