Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Brommen versterker

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 35

Geregistreerd: 29 dec 2012 20:59

Bericht 08 jul 2013 19:55

Brommen versterker

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een orgel van Noorlander die mij overigens uitstekend bevalt. Ik heb mij versterker er bij aangesloten. Om toch enig geluid uit de boxen te kunnen krijgen moet ik mijn versterker maximaal hard zetten. Dit resulteert in brommen als je niet of zacht speelt. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Dank.

Berichten: 70

Geregistreerd: 13 feb 2011 20:22

Bericht 08 jul 2013 20:17

Re: Brommen versterker

Hoi Arie,

Hoe is de versterker aangesloten op je orgel dan?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 08 jul 2013 21:13

Re: Brommen versterker

Hoi Arie,

A.kan je het volume niet verhogen van je geluidskaart, ?
B.en onder het tabje "View" scrol je naar Audio,Midi and Performance (HW4) kan je via Trim Db het orgel volume ook verhogen.

deze beiden zaken zorgen ervoor dat je versterker lager kan.

het beste is om je volume van je versterker altijd op 10 voor 11 te zetten, en de rest regel je af in hauptwerk.

zorg wel dat je niet te hoog gaat uitsturen zodat je audio gaat clippen.

maar even terzijde een versterker hoort niet te brommen, dus er is iets niet helemaal goed!!!!!!!
goedkope bekabeling naar je versterker??
polariteit nagekeken??

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 73

Geregistreerd: 27 nov 2012 10:46

Woonplaats: Ternaard

Bericht 08 jul 2013 21:51

Re: Brommen versterker

Een brom is een aardlus, zorg voor goede aarding en of de aardkabels even lang zijn ten opzichte van de bron (stopcontact)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 08 jul 2013 23:30

Re: Brommen versterker

maar niet elke versterker heeft een geaard netsnoer

wat wel kan helpen is de pc goed te aarden.

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 09 jul 2013 20:45

Re: Brommen versterker

Het feit dat de versterker maximaal moet worden opengedraaid om enig geluid uit de luidsprekers te krijgen duidt er op dat het ingangssignaal te laag is. Dat een versterker iets bromt op maximale verdraaing van de volumeregelaar is niet heel raar. Elk "stoorsignaaltje" van trafo's of andere wisselspanningscomponenten wordt enorm versterkt.
Normaal gesproken hoor je dat niet omdat het ingangssignaal met de versterking daaropvolgend ervoor zorgt dat de luidsprekers het brommetje met gemak overstemmen.

Niet duidelijk is wat de ingangsbron van de versterker precies is, misschien kan dit nog wat duidelijker worden aangegeven? Ik ga er vanuit dat het ingangssignaal niet voor luidsprekeruitgangen bedoeld is zoals bij subwoofers wel het geval kan zijn.

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 10 jul 2013 20:13

Re: Brommen versterker

Krijg je van Noorlander dan geen goede info over wat je nou precies hebt gekocht bij hem?

Dat kan wel een nadeel zijn, als je alles uitbesteedt, en je wilt dan toch aanvullende dingen of gewoon beter geluid.....

Ik zou dus Noorlander om hulp vragen, voor dat geld mag hij wel enige nazorg leveren. Maar eerlijk gezegd denk ik niet direkt, dat hij een geluidskaart met veel extra vrije uitgangen heeft toegepast, waarom zou hij?

Vooral als dit meubel een meerkanaals weergavesysteem heeft, kan het dan toch vrij lastig worden om er een 2-kanaals (stereo) monitor-uitgang op te maken. Dan zou je parallel aan de bestaande uitgangen van de geluidskaart aftakkingen moeten maken die naar een mixdown gaan, die dan weer extra versterkt moet worden omdat je in die mixdown veel spanningsverlies introduceert. Wellicht teveel techno-blabla? :oops:

Succes ermee,

Geert

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com