Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

2 audiodevices?

Toon actieve onderwerpen


Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 23 dec 2013 10:13

2 audiodevices?

Ik gebruik een Focusrite saffire voor mijn Hauptwerkorgel. Daarop heb ik tevens mijn hoofdtelefoon aangesloten. Het is echter zo dat de hoofdtelefoonaansluiting "parallel" staat met uitgang 5&6. Dus alle wijzigingen van deze uitgangen is dus van invloed op het signaal in de hoofdtelefoon.
Nu heb ik het volgende bedacht: Ik bezit nog een M-Audio Audiophile USB. Daarop zit een SPDIF ingang terwijl de Focusrite een SPDIF uitgang bezit. Als ik deze nu aan elkaar verbind, kan ik mijn hoofdtelefoon dan aansluiten op de M-Audio? Of werkt dat zo niet?.
Dus eigenlijk zonder de M-Audio aan te sluiten via USB en dus zonder installeren van driver.
Indien dat niet gaat, kan ik dan probleemloos de M-Audio aansluiten via USB en driver installeren zonder dat dit invloed heeft op Hauptwerk?

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 23 dec 2013 10:59

Re: 2 audiodevices?

en je kan niet andere kanalen toewijzen?
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 23 dec 2013 13:10

Re: 2 audiodevices?

Ja, daar dacht ik in eerste instantie ook aan, maar als je reeds alle kanalen hebt bezet, moet je iets anders.

Met die SPDIF-SPDIF oplossing krijg je in elk geval geen kwaliteitsverlies door onnodige D/A-A/D omzettingen.

Maar je moet natuurlijk wel in de mixer van die extra geluidskaart de mogelijkheid hebben voor direct monitoring van die SPDIF input.

Veel moderne USB-audio devices ( ik heb zelf sinds vorige week de MOTU Microbook 2 in gebruik en die doet dit ook) kunnen gewoon funktioneren ZONDER met een PC te kommuniceren.
Moet je natuurlijk WEL voeding aanbieden, hetzij via USB ( als dit wordt ondersteund) hetzij extern.
Bij laatstgenoemd app blijven zelfs alle instellingen die je via een PC hebt gedaan, aanwezig.

Overigens aan te bevelen, dit app, zeer fraaie software meegeleverd, en heel compacte en doordachte uitvoering; ik gebruik hem speciaal bij de laptop plus hoofdtelefoon, vanwege het formaat. En hij is TOCH nog 6 kanaals als je dat wilt.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com