Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Meer kanaals audio

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 13 jan 2014 15:00

Meer kanaals audio

Goedemiddag allen,

Ik heb een probleempje met de instellingen vwb Multi-channel in Hauptwerk.
Mijn orgel heeft twee actieve monitoren in de kast (tannoy reveal 501A) + twee passieve monitoren (tannoy reveal 501 via een Alesis RA-150 versterker) op de kast. Daarbij heb ik nog een Magnat subwoofer in de kast en wil ik nog aparte speakers in de kast voor de "orgelgeluiden". Dit alles gebruik ik icm een M-audio profire 610 geluidskaart.
Op het moment heb ik niet de ruimte om de twee Tannoy's die op mijn orgelkast staan achter me te plaatsen voor surround, vandaar dat ik deze wil gebruiken als extra stereo paar.

Via Hauptwerk heb ik mijn actieve Tannoy's op kanaal 1+2 met een mixdown naar mijn sub op kanaal 7+8
Mijn passieve Tannoy's als extra stereopaar staan op kanaal 3+4 met een mixdown naar mijn sub
Ik heb een extra kanaal aangemaakt naast de "main-output" met de naam "orgelgeluiden" welke ik heb staan op kanaal 5+6. Zoals vermeld gebruik ik kanaal 7+8 voor mijn sub als totaal mixdown.

Als ik nu ga spelen komt er geluid uit alle speakers, maar merk ik dat de sterkte van het geluid erg wisselt. Als ik bijvoorbeeld de Dulciaan van het bovenwerk van Tholen registreer en ik ga van laag naar hoog over de toetsen wisselt het volume erg sterk. Zet ik een paar Tannoy's uit, dan blijft dit hetzelfde dus heeft het volgens mij niets te maken met het feit dat Hauptwerk bepaalt welke tonen over welk kanaal gestuurd worden. Speel ik met de koptelefoon dan blijft het probleem zich voordoen.

Ik maak gebruik van het sampleset Tholen, heb zowel de front als rear kanalen geladen met de "slider" ingeschakeld aangezien deze voor stereo gebruik is.

Wie kan mij helpen die probleem op te lossen. Ik zal proberen nog wat scherm kopieën bij te voegen voor de duidelijkheid.

Alvast bedankt

gr

Gertjan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 jan 2014 17:36

Re: Meer kanaals audio

Hoi Gert Jan,

dan is je kanaal afhandeling toch niet goed uitgevoerd
plaats maar even een printscreen dat verteld misschien meer


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 13 jan 2014 19:12

Re: Meer kanaals audio

Hallo Jan Wim,

Ik heb een aantal screenshots gemaakt van mijn instellingen. Ik hoop dat je hier iets aan kunt zien wat niet klopt. Ik heb bij het laden van Tholen alle registers geladen via de main output, alleen de "orgelgeluiden" via de output "orgelgeluiden".

Mocht je meer info nodig hebben, dan hoor ik het wel.

gr

Gertjan


Capture.JPG
Capture1.JPG
Capture2.JPG
Capture3.JPG
Capture4.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Gertjan op 13 jan 2014 19:18, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 13 jan 2014 19:14

Re: Meer kanaals audio

Capture5.JPG
Capture6.JPG
Capture7.JPG
Capture8.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 jan 2014 21:47

Re: Meer kanaals audio

Hoi Gert Jan,

om te beginnen mis ik al een fysieke mixdown

In de Audio Output Groups waar je ook de rest van je groepen hebt staan zoals je "orgelgeluiden" en je "Main" voor alle front geluiden
onder die zelfde condities moet je ook een groep toevoegen die je Mixdown noemt



nu heb je alleen later kanaal 7+8 als mixdown benoemt terwijl er geen groep als mixdown is
als ke dit eerst veranderd dan hor ik wel als je nog meer problemen tegen komt,


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 13 jan 2014 23:21

Re: Meer kanaals audio

Dag Jan Wim,

Alvast heel hartelijk dank voor je kritische blik. Ik zal dit gelijk eens aanpassen.
Je schrijft over de "main" voor al mijn frontgeluiden, maar ik heb zowel de front als reargeluiden geladen als "main output". Ik was in de veronderstelling dat dit bij Tholen noodzakelijk is om gebruik te maken van de slider in bij een stereo opstelling. Is dit correct of moet ik gewoon alleen de frontgeluiden laden?

gr

Gertjan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 14 jan 2014 00:02

Re: Meer kanaals audio

Gertjan schreef:Dag Jan Wim,

Alvast heel hartelijk dank voor je kritische blik. Ik zal dit gelijk eens aanpassen.
Je schrijft over de "main" voor al mijn frontgeluiden, maar ik heb zowel de front als reargeluiden geladen als "main output". Ik was in de veronderstelling dat dit bij Tholen noodzakelijk is om gebruik te maken van de slider in bij een stereo opstelling. Is dit correct of moet ik gewoon alleen de frontgeluiden laden?

gr

Gertjan


dat is correct, als je geen aparte surround gebruikt kan je alles in 1 kanaal laden als je met de slider werkt

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 15 jan 2014 17:25

Re: Meer kanaals audio

Hallo Jan Wim,

Ik heb de mixdown nu correct ingesteld en dat is hele verbetering!

Ontzettend bedankt.

gr

Gertjan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 15 jan 2014 17:42

Re: Meer kanaals audio

Gertjan schreef:Hallo Jan Wim,

Ik heb de mixdown nu correct ingesteld en dat is hele verbetering!

Ontzettend bedankt.

gr

Gertjan



Mooi Zo....... kost je wel een gebakje :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 16 jan 2014 19:43

Re: Meer kanaals audio

Hoi Jan Wim,

Die staat voor je klaar in Lemmer........ Heb ik gelijk nog een paar Hauptwerk vragen waar je vast bij helpen....... :lol:

gr

Gertjan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 jan 2014 20:06

Re: Meer kanaals audio

oei Lemmer..

dat is een eind rijden

maar vragen staat vrij,

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 16 jan 2014 22:28

Re: Meer kanaals audio

Als je dan even naar Chilliwack,Canada toe zou kunnen komen,dan zal ik zorgen dat er een hamburger voor je klaarstaat. :ugeek:

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 jan 2014 22:31

Re: Meer kanaals audio

pedro schreef:Als je dan even naar Chilliwack,Canada toe zou kunnen komen,dan zal ik zorgen dat er een hamburger voor je klaarstaat. :ugeek:



blijft die hamburger zolang warm dan????
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 17 jan 2014 01:24

Re: Meer kanaals audio

Jan Wim schreef:
pedro schreef:Als je dan even naar Chilliwack,Canada toe zou kunnen komen,dan zal ik zorgen dat er een hamburger voor je klaarstaat. :ugeek:



blijft die hamburger zolang warm dan????



Ben bang dat je met een hongerig gevoel terugkomt JW. Overigens heb ik in Vancouver nog familie wonen die mij al diverse keren heeft uitgenodigd om daar eens naar toe te komen. De natuur schijnt echt overweldigend te zijn.
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 17 jan 2014 01:50

Re: Meer kanaals audio

Ik gebruik mixdown voor enkel de sub
Maar ik ken ook iemand hier die gebruikt de mixdown inplaats van surround.Dan gebruik je minder geheugen en CPU .
Andre-Heet de familie van je dan Leo Kaptein en zit die ook in de bloemen teelt?
Pete
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 18 jan 2014 01:27

Re: Meer kanaals audio

Hoi Pedro, nee geen Kaptein daar die familie is van mij. 2 zussen van mijn vader zijn met hun man (en onder hun naam dus) in de jaren 60 daar naar toe gegaan.

Harry Harteveld, heeft jaren als buschauffeur gereden in Vancouver, is nu vanwege zijn gezondheid werkzaam bij de onderhoudsdienst. Hij is ca. 58 jaar. Woont nog meer familie hoor, maar dan moet ik de stamboom er eens bij zoeken.
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 26 okt 2015 11:52

Re: Meer kanaals audio

Goedemorgen allemaal,

Ik gebruikt momenteel in mijn audio setup 2 keer stereo. Twee actieve Tannoys in mijn kast en 2x passieve Tannoys op mijn kast. Dit alles met een mixdown naar mijn sub. Nu lees ik op het forum redelijk vaak over dat twee keer stereo natuurlijk niet optimaal is. Helaas heb ik nog niet de ruimte om twee speakers achter me te plaatsen voor surround. Wat is naar jullie mening het beste om te doen.

1. Gewoon laten zoals het is, twee keer stereo tegelijkertijd gebruiken en dan "cyclic within octave, octaves and ranks cycled"
2. Of toch de werken apart verdelen, bijvoorbeeld bovenwerk via de bovenste speakers. Hoofdwerk door de main en het rugwerk over beiden met een C Cis verdeling.
3. is het ook een optie om bijvoorbeeld alleen de rear kanalen over de speakers op het orgel te laten lopen hoewel deze dan niet fysiek achter me staan?

Natuurlijk is het belangrijkste hoe het klinkt, maar ben wel benieuwd wat theoretisch de beste benadering is.

Groeten,

Gertjan

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com