Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Speakers 20 mtr. weg

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 24 dec 2013 18:15

Speakers 20 mtr. weg

Hello Allemaal
Weet iemand wat de beste optie is als je speakers 20 meter van je computer-speeltafel zou willen opstellen.
Is het dan het beste met een verlengde firewire te werken zodat je versterker-geluidskaart bij de speakers terecht komen.?
Of is het beter met verlengde speaker kabels te werken ,zodat je versterker-geluidskaart bij je speeltafel blijven.
Pete

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 dec 2013 18:35

Re: Speakers 20 mtr. weg

20 mtr afstand????????????????????

dan gooi je zo oneindig veel detail weg, je komt met je geluidsdruk in de problemen
een stereobeeld wat niet meer klopt.

Pete gaat het nog goed met je?? of komt dit omdat je meer bent gaan roken :lol:


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 24 dec 2013 18:56

Re: Speakers 20 mtr. weg

0 to 20 metre cable distance

Solution 1: Additional 10 metre cable, extended using a 1394 repeater, Unibrain part number 1610 (1394a) or 2501 (1394b)
Solution 2: 20 metre Smart cable, Unibrain part number 1660 (1394b only), no repeaters required
Solution 3: 20 metre Cat5 network cable using the CAT5 Repeater-400 Kit (1394a only), part number 2561*

Technisch gezien is het natuurlijk het beste, om het digitale signaal te verlengen, omdat hierbij GEEN kwaliteitsvelies optreedt. Mmar Firewire is officieel beperkt tot 4,5 meter of max 10 meter met speciale kabel. Of eenrepeater toepassen.

Moet het toch in het Audio-domein, dan is het natuurlijk het beste om NIET vermogen te gaan transporteren, maar alleen SPANNING. Dat wil dus zeggen, het audio signaal op line-level niveau.

En dit dan ook vooral SYMMETRISCH te doen, dit geeft veel minder kans op stoorsignalen.

Zeker in een kerk ofzo?/ Anders geheel eens met Jan-Wim's opmerking.

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 24 dec 2013 19:25

Re: Speakers 20 mtr. weg

Dank je,Geert
Maar wat zou het best wezen.Je solution2 of 3?
Pete

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 dec 2013 19:37

Re: Speakers 20 mtr. weg

Pete

20 meter. Voor welke kerk is dat?
Of woon jij zo groot?

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 24 dec 2013 19:57

Re: Speakers 20 mtr. weg

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:Dat zal wel,Jan Wim
In de cantine van mijn werk.
Een gebouw 10x10 metre met het plafond 4mtr. hoog .Speakers zouden 10 mtr. achter je zijn als je zit te spelen,tegen het plafond aan. Ik bedoel de bedrading zou ongeveer 18-20 mtr. wezen,maar de speakers zijn ongeveer 10 mtr. van je vandaan Er zit zelfs 1-2 sec acoustic in.Zal je wel geen Surround samples hoeven te laden?
De planning is voor 24 speakers .6 kanaalen x4 plus 2 subs.
Zou het wat wezen?
Pete

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 dec 2013 20:27

Re: Speakers 20 mtr. weg

pedro schreef::lol: :lol: :lol: :lol: :lol:Dat zal wel,Jan Wim
In de cantine van mijn werk.
Een gebouw 10x10 metre met het plafond 4mtr. hoog .Speakers zouden 10 mtr. achter je zijn als je zit te spelen,tegen het plafond aan. Ik bedoel de bedrading zou ongeveer 18-20 mtr. wezen,maar de speakers zijn ongeveer 10 mtr. van je vandaan Er zit zelfs 1-2 sec acoustic in.Zal je wel geen Surround samples hoeven te laden?
De planning is voor 24 speakers .6 kanaalen x4 plus 2 subs.
Zou het wat wezen?
Pete



Hoi Pete,

Leuke uitdaging

maar vergis je niet, een grotere ruimte voorzien van geluid is heel wat anders dan een HW opstelling thuis.

wat thuis goed klinkt kan in een flinke ruimte echt beroerd klinken.

Zeker als je de speakers tegen het plafond gaat hangen, dan krijg je automatisch een bult in het hoog,
het plafond gaat deels als baffle werken.

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 24 dec 2013 21:27

Re: Speakers 20 mtr. weg

Ik vindt het wel mooie om het te gaan proberen.Ik heb er toch alles al voor in vooraad enkel een lange Firewire die ga ik vandaag bestellen.
Ik heb het niet helemaal goed uitgelegd hoe die speakers komen.
Maar in die muur zit de hoofdingang en boven de hoofdingang is nu al een platform van2x2 meter een daar moeten die speakers op.Dus dan krijg je net een pijpopstelling boven een preekstoel.Het zijn allemaal torenspeakers die er op komen
,maar hoe ik ze ga zetten weet ik nog niet.
Pete

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 24 dec 2013 21:52

Re: Speakers 20 mtr. weg

Hello Geert.
Als je de 20m Smart cable unibrain-pt.nr 1660 zo gebruiken als firewire verlenger ,zo je dan extra stroom voorziening nodig hebben.?
Pete

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 dec 2013 22:30

Re: Speakers 20 mtr. weg

pedro schreef:Ik vindt het wel mooie om het te gaan proberen.Ik heb er toch alles al voor in vooraad enkel een lange Firewire die ga ik vandaag bestellen.
Ik heb het niet helemaal goed uitgelegd hoe die speakers komen.
Maar in die muur zit de hoofdingang en boven de hoofdingang is nu al een platform van2x2 meter een daar moeten die speakers op.Dus dan krijg je net een pijpopstelling boven een preekstoel.Het zijn allemaal torenspeakers die er op komen
,maar hoe ik ze ga zetten weet ik nog niet.
Pete



het platform moet je in 2 gelijke stukken verdelen
en dan een symetrische opstelling maken , waarbij je de lage voetmaten, achterin hoger zet
de hoge voetmaten vooraan en op een lager niveau

dus je moet het zo opstellen dat er een trap ontstaat waarbij je rekening moet houden met het afstraal gedrag van de speakers.

dus niet dat de ene zuil de andere zuil in de weg staat, dus als je beneden staat dan moet je van elke speaker de conus kunnen zien.

probeer de speakers iets in te draaien , en probeer in het midden van het platform een strook vrij te houden , zodat er echt een bundeling zuilen links en rechts komt te staan, en niet dat de middelste speakers zowat tegen elkaar aan komen te staan.

veel succses ermee

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 24 dec 2013 22:59

Re: Speakers 20 mtr. weg

Dank je,Jan-Wim
Weet ik weer meer.
Dus je idee is 16,8 voeters van achteren,en het andere van vooren,met een stereo aan iedere kant van het platform zeker,en dan iedere speaker ietsje zetten dat ze naar buiten straalen,of naar de lege streep in het midden?.En dan zorgen dat er geen een voor de andere staat.
Pete

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 dec 2013 23:42

Re: Speakers 20 mtr. weg

pedro schreef:Dank je,Jan-Wim
Weet ik weer meer.
Dus je idee is 16,8 voeters van achteren,en het andere van vooren,met een stereo aan iedere kant van het platform zeker,en dan iedere speaker ietsje zetten dat ze naar buiten straalen,of naar de lege streep in het midden?.En dan zorgen dat er geen een voor de andere staat.
Pete



Correct Pete,

de speakers moet je iets naar de lege streep draaien, dit is echt maar heel weinig, op een zijkant is dit ongeveer maar 1 a 2,5 cm, omdat als je de conus baan zo volgen, ze ergens op 2/3 van de ruimte moeten kruisen.

De zuilen kan je ook iets voor over laten hellen, zodat de conus baan ook iets vanaf het platform naar de vloer beneden straalt. ook dit is echter minimaal.

Maar zorg wel voor een goede ontkoppeling van de ondergrond(platform), zet de zuilen minimaal op rubber dragers
want 24x een zuil die staat te resoneren op het platform moet je zien te voorkomen.

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 24 dec 2013 23:59

Re: Speakers 20 mtr. weg

Oh,dus je bedoeld iedere speaker op een aparte rubber matje zetten.Hoe dik moeten die dan ongeveer wezen zou je denken? Of kan het ook op een grote mat?
Pete

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 25 dec 2013 00:02

Re: Speakers 20 mtr. weg

De subs die zou je dan helemaal achter in zetten zeker ,met de straaling naar buiten?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 25 dec 2013 00:24

Re: Speakers 20 mtr. weg

De subs zijn niet richting gevoelig dus deze zou je eventueel in het midden kwijt kunnen, of als er ruimte voor is achter de 16 voeters.

Eigenlijk moet je het contact met de ondergrond minimaal houden, dus onder elke hoek een stuk rubber is beter dan een hele mat van rubber.

Stukjes rubber ontkoppeld beter, en het is voordeliger in het gebruik.

Gr.

Jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 26 dec 2013 18:32

Re: Speakers 20 mtr. weg

Noch bedankt voor al je advies,Jan-Wim
Ik heb in de volgende week tijd om het te gaan proberen.
Maar nu vraag ik me af of ik in zo een ruimte met Surround samples moet werken of niet.Zeker omdat het met mijn computer kan.Als je niet niet doet mis je het misschien wel.
Ik laat wel weten hoe het allemaal werkt over een week.
Nog de beste wensen voor 2014
Pete
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 28 dec 2013 02:22

Re: Speakers 20 mtr. weg

Als er 1 a 2 seconden akoestiek in zit zou ik beginnen met droog denk ik zo maar.
Anders is het galm op galm ben ik bang. Succes!! ben benieuwd!
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 03 jan 2014 16:23

Re: Speakers 20 mtr. weg

Hello Allemaal
Ik heb alles zo een beetje voor mekaar ,maar ik wacht nu op de verlengde Firewire.
Ze hebben me er eentje gestuurd maar het was de verkeerde.Het was er namelijk een voor een video aansluiting maar niet voor audio. :cry:
Dus die Smart cable,Unibrain part number 1660 is een video kabel en geen audio.
Pete

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 09 jan 2014 20:56

Re: Speakers 20 mtr. weg

Ik heb het project voor mekaar en het klinkt wel erg mooie.Veel en veel beter dan in de kamer die ik in huis had met te veel speakers in die kamer natuurlijk.
Ik ben nu enkel Freiberg aan het spelen en die klinkt heel goed zo.Lijkt wel of het orgel meer karakter heeft gekregen.
Dat je zo een eindje weg van het geluid zit geeft natuurlijk een heel ontspannen gevoel als je aan het spelen ben.
Ik heb nu geen zin meer om op het kleinere systeem te spelen wat nu nog in huis staat. :cry:
Ik stuur een keer fotos van de setup.
Ik gebruik er 20 speakers verdeelt over 10 kanaalen die uit een Echo audio 12 komen met 2 kanaalen mixdown voor de subs.
Pete

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 jan 2014 22:02

Re: Speakers 20 mtr. weg

Lijkt me leuk

ik wacht op de foto's ben erg benieuwd


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 09 jan 2014 22:16

Re: Speakers 20 mtr. weg

Ik moet even wachten met fotos todat er een neefje bij mij komt om de update van Zwolle te installeeren als die er is.Die weet hoe dat allemaal moet met foto's versturen enz.
Ik hoef nu ook geen surround samples te laden.Scheelt een hoop CPU.
Pete

Berichten: 9

Geregistreerd: 26 dec 2013 23:43

Woonplaats: Chilliwack, BC, Canada

Bericht 10 jan 2014 19:28

Re: Speakers 20 mtr. weg

Hierbij een paar fotos van Pete z'n orgel.
PeteOrgel1.jpg

PeteOrgel2.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 jan 2014 19:34

Re: Speakers 20 mtr. weg

Hoi Pete,

Het ziet er mooi uit, volgens mij ben je de eerste die ook hauptwerk op de werkvloer heeft ;)


Even over de speaker opstelling, kan op de foto vertekenen maar ik denk dat de buitenste zuilen teveel ingedraaid staan ten opzichte van de andere speakers.

en staan de onderste achterste speakers niet teveel achter hun voorganger?

elke speaker moet lucht genoeg om zich heen hebben om optimaal te kunnen stralen, nu beinvloed misschien de buurman speaker de andere

als misschien een beetje uitdunnen, zodat elke speaker wat ruimer staat


dit is geen kritiek uiteraard, probeer alleen mee te denken

succses

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 10 jan 2014 19:43

Re: Speakers 20 mtr. weg

Hoi Pete mooie console heb je met dat klokje ingebouwd. Echt mooi! En wat een boxen front. Genoeg luidspreker oppervlak om een behoorlijk volume te realiseren. We hoeven bij jou de boel niet meer te komen verbouwen want dat heb je zelf net gedaan :lol: :lol: :lol:
Groet uit Den Haag

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 10 jan 2014 20:11

Re: Speakers 20 mtr. weg

Dank je ,Dank je ;)
Ja,misschien gaat het wel met de helft van de speakers,misschien is het zelfs wel beter als ze ruimer zouden staan.Ik weet het niet.
De achterste dubbele rij die staat 10cm. van de wandt af .En dan is er een ruimte van 70 cm waar de versterkers staan.en dan de voorste rij.
Dan staan er 4 een beetje gedraaid aan de zijkant zodat ze niet teveel voor de anderen staan.
Jammer dat jullie niet even kunnen komen kijken-spelen.
Jan ,als je ooit eens over denkt om weer naar het buiteland op vakantie te gaan ,moet je eens er over denken om naar het westen van Canada te gaan.Er is een hoop te zien hier in de zomer.Van.Island enz.
Pete
Volgende

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 59 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com