Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Ruis in speakers

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 221

Geregistreerd: 25 jul 2012 20:27

Woonplaats: Ede

Bericht 28 sep 2013 15:17

Ruis in speakers

Hoi allemaal,

Ik heb, na enig zoekwerk op 't forum 'ontdekt' dat de volumeknop achterop de monitoren helemaal open moet staan en dat je het geluid in hauptwerk zelf omlaag moet schroeven. Maar nu hoor ik, als ik de speakers aan heb, een ruis in de speakers. Kan dat aan de stroomvoorziening liggen? Wat kan ik er aan doen verder?
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 28 sep 2013 17:16

Re: Ruis in speakers

Daar ruist langs de wolken gespeeld misschien :D

Voorzichtig aan dan maar.

Ik zit met een vergelijkbaar probleem.
Bij mij hoor je de harddisk zoeken ook via de audio als gekraak.

Bartmans :D

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 28 sep 2013 17:33

Re: Ruis in speakers

Misschien woon je dicht bij de zee? :lol:
Ik heb het ook wel eens gehad en toen zat het draad aan de versterker niet helemaal goed.Raakte het draad ietsje de bekasting van de versterker.
Pete

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 sep 2013 18:24

Re: Ruis in speakers

djvmeeuwen schreef:Hoi allemaal,

Ik heb, na enig zoekwerk op 't forum 'ontdekt' dat de volumeknop achterop de monitoren helemaal open moet staan en dat je het geluid in hauptwerk zelf omlaag moet schroeven. Maar nu hoor ik, als ik de speakers aan heb, een ruis in de speakers. Kan dat aan de stroomvoorziening liggen? Wat kan ik er aan doen verder?



Waarom het volume op max zetten, en vervolgens knijpen in hw??

is een beetje als autorijden vol gas met de handrem er stevig op

een oude veilige vuistregel is zet het volume op 10 voor 11


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 221

Geregistreerd: 25 jul 2012 20:27

Woonplaats: Ede

Bericht 30 sep 2013 09:17

Re: Ruis in speakers

Dicht bij de zee? Nee, niet echt... sowieso weinig water in de buurt :) En heb actieve monitors dus geen aparte versterker.
En 't is ook niet mijn harddisk, heb een SSD en de ruis hoor ik ook als de pc uit staat.

Op 10 voor 11 zetten met 1 volumeknop op de speaker... :lol: Maar dank voor de tip, JW, ik zet de knop weer mooi terug. Zoveel verbetering vond ik het al niet tov hoe hij stond (halverwege).

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 30 sep 2013 10:23

Re: Ruis in speakers

Het is natuurlijk de vraag waar de ruis vandaan komt. Stel dat je de audiokabel naar de monitor afkoppelt en vervolgens het volume op maximaal of bijna maximaal zet. Is er dan ruis hoorbaar (en dat zou niet moeten, een goede versterker produceert geen ruis) , dan wordt deze dus geproduceerd in de monitor. Is er geen ruis hoorbaar zal het uit het voorliggende circuit komen, dus audiodevice dan vermoedelijk.

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 30 sep 2013 15:20

Re: Ruis in speakers

Jan Wim schreef:
djvmeeuwen schreef:Hoi allemaal,

Ik heb, na enig zoekwerk op 't forum 'ontdekt' dat de volumeknop achterop de monitoren helemaal open moet staan en dat je het geluid in hauptwerk zelf omlaag moet schroeven. Maar nu hoor ik, als ik de speakers aan heb, een ruis in de speakers. Kan dat aan de stroomvoorziening liggen? Wat kan ik er aan doen verder?



Waarom het volume op max zetten, en vervolgens knijpen in hw??

is een beetje als autorijden vol gas met de handrem er stevig op

een oude veilige vuistregel is zet het volume op 10 voor 11


gr

JW



Is dat anders dan 10 voor 2 of 10 voor 12 ? :-)
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 30 sep 2013 16:02

Re: Ruis in speakers

Andre schreef:
Is dat anders dan 10 voor 2 of 10 voor 12 ? :-)



uhhhh volgende week doe ik examen in virtueel klokkijken, dus dan kan ik je het antwoord geven :lol: :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 221

Geregistreerd: 25 jul 2012 20:27

Woonplaats: Ede

Bericht 16 okt 2013 13:41

Re: Ruis in speakers

Jan Wim schreef:
Andre schreef:
Is dat anders dan 10 voor 2 of 10 voor 12 ? :-)



uhhhh volgende week doe ik examen in virtueel klokkijken, dus dan kan ik je het antwoord geven :lol: :lol:


En, geslaagd? :lol:
Ruis is overigens weg door de volumeknop van de monitors weer netjes halverwege te draaien. Dan maar geen volgas en handrem tegelijk ;-)

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 59 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com