Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

problemen focusrite saffire pro24DSP

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4

Geregistreerd: 26 okt 2013 23:48

Bericht 31 okt 2013 22:35

problemen focusrite saffire pro24DSP

Goedenavond
ik heb 2 jaar geleden een hauptwerkorgel gebouwd, massief eiken kast, 3 klaviers, Focusrite saffire pro 24 DSP geluidskaart, en Windows 7 pc
met veel plezier geluisterd en gespeeld, maar nu heb ik een probleem, als ik een tijdje speel en ik zet veel registers open, dan gaat het geluid rondgalmen, of misschien moet ik het anders omschrijven, het klinkt in ieder geval zo vals als een kraai, of als iemand die de hik heeft.
als ik dan de geluidskaart even uit zet is het even weer normaal, maar al snel begint het weer.
weet iemand wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen?
groet johan
Avatar gebruiker

Berichten: 36

Geregistreerd: 01 feb 2014 18:13

Bericht 04 feb 2014 10:35

Re: problemen focusrite saffire pro24DSP

Hallo Johan,

Sinds kort heb ik ook dezelfde Focusrite in mijn bezit.
Ik heb daarbij 2 problemen min of meer.
Op dag een kan ik lekker spelen. Bijv. de volgende ochtend hoor ik gekraak als ik wat toetsen aansla. Herkend u dit?

Probleem 2: Ik ben in bezit van sampleset Kampen; Des te meer registers ik ga gebruiken, dan hoor ik door het geluid heen een zoom/piep toon. Heel irritant.

Nu ben ik nog redelijk nieuw in de Hauptwerk wereld; Zou het kunnen zijn dat mijn FireWire controller (onboard, VIA chipset) heb geluid niet goed aankan?

Ik hoop spoedig op uw reactie.

Groet MartijnK

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 feb 2014 14:32

Re: problemen focusrite saffire pro24DSP

Martijn

Misschien een polyfonie probleem?
Wat is nu je instelling in polyfonie (welke waarde)?
En wat voor processor (type + snelheid), moederbord e.d. zit er in jouw PC ?
En misschien draadloos internet of is deze PC alleen voor je orgel en heeft deze geen internet aansluiting?

En voor de Saffire: heb je ook de laatste drivers van de website gedownload en geïnstalleerd?
Avatar gebruiker

Berichten: 36

Geregistreerd: 01 feb 2014 18:13

Bericht 04 feb 2014 15:22

Re: problemen focusrite saffire pro24DSP

Evert-jan,

Mijn pc bestaat uit: six-core processor + 16GB werkgeheugen.

Ik vermoed dat ik langzamerhand het probleem gevonden (zou kunnen) heb(ben).
Na veel op dit forum en elders gezocht hebben, zou het probleem wel eens kunnen liggen aan mijn onboard geintegreerde FireWire controller. Dit is een standaard FW controller met VIA-chipset.

Iemand op het forum attendeerde mij dat voor het beste resultaat een FW controller met TI-chipset nodig is.
Dit heb ik nagevraagd bij de leverancier van mijn Focusrite externe geluidskaart. Zij bevestigen dit ook.
Er is mij ook een specifieke FW controller geadviseerd die compatibel is met de Focusrite Saffire.

Ik denk dat ik het beste zo'n FW controller kan aanschaffen.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 feb 2014 15:58

Re: problemen focusrite saffire pro24DSP

Martijn

Hauptwerk adviseert idd een firewire controller met Texas Instrument chipset. Dit ivm de betere performance van deze chipset tov andere chipsets.
Alle onboard FW controllers hebben geen TI chipset (omdt deze duurder is), dus je moet een insteekkaart kopen.
Avatar gebruiker

Berichten: 36

Geregistreerd: 01 feb 2014 18:13

Bericht 04 feb 2014 23:13

Re: problemen focusrite saffire pro24DSP

Hallo Evert-Jan,

Dat klinkt allemaal duidelijk. Ik ga er mee aan de slag.

btw...ik had een soortgelijke reactie ook toegevoegd op de andere discussie/topic.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 05 feb 2014 18:46

Re: problemen focusrite saffire pro24DSP

MartijnK schreef:Hallo Evert-Jan,

Dat klinkt allemaal duidelijk. Ik ga er mee aan de slag.

btw...ik had een soortgelijke reactie ook toegevoegd op de andere discussie/topic.



Uit recentelijke ervaring met FW kaart bij Reinier....
http://www.alternate.nl/Dawicontrol/DC- ... =7&lk=9605
Deze werkt prima, kijk wel even dat je hem in een lang PCIe slot steekt, anders doet tie het niet :-)
is PCIe X1 maakt ook verschil.

Succes er mee, enne ik woon ik de buurt, dus je mag me altijd even een berichtje sturen als je er niet niet uit komt.
Geen dag zonder Bach!

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com