Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Welke geluidskaart

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 102

Geregistreerd: 04 maart 2011 13:13

Bericht 03 dec 2013 13:47

Re: Welke geluidskaart

Hoi Gert jan,

Ik heb dit ook gedaan voor mijn sub met deze omvormer. Je kan hier ook de juiste kabels bestellen.
http://www.kabelsenmeer.nl/Producten/43 ... ormer.html

Deze oplossing werk bij mij al ruim een jaar naar tevredenheid.

Groeten Klaas Twigt

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 03 dec 2013 14:02

Re: Welke geluidskaart

Bedankt voor de tips, zo kan ik optimaal gebruik maken van allen uitgangen.

gr

Gertjan
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 dec 2013 14:51

Re: Welke geluidskaart

Hoi Gert Jan

Zo'n DA converter is inderdaad een goed idee alleen weet ik niet of een SPDIF uitgang meedoet met de totaal volume regeling. Je loopt dan het risico dat de sub. op hetzelfde volume blijft spelen.
Maar je hebt nu 8 analoge uitgangen dan heb je er toch genoeg ook om een sub aan te sturen?

Groet Jan

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 03 dec 2013 17:19

Re: Welke geluidskaart

Hoi Jan,

8 uitgangen is inderdaad wel goed, heb nu 2x stereo als front, 1x kleine speakers voor de bijgeluiden achter de lessenaar en de sub op een aparte uitgang. Dan zijn 8 kanalen toch vrij snel vol. Voor de toekomst wil ik graag nog een keer rear speakers voor surround, maar dan moet ik of een stereopaar opgeven of de sub van een apart kanaal afhalen. Maar dat is toekomstmuziek, hier kan ik al enorm van genieten.

gr

Gertjan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 dec 2013 17:51

Re: Welke geluidskaart

Gertjan schreef:Hoi Jan,

8 uitgangen is inderdaad wel goed, heb nu 2x stereo als front, 1x kleine speakers voor de bijgeluiden achter de lessenaar en de sub op een aparte uitgang. Dan zijn 8 kanalen toch vrij snel vol. Voor de toekomst wil ik graag nog een keer rear speakers voor surround, maar dan moet ik of een stereopaar opgeven of de sub van een apart kanaal afhalen. Maar dat is toekomstmuziek, hier kan ik al enorm van genieten.

gr

Gertjan



bij de kaart die ik gebruik m-audio 1010lt, doet de spdif met ormvormer mee met het totaal volume, en gedraagt de spdif zich als een "normaal"kanaal

gr

jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com