Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk en ik zien MIDI niet meer!

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 96

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 20 jan 2014 13:37

Hauptwerk ziet MIDI niet?

Sinds enige dagen gebruikte ik succesvol de midi-interface (Neusonik, uMIDI/O22). Zaterdag heb ik een back-up gemaakt van Hauptwerk 4. In eerste instantie ging dat niet helemaal goed omdat ik de hele hauptwerk-directory verplaatste ipv. kopieerde. Alles weer teruggezet. M'n orgels kan ik gewoon laden alleen "ziet" hauptwerk de MIDI interface niet meer. Bij het selecteren van de MIDI in/out staat hij niet meer in het lijstje.
Wie heeft een idee hoe ik dit kan oplossen (zonder alles opnieuw te moeten installeren)...?

Berichten: 60

Geregistreerd: 06 aug 2012 21:25

Bericht 20 jan 2014 14:09

Re: Hauptwerk ziet MIDI niet?

pdejong schreef:Sinds enige dagen gebruikte ik succesvol de midi-interface (Neusonik, uMIDI/O22). Zaterdag heb ik een back-up gemaakt van Hauptwerk 4. In eerste instantie ging dat niet helemaal goed omdat ik de hele hauptwerk-directory verplaatste ipv. kopieerde. Alles weer teruggezet. M'n orgels kan ik gewoon laden alleen "ziet" hauptwerk de MIDI interface niet meer. Bij het selecteren van de MIDI in/out staat hij niet meer in het lijstje.
Wie heeft een idee hoe ik dit kan oplossen (zonder alles opnieuw te moeten installeren)...?


Ik zou eerst eens de bijbehorende software (driver) van de interface opnieuw installeren.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 20 jan 2014 20:05

Re: Hauptwerk ziet MIDI niet?

Een leuk ding, die Neusonik! En heeft dus, zoals veel eenvoudige USB-Midi interfaces, geen driver nodig.

Maar wellicht toch goed om hem eens opnieuw uit en in te pluggen, en te kijken bij apparaatbeheer, oftie door Windows wordt herkend.

Kan je niet beter een totale backup van je C-schijf maken?? IS veel veiliger voor als je OS eens crasht. En is dan veel minder werk om de boel weer in de lucht te krijgen.

HW zelf crasht niet zo snel!

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jan 2014 20:45

Re: Hauptwerk ziet MIDI niet?

Geert schreef:HW zelf crasht niet zo snel!

Klopt, maar als je de backup van Windows moet terugzetten na een crash en HW staat op die zelfde harde schijf, dan is HW wel weg :oops: :oops:
Dus ook HW backuppen
Avatar gebruiker

Berichten: 96

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 21 jan 2014 08:19

Re: Hauptwerk ziet MIDI niet?

Dank jullie wel allemaal. Eenvoudigweg de driver verwijderen en de usb opnieuw in de computer steken was de oplossing!
Bedankt voor de andere tips!

Peter
Avatar gebruiker

Berichten: 96

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 21 jan 2014 20:49

Re: Hauptwerk ziet MIDI niet?

Helaas weer hetzelfde probleem en nu kan ik de device nergens meer vinden in de device manager. Wat nu????

Peter
Avatar gebruiker

Berichten: 96

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 21 jan 2014 20:54

Hauptwerk en ik zien MIDI niet meer!

Hauptwerk ziet de MIDI interface niet meer (Neusonic). Vorige keer opgelost door de driver opnieuw te installeren. Dat werkte. Maar nu kan ik de driver niet meer vinden in de Device Manager (Control Panel). Hoe los ik dit op??

Peter

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 jan 2014 00:14

Re: Hauptwerk en ik zien MIDI niet meer!

pdejong schreef:Hauptwerk ziet de MIDI interface niet meer (Neusonic). Vorige keer opgelost door de driver opnieuw te installeren. Dat werkte. Maar nu kan ik de driver niet meer vinden in de Device Manager (Control Panel). Hoe los ik dit op??

Peter



Hoi Peter,

als dit regelmatig gebeurd zo ik simpelweg een andere interface kopen, het lijkt me nu een niet echt betrouwbaar geheel i.c.m. hauptwerk

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 96

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 22 jan 2014 08:15

Re: Hauptwerk en ik zien MIDI niet meer!

Inmiddels weer opgelost door CCleaner te draaien en registerfouten te laten herstellen.

Zelf vermoed ik dat fouten zijn ontstaan door het installeren (en later weer verwijderen) van andere midi-interface software.

In ieder geval bedankt voor jullie reactie. Dat werkt goed zo'n forum! :)
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 22 jan 2014 12:07

Re: Hauptwerk en ik zien MIDI niet meer!

Ik bedoelde dus, Evert-Jan, dat ik de complete partities backup!

Dus de C:, waar mn OS plus HW op staat, en ook de extra partitie (schijf) waar ik de cache ( internal working files) en HW data ( samplesets and compononents) op heb staan.

Na vele jaren gestoei met PC,s bevalt dit mij het beste. Ik gebruik hiervoor de Acronis True Image software, en de backups staan op mn NAS die voorzien is van Raid-1.

AL brandt mn hele PC af, na vervanging van de hardware en re-install van de backups speel ik zo weer verder!
WEL op hetzelfde MB natuurlijk, anders moet je toch even wat aanpassen in je OS......

Maar als er iets beters of slimmers is....???
Avatar gebruiker

Berichten: 96

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 29 jan 2014 09:48

Re: Hauptwerk en ik zien MIDI niet meer!

Inmiddels via Mixtuur (goede service!) een andere MIDI interface toegestuurd gekregen (merk CME). Die werkt tot nog toe prima.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com