Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Focusrite Pro 24

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 23 dec 2013 01:58

Focusrite Pro 24

Is er iemand in de buurt van Dordrecht die ervaring heeft met de Focusrite Pro 24?
ik heb deze kaart gekocht, en werkt naar behoren, maar volgens mij zijn er veel meer mogelijkheden/instellingen dan die ik nu gebruik/weet. De handleiding is mij niet helemaal duidelijk en voor ik de boel verstier......

Weet je dit apparaat in te stellen, ken je alle mogelijkheden en heb je de komende 2 weken een keer tijd?
van harte welkom!! Koffie/bier/wijn/limonade met wat lekkers staat klaar!!

Op dit moment nog een gemidificeerd huispijporgel, met een aantal demosets, en sinds afgelopen week ook Tholen.
Mooi man!! mijn vrouw loopt al te mopperen, je had je pijporgel toch verkocht omdat het te veel geluid produceerde,
lijkt wel of ik nu in de kerk woon. DAT is nou precies de bedoeling van Hauptwerk schat ;)

André
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 36

Geregistreerd: 01 feb 2014 18:13

Bericht 01 feb 2014 21:46

Re: Focusrite Pro 24

ik heb deze kaart gekocht, en werkt naar behoren, maar volgens mij zijn er veel meer mogelijkheden/instellingen dan die ik nu gebruik/weet. De handleiding is mij niet helemaal duidelijk en voor ik de boel verstier......

Hallo Andre,

Hoe staat uw orgel aangesloten op de Focusrite?
Wat voor kabel zit er precies tussen?

Ik woon in Zwijndrecht.
Werkt de Focusrite dagen lang correct bij u, zonder dat het gekraak veroorzaakt?

Hartelijke groet,

MartijnK
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 01 feb 2014 23:05

Re: Focusrite Pro 24

werkt naar behoren en tevredenheid. ben wel iets verder met instellingen. maar denk dat er nog veel meer te regelen en in te stellen is.
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 36

Geregistreerd: 01 feb 2014 18:13

Bericht 01 feb 2014 23:19

Re: Focusrite Pro 24

Hallo Andre,

Een vraagje: Wat voor Midi kabel gebruikt u tussen uw orgel en de Focusrite?
Want op dat gebied ondervind ik momenteel problemen.

groet Martijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 01 feb 2014 23:28

Re: Focusrite Pro 24

Andre, er zijn hele mooie voorbeelden, van mensen die in een AANGEPASTE kerk wonen..........

Maar daar speelt in bijna alle gevallen - helaas - het kerkorgel niet meer!

Maar wees eerlijk, een kerk zonder de bedoelde aanpassingen, is toch niet echt geschikt om in te wonen??
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 01 feb 2014 23:37

Re: Focusrite Pro 24

Overigens, Andre, vergat ik nog te memoreren, dat er weliswaar nog heel veel instellingen in de door jou genoemde Focusrite mogleijk zijn, maar dat voor HW-toepassing geldt: als het werkt, blijf er dan liever van af!

Stel, de Midi -overdracht via deze device werkt naar behoren. Dat is het dan! Valt verder niets aan te sleutelen.

Het Audio-gebeuren: in de software zitten vele toeters en bellen die bedoeld zijn voor studio ( opname)-gebruik.
Zoals Compressors, Expanders, Filtering etc etc.

Maar in HW wil je gewoon "straight through" dwz dan het audiosignaal zonder aangebrachte vervormingen, toevoegingen of wijzigingen wordt doorgegeven naar je speakers. Toch??
Daarbij ga ik ervan uit, dat je eventuele akoestische aanpassingen doet met de daarvoor aanwezige regelaars op je monitorspeakers.

Wat alleen van belang is verder: zo minimaal mogelijke latency; dat moet je wel even uitproberen.

Maar natuurlijk is het soms wel eens aardig om de spectrum-analyser te bekijken, of de phase scope, etc etc. Maar dat heeft niet met beter geluid te maken. Bedoel je dat soort zaken soms? kwoon helaas niet in de buurt.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 02 feb 2014 01:43

Re: Focusrite Pro 24

Hoi Geert,

Ja dat is precies wat ik bedoelde :-) al die toeters en bellen. Het werkt, en het werkt goed, klinkt als een klok.
Maar.....ik wil gewoon wat meer weten over hoe ik bepaalde zaken kan instellen.
Staat een standaard instelling in vanuit de fabriek, die klinkt op sommige punten wat beter dan wat ik normaal gebruik. Echter er veranderen dan zo veel zaken in de mixer dat ik niet weet waar dat allemaal vandaan komt en wat het doet.

Dus idd, als het werkt niet rommelen (zei mijn vader vroeger ook van brommers ;-) )maar toch blijft het jeuken....

Ik zou best een omgebouwd kerkje als huis willen hebben hoor, en idd zonder aanpassingen geen bewoning mogelijk, maar als je dat met respect doet en dan achter originele orgelfront een HW opstelling zet.....kan er wel eens van dagdromen :-) :-) (mijn vrouw overigens niet hoor!!;-) )

André
Geen dag zonder Bach!

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 76 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com