Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

m audio 410 aansluiten.

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 03 aug 2013 16:07

m audio 410 aansluiten.

hallo.

ik hem mijn m audio 1010LT verwisseld voor een externe m audio 410.

vond de 1010Lt een beetje te ingewikkeld voor mijn gebruik. dus heb nu de volgende vraag?

hoe sluit je zo iets aan op de pc. zat geen handleiding bij.
gewoon met een usb midi kabel of met een andere kabel?

gr hendrik ;)

Berichten: 76

Geregistreerd: 25 maart 2011 00:10

Woonplaats: Rotterdam

Bericht 03 aug 2013 23:29

Re: m audio 410 aansluiten.

Zover ik weet is een M-Audio 410 een Firewire interface.

Deze moet dus op een firewire poort worden aangesloten en niet op de USB.

Daarnaast is de aanbeveling firewire niet aan te sluiten als de interface en de computer aanstaat, anders kan er kortsluiting ontstaan en kan schade aanbrengen aan de interface en de computer.

Overigens is hier de (Engelse) handleiding in PDF te vinden: http://www.m-audio.com/images/global/manuals/FireWire410-Manual.pdf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 aug 2013 12:53

Re: m audio 410 aansluiten.

Hendrik, ik had jou al via een mailtje erop gewezen, datchet hier een Firewire aansluiting betreft.....

Ik snap niet, dat jij gewoon iets koopt zonder je eerst te orienteren. Ik heb je in dat mailtje ook gevraagd, of jij wel een Firewire aansluiting op je PC hebt. Maar ja, tegen die snelheid van handelen van jou, en het niet lezen van je mail, daar kan ik niet tegenop natuurlijk!

Sterkte in de strijd met de materie verder!

Hg

Geert

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 04 aug 2013 20:41

Re: m audio 410 aansluiten.

Het is wel logisch dat een nieuwe pc faierwal heeft zit tégen woordig op alle pc moederborden Geert. Wat ik alleen af vroeg was of je hem ook op andere manieren kon aansluiten om dat er meerdere aansluitingen op zaten en ik geen faierwal aansluit kabel hier bij de hand had.

Berichten: 60

Geregistreerd: 06 aug 2012 21:25

Bericht 04 aug 2013 21:02

Re: m audio 410 aansluiten.

Dat is wel logisch, maar een firewall is toch net iets anders dan firewire ;)

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 04 aug 2013 21:18

Re: m audio 410 aansluiten.

Dat weet ik dan niet. Maar je kan ook als je het niet hebt op je moederbord een Losse kaart kopen voor zo 13 euro prik je in de pc en opgelost problemen dacht, ik zó of zie ik dat verkeerd
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 04 aug 2013 21:37

Re: m audio 410 aansluiten.

Hoi Hendrik

Het is echt geen probleem dat als je ergens niet uit komt je het vraagt op dit forum. Er zijn heel veel mensen die je graag op weg helpen. Er is heel veel Hauptwerk kennis op dit forum aanwezig, maar heel veel dingen kan je ook zelf op het internet vinden zoals bijv. firewire en firewall. Ik vind niet dat je daarvoor dit forum als een soort wikipedia encyclopedie moet gebruiken. Dus oriënteer je eerst even op het net( bijv. download de gebruiksaanwijzing voor de m-audio410 )en als je er dan niet uitkomt vraag het dan op het forum. Zo werk ik en ik denk ook de meeste mensen op dit forum!!
Op deze manier voorkom je heel veel onnodig heen en weer geschrijf op dit forum.

Groeten Jan (forum lid met Urker roots)

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 aug 2013 22:09

Re: m audio 410 aansluiten.

Nog een aantal aanvullingen

1) volgens de handleiding wordt deze geluidskaart geleverd MET firewire kabel (zie blz 2 en 3 van de handleiding, die Michael als downloadlink hierboven heeft aangegeven).
Ik zou nog eens in de doos kijken .........
2)
En als je dan toch die handleiding download en leest, kun je ook zien dat het een firewire-geluidskaart betreft; die heeft dus geen USB aansluiting.
3)
En je moet een driver installeren, want anders doet de kaart het helemaal niet. En de nieuwste driver voor jouw operatingsysteem dus even opzoeken op de site.
4)
het aansluiten van de kaart moet spanningsloos gebeuren, dus zowel de audiokaart als de PC uitzetten anders blaas je de zaak op. Het is dus niet onder spanning inpluggen zoals je bij een USB device doet.

Berichten: 56

Geregistreerd: 18 sep 2011 20:21

Woonplaats: Ridderkerk

Bericht 04 aug 2013 22:41

Re: m audio 410 aansluiten.

Hromkes schreef:Het is wel logisch dat een nieuwe pc faierwal heeft zit tégen woordig op alle pc moederborden Geert. Wat ik alleen af vroeg was of je hem ook op andere manieren kon aansluiten om dat er meerdere aansluitingen op zaten en ik geen faierwal aansluit kabel hier bij de hand had.


Tegenwoordig zit op alle moederborden wel standaard usb2 en usb3. Maar standaard firewire op een moederbord kan ik me niet voorstellen. Is kwa theoretische snelheid ook al ingehaald door usb2 en usb3 dacht ik. Maar dat is zoals je al zegt gemakkelijk op te lossen met een extra kaart. Heb ik ook gedaan met mijn Focusrite saffire en werkt uitstekend.

Gr, Dries
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 05 aug 2013 15:30

Re: m audio 410 aansluiten.

Ik heb nog wel een firewire kabeltje hier liggen, Hendrik, maar wat gek dat jij zomaar nadat ik bij jou was en irep,datcer wel bepaalde voordelen zitten aan een externe geluidskaart, jij dan zonder even met mij ruggespraakcte houden meteen wat anders aanschaft.

Alscje pc geen firewire hebt, had je ook heelcgoed een usb apparaat kunnen kopen. En bij het aanschaffen van een ifrewire kaartje voor in je PC moet je ook erop letten, dat dit het juistecttpe is, omdat niet alle firewireckaartjes goed werkencmet audio apparaten.

Hehe........

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 05 aug 2013 15:32

Re: m audio 410 aansluiten.

Sorry voor de typefoutjes, de warmte........

Hg

Geert

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 05 aug 2013 21:33

Re: m audio 410 aansluiten.

ha ja sorry maar was het nu al zat om geen volume knop bij de hand te hebben telkens dat gezeur om eerst de programma"s te openen en dan het geluid hoger of lager te zetten. en nu heb ik ook gelijk maar een aansluiting voor een koptelefoon. ook wel handig.. :lol:

heb hem niet nieuw maar tweede hands dus vandaar dat er geen kabel bij zat. de handleiding wel maar ja engels is niet mijn sterkste kant :( maar tog bedankt voor de info.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 06 aug 2013 19:46

Re: m audio 410 aansluiten.

Hendrik, als je een firewire kaartje moet kopen voor je pc, let dan op, dat er een Texas Instruments chip in zit!

Encnatuurlijk even de nieuwste drivers downloaden voor jouw operating system bij M Audio.

Als ik nog een keertje moet komen, roep je maar hoor!

Hg

Geert

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 07 aug 2013 11:11

Re: m audio 410 aansluiten.

gaat goed komen geert.

alles werkt nu naar behoren en de fouten/ storingen zij er uit.

bedankt voor je tips en als hij helemaal klaar is kom je nog maar eens langs om hem te bespelen.

laat het je weten gr hendrik
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 07 aug 2013 15:27

Re: m audio 410 aansluiten.

Ok Hendrik, heb je nu ook je Midi scanner vervangen, en wat is het geworden???

Als hij nu goed speelt, betekent dat, dat je nu ook een Firewire interface in je PC hebt gestopt??

HG

Geert

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 08 aug 2013 10:47

Re: m audio 410 aansluiten.

nee geert.

alles werkt naar behoren pedaal 2x klavier en de 58 registers en het geluid. de m audio 1010lt dan
heb nog geen andere midi eerst maar weer eens sparen. het geld groeit niet op me rug ;)

zo kan ik voorlopig ook uit de voeten.

gr hendrik

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 09 aug 2013 20:40

Re: m audio 410 aansluiten.

heb ondertussen de m audio 410 draaien en werkt goed tot nu toe.

alleen heb ik daar nog even een vraag over als dat mag voor de kenners. ;)

welke kabels gebruiken jullie om het beste uit je geluidskaart te halen.
ik heb op urk een aantal kabels gekocht met tulp rood en wit en aan de andere kand een dikke jack aansluiting.

heb deze door verbonden met mijn mfb speakers maar de kabels storen. niet alten goede kwaliteit zo te zien.

weet iemand waar ik goede kabels kan bestellen die wel goed werken op een m audio 410. met een dikke jack plug. :)

alvast bedankt voor het mee denken gr hendrik

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 aug 2013 20:51

Re: m audio 410 aansluiten.

je zou even kunnen kijken bij peter verspuy of Bax deze leveren redelijke kabels online shop

ik neem aan dat je zo iets bedoelt?

http://www.peterverspuy.nl/stereo-verlo ... 19437.html



gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 09 aug 2013 21:08

Re: m audio 410 aansluiten.

top jan precies wat ik bedoel heb ze gelijk besteld. :)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 aug 2013 21:45

Re: m audio 410 aansluiten.

zo dat is snel

:lol: :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 56

Geregistreerd: 18 sep 2011 20:21

Woonplaats: Ridderkerk

Bericht 10 aug 2013 00:35

Re: m audio 410 aansluiten.

Hendrik, ik dacht dat MFB544 5-polige din aansluiting voor het geluid had, hoe ga je die tulip aansluiten?
Gr, Dries

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 10 aug 2013 12:24

Re: m audio 410 aansluiten.

Heb al stekkers die van din naar tulp gaan dus verbind de kabels met elkaar zijn er ook kabels die van een dikke jacks plug naar din 5 gaan kan ze alleen vinden met een dunne jack plug naar din 5
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 10 aug 2013 12:42

Re: m audio 410 aansluiten.

Hendrik, de reden datr die eerste kabels nie goed werkten, is, dat hetstereo kabels zijn, getuige het feit, dat jij aan het andere eind TWEE tulpstekers had zitten. Als je goed kijkt op de jackplug, zie je daar dus drie van elkaar gescheiden bmetalen gedeeltes, terwijl de MONO kabels die je moet hebben, slechts twee van elkaar gescheiden vlakken op de jackplug heeft.

He is ook mogelijk om verloopstekers te kopen, van Jack naar tulp. dan zit er achterop de jackplug gewoon een tulp-ingang. Dan kan je dus weer met je bestaande tulp kabeltjes naar je MFB.

BLijf goed in de gaten houden, dat de standaard verloopkabeltjes van DIN 5 pens naar tulp, gemaakt zijn voor stereo, en dat er dus slechts 1 van de twee tulp-ingangen geluid geeft.......

Snoeren met aan 1 kant een mono jackplug, en aan de andere kant een DIN 5 pens, bestaan naar mijn weten niet.

Als je het echt mooi wilt hebben, kan ik ze wel voor je maken hoor......maar het is geen halszaak natuurlijk. Wel moet je oppassen met die goedkope tulpstekertjes die er nu tussen zitten, ivm vaak slechte kontaktmaking op termijn.

HG

Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 aug 2013 13:00

Re: m audio 410 aansluiten.

Oei oei Hendrik,

je had het dacht ik over een kabel van tulp naar Jackplug 6.3mm??

maar nu lees ik dat je een Din aansluiting nodig hebt.

Waarom laat je dan niet kabels maken, je kan ook kabels laten maken op verzoek.
of zoals Geert al aangeeft wil hij dat ook voor jou doen, op termijn.

dit is altijd beter dan verloopjes, verloopjes geven vroeg of laat toch problemen

of je kan je speakers laten modificeren, kan zelfs met een speakon aansluiting.

maar goed je hebt je kabels al besteld, dus zolang het goed gaat kan je het er mee doen

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 56

Geregistreerd: 18 sep 2011 20:21

Woonplaats: Ridderkerk

Bericht 10 aug 2013 18:23

Re: m audio 410 aansluiten.

En het leuke van de MFB boxen is dat op de DIN aansluiting twee de kanalen aangesloten worden. Dus op beide boxen komt het stereo signaal binnen, met een schakelaar op de achterzijde wordt ingesteld of het de linker of de rechterbox weer moet geven. Zowel het geluidsignaal als de voedingspanning wordt vanaf box1 naar box2 doorgelust. Maar je zou ook met twee aparte kabels kunnen werken, 2x mono jack-DIN en dan wel de DIN verschillend aansluiten voor links en rechts.
Scheelt weer een stekker overgang naar de tweede box.

Ik heb hier twee mono jack pluggen op één kabel gesoldeerd en die kabel gaat naar één DIN stekker in de eerste box. Vervolgens met een kabel met twee DIN pluggen (1 op 1) van de eerste naar de tweede box. Gemakkelijker kan haast niet. Niet de DIN stekkers verwisselen met de MIDI aansluiting...

Gr, Dries
Volgende

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 81 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com