Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

orgel laden St Annes Moseley

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 3

Geregistreerd: 30 sep 2013 11:19

Bericht 03 okt 2013 09:45

orgel laden St Annes Moseley

Beste forumlezers,

Met veel gedoe heb ik eindelijk de midi van mijn geluidskaart aan het werk incl. mijn orgel als keyboard.
Aanvankelijk kon ik het orgel St.Annes Moseley laden en had ik geluid via mijn geluidskaart en de luidsprekers van mijn orgel. Maar toen deed de midi het niet.
Nu heb ik de midi voor elkaar maar wil St annes niet opstarten. De volgende melding krijg ik; could not set the sample rate to 44100Hz for Asiodriver 'Asio:UA-25. Please try re-booting the computer.
(operating system message: ASE_noclock, code:-995.
Wel heb is succes met Cembalo Ruckers, zowel midi als geluid.
Mijn geluidskaart is Edirol UA-25 met drivers w.8.
Wie wil met mij meedenken om een oplossing te vinden?

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 okt 2013 11:33

Re: orgel laden St Annes Moseley

Hanny

welkom op het forum.

Wat betreft de foutmelding: Hauptwerk kan de samplerate niet op 44,1 kHz zetten (wordt geblokkeerd door de ASIO driver)

Ik heb de handleiding opgezocht. Op de achterkant van de UA-25 zit de Advanced mode switch. Is deze niet per ongeluk uitgezet? Hij moet aan staan. En als je hem aanzet moet je de USB kabel verwijderen en de software stoppen (zo staat in de handleiding). Makkelijker is dan om de PC even af te sluiten + uitzetten en dan schakelaar om en dan PC opnieuw aanzetten.
Gebruik je Hauptwerk Free? St Anne (en ook alle andere samplesets) werken in de free versie op 16 bits/44,1 kHz

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 03 okt 2013 11:45

Re: orgel laden St Annes Moseley

Ik heb zelf een Ua-25EX, en daar zit op de achterkant ook een samplerate switch. Deze moet ook goed staan vermoed ik, dus in de 44100hz stand.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 okt 2013 12:16

Re: orgel laden St Annes Moseley

Leonard schreef:samplerate switch. Deze moet ook goed staan vermoed ik, dus in de 44100hz stand.

Dat schakelaartje had ik ook gezien. Automatisch omschakelen gebeurt dus niet? Maar dat zou betekenen dat je per sampleset moet weten hoe je die in HW geladen hebt en elke keer dit schakelaartje in de juiste stand zetten en dan het ritueel: "USB kabel losmaken en software stoppen"

En de Digital Input Switch aan de voorzijde moet uitstaan; alleen dan heb je op de analoge uitgangen signaal (Digital Input Switch heeft betrekking op de digitale ingang/uitgang).
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 okt 2013 12:29

Re: orgel laden St Annes Moseley

Je kan sint Anne toch ook laden met de optie voor locked drivers. Volgens mij moet het dan werken :?:

Groet Jan

Berichten: 3

Geregistreerd: 30 sep 2013 11:19

Bericht 03 okt 2013 13:42

Re: orgel laden St Annes Moseley

Beste forumlezers,
Geweldig de reacties in zo'n korte tijd.advance had ik op on staan, maar de samplerate stond op 48. Dus die heb ik voor dit orgel teruggezet naar 44.1. Hartelijk dank voor alle reacties! Ik kan nu gaan genieten van een mooie orgelklank.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 03 okt 2013 20:37

Re: orgel laden St Annes Moseley

Welkom op het forum Hanny.
Leuk je hier terug te “zien” na het sturen van de pfd’s met de HW NL gids ! (Inmiddels zitten we aan de 150e).

“op het forum gewoon je vragen daar stellen, ze willen je met plezier helpen” schreef ik in m’n mail toen.
Fijn dat je zo snel geholpen kon worden en nu de St. Annes Moseley kunt gebruiken!
We zijn wel benieuwd t.z.t. of het daar bij blijft !
HGroet, Gerrit uit Gouda

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com