Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Een betaalbare hoofdtelefoon

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 26

Geregistreerd: 01 sep 2013 15:56

Woonplaats: Werkendam

Bericht 27 jan 2014 19:01

Een betaalbare hoofdtelefoon

Zaterdag heeft mijn koptelefoon het loodje gelegd. :cry: Ik moet dus hard op zoek naar een nieuwe. Als ik zo hier op het forum rondkijk worden er verschillende genoemd, maar die zijn allemaal zo rond de 180 euro.

Eigenlijk wil ik maximaal 100 euro uitgeven. Zijn er ook voor dat bedrag goede hoofdtelefoons beschikbaar?
Mijn buren zijn gek op mijn orgelspel. Laatst gooiden ze mijn ruiten in om me beter te kunnen horen. :D
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 27 jan 2014 20:53

Re: Een betaalbare hoofdtelefoon

LAstig te adviseren, omdat enerzijds er veel persoonlijke voorkeur een rol kan spelen, en daarnaast je neit vermeldt welk type je totnutoe gebruikte.

Open?? Gesloten?? Impedantie??

Als je geen risico wilt nemen voor een bedrag van E 100,-, das toch niet nix, dan zou ik gaan voor bv de Beyerdinamic DT770 ( dicht, E135,-) of de DT990 ( open, E 139,-.

Prijzen van Bax-shop; deze hebben een veel hogere adviesprijs gehad. De impedantie is 250 ohm, dus het past bijna overal op, en ze hebben lekker grote schelpen met goede polstering.

Sja, dan zou ik die paar tientjes maar even als voorschot aan je huisgenoten vragen, want tenslotte hebben ze dan geen "last"meer van je speakers....... :oops:

Bij Sennheiser en AKG kan je ook wel iets vinden, maar bv de AKG K121 voor E68,- heeft een impedantie van slechts 50 Ohm, dat vinden veel koptel uitgangen niet zo fijn. En dit laatste type heeft ook zulke kleine schelpen, dat ze OP het oor worden gezet. Is ook niet altijd even comfortabel.


Succes ermee!!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 27 jan 2014 21:16

Re: Een betaalbare hoofdtelefoon

Dit is echt een aanrader!
DE Beyerdynamic DT-770 Pro 250

Een koptelefoon die ruim 5 sterren verdiend. ( taalfoutje, jammer!)
Super mooi en strak geluid.
Mooie heldere hoge tonen en een strakke bass weergave (dus geen stoomboot)

Als je echt goed geluid wilt hebben voor in de studio maar ook in de dj booth dan is dit een zeer goede keuze.

super frequentiebereik van: 5 Hz – 30 kHz

En ook de zeer lange kabel van maar liefs 3 meter geeft je de bewegingsvrijheid die je nodig hebt.
Deze kabel zit overigens maar aan 1 kant op de hoofdtelefoon en is gekruld (rekbaar).

Wat er ook niet bij word verteld in de product info is dat je de oorschelpen (het zachte deel) eraf kan halen en in de wasmachine kan stoppen.
Of als deze versleten zijn je ze gewoon los bij kan bestellen.

ik heb er zelf 4 voor studio gebruik
En wij gebruiken deze koptelefoons al ruim 2 jaar naar goede tevredenheid.

Iets meer geld uit geven dan aan een budgetmerk maar dan heb je ook wat!

Deze recentie geeft goed weer wat mijn ervaring is. Van de Baxshop website.

Berichten: 26

Geregistreerd: 01 sep 2013 15:56

Woonplaats: Werkendam

Bericht 27 jan 2014 22:00

Re: Een betaalbare hoofdtelefoon

Dat voorschotje wordt wel een beetje lastig, het zijn niet mijn huisgenoten, maar de buren :D

Hiervoor had ik een vrij goedkope Sennheiser van ong. 80 euro. Die was opzich prima, al liet de bas wel wat te wensen over (Ook in zachte registraties zette ik zowel subbas 16 als prestant 16 open).

Het probleem met de Beyerdinamic DT770 is wel weer dat hij pas leverbaar is in 2 weken (dan zit ik zolang zonder) en dat hij toch wel weer wat boven budget zit. Op andere sites is de koptelefoon zo nog 30 euro duurder, en 160 euro vind ik eigenlijk echt te veel.

Het liefst heb ik een gesloten hoofdtelefoon. Van de impendantie heb ik totaal geen verstand, zoals met de meeste audio-zaken.. Ik heb een behringer fca610 geluidskaart (waar ik ook de koptelefoonaansluiting van gebruik) en ik heb geen idee welke impendantie ik nodig heb.
Mijn buren zijn gek op mijn orgelspel. Laatst gooiden ze mijn ruiten in om me beter te kunnen horen. :D
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 28 jan 2014 23:53

Re: Een betaalbare hoofdtelefoon

Ik ging ook op pad voor een gesloten systeem vanwege hetgene wat ik hierover heb gelezen op het forum.
Ik kwam na uitgebreide luisterproeven thuis met een open systeem, klonk in mijn oren beter.
Voor een ieder verschillend. Geluidsweergevers puur op specs kopen zou ik persoonlijk nooit doen.
Geen dag zonder Bach!

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com