Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Gekraak in speakers door geluidskaart?

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 96

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 25 feb 2014 14:22

Gekraak in speakers door geluidskaart?

Ik gebruik Hauptwerk Basis op een nieuwe laptop, een Eminent DCS 325 en Sony hifi-installatie. Wanneer ik op de demo-sample van Velesovo hoor ik bij vollere akkoorden soms een licht gekraak uit de speakers. Hetzelfde gebeurt bij de samengestelde samplesets van Augustine. Als ik de koptelefoon rechtstreeks aansluit op de laptop hoor ik het gekraak ook. Bij de demo's van Zwolle, Utrecht, Rotterdam, Doesburg "lukt dat niet" hoe hard ik ook speel.
Zou dat aan de geluidskaart van de laptop kunnen liggen (HP DTS sound+)? En zo ja, waarom dan?

groeten,
Peter
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 25 feb 2014 16:49

Re: Gekraak in speakers door geluidskaart?

Ik denk niet dat het aan de polyphonie instellingen ligt want het lijkt me sterk dat je met een demoset zoveel pijpen kan aanspreken dat het gaat kraken. Dus denk ik dat je het volume van de desbetreffende sets in het venster audio, performance iets naar beneden moet zetten! het lijkt me oversturing van de ingang van de Sony versterker.

groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 96

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 25 feb 2014 17:21

Re: Gekraak in speakers door geluidskaart?

Jan,

Dank voor je snelle reactie. Echter, als ik de laptop rechtstreeks aan m'n koptelefoon koppel (dus buiten de versterker om) dan hoor ik het nog steeds en niet per se bij een groot volume.

groeten,
Peter

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 feb 2014 18:19

Re: Gekraak in speakers door geluidskaart?

Ik denk dat er geen ASIO driver gebruikt wordt voor de geluidskaart. De driver verslikt zich in de aangeboden data.
Als je de interne geluidskaart van je laptop gebruikt, dan ASIO4ALL gaan gebruiken. En anders die van je (externe) geluidskaart.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 25 feb 2014 23:32

Re: Gekraak in speakers door geluidskaart?

Gewoon NOOIT zonder dedicated Audi Device met HW gaan rommelen......

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com