Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

M-Audio Firewire 410

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 28 apr 2014 12:16

M-Audio Firewire 410

Beste forummers,

Via marktplaats kan ik deze geluidskaart kopen. Is dit een goede keuze of is hij te ouderwets?
Ik wil graag met 4 luidsprekers gaan werken. Mijn huidige is 16 bits en heeft slechts 2 uitgangen.

M-Audio Firewire 410 Externe Geluidskaart

1 x 1 MIDI I/O
2 x8 24-bit analog I/O
192kHz output (output 1 and 2 only; 96kHz on others); 96kHz input
Digital I/O w/ S/PDIF, AC3 and DTS (coax and optical)
low-latency software monitoring;
zero-latency direct hardware monitoring
2 headphone outs w/ individual level controls
analog outs can directly drive up to 7.1 surround
software-assigned level controller for tactile control of all input and output levels
Dual mic/instruments preamps w/ gain control (66dB available gain) and phantom power
2 convenient high-speed FireWire ports
Powered via DC supply or FireWire bus*
FireWire with DC supply
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 28 apr 2014 12:24

Re: M-Audio Firewire 410

Zorg wel dat je een firewire kaart hebt met Ti texas instruments chip op de kaart.
Das voor audio / firewire audio wel belangrijk.

Bartmans :D
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 28 apr 2014 13:02

Re: M-Audio Firewire 410

Prima app natuurlijk.

Ik zou alleen nog even nadenken, of je niet liever naar USB overstapt. Dan kan je er ook nog eens een laptop aanhangen, en zit je voor de toekomst niet meer vast aan een firewire interface.

Het is natuurlijk ook een prijskwestie; alstie heel goedkoop is, dan doen, denk ik!
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 28 apr 2014 14:55

Re: M-Audio Firewire 410

Ik zie mijzelf niet meer met een laptop klungelen, dus dat zou de reden niet moeten zijn. Is er geen sprake van latency bij gebruik van USB 2?
de verkoper wil er € 90,- voor hebben. Daar komt de firewire kaart dan nog bij.
Ik moet dit dus vergelijken met een nieuwe USB van rond de € 140-150,-
Waar zou jullie keus dan op vallen?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 28 apr 2014 15:16

Re: M-Audio Firewire 410

€ 90,- is nogal een forse prijs. Ikzelf heb pasgeleden ook een 410 erbij gekocht, maar voor aanzienlijk minder geld (minder dan de helft). Ik moet zeggen dat ik 'em nog niet getest heb, maar de verkoper gaf aan dat er niets mis mee was, daar ga ik dan voorlopig maar vanuit.
Ik heb op dit moment een Focusrite Saffire in gebruik, behoorlijk vergelijkbaar volgens mij vwb de (aansluit) mogelijkheden, ook firewire en tot tevredenheid, ondanks een firewirechipset van VIA (kringloopwinkel) in plaats van Texas Instruments.

Als je € 90,- voor de audiointerface moet uitgeven en nog € 50,- voor een firewirekaart met TI chipset zit je op € 140,-. In dat licht bezien is USB misschien aantrekkelijker.

Jan

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 28 apr 2014 16:52

Re: M-Audio Firewire 410

Jaap,

Zoals het bij Jan met een VIA chip goed werkt, heb ik zaterdag een Focusrite SaffireLE ook direct op de Firewire400 van een MB aangesloten. Ik hoor geen kraakjes bij een polyfonie van 1000 tot 1500.

Ik had er wel een Dawicontrol PCI kaartje met TIchip voor gekocht, maar dat paste niet in de pc.
Hij is overcompleet bij mij. . .
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 28 apr 2014 20:27

Re: M-Audio Firewire 410

Ik heb al diverse PC,s met de op het moederbord geinstalleerde Firewire bedreven, met een Focusrite Saffire, en nooit problemen gehad. Dus wellicht eerst eens met de native firewire proberen, voor je een duur kaartje gaat kopen??

De laptops met 16 gig en i7 kunnen toch ook al aardig meedraaien voor het orgelgebeuren hoor......

Heb hier trouwens nog een Focusrite Saffire staan, ongebruikt........bieden?? Is geen geintje hoor!!

Of stuur mij even een pbtje dan hoor je mijn prijs........

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 28 apr 2014 20:40

Re: M-Audio Firewire 410

Als er een voeding bij zit, kun je via 6 pins firewire > 4 pins firewire ook op een laptop terecht hoor

bartmans :D
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 29 apr 2014 00:52

Re: M-Audio Firewire 410

The issue is, hr Bartmans, dat Firewire gewoon wat aan het verdwijnen is, en zelfs Apple het niet meer op zn laptops heeft.

de aanvankelijke voorsprong van Firewire is gewoon ingelopen door USB. Wel kan het in extreme omstandigheden nog van voordeel zijn, dat Firewire dus niet gedeeld wordt met andere seriele randapparatuur.

Ik heb zelf bv gewoon een USB-hubje waarop 6 dingen zijn aangesloten, waaronder de audio interface, en alles met 1 kabeltje naar de PC. Dit is niet echt gunstig geschakeld, maar het draait onder problemen.
Eea is wel afhankelijk van welke audio device je hebt. Over het algemeen is het aan te raden, deze dus op een eigen USB ingang van de PC aan te sluiten.

hg

Geert

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com