Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

geen geluid wat nu?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 24 mei 2014 19:08

geen geluid wat nu?

beste mensen :)

ik heb een probleem waar ik niet uit kom. wie kan mij helpen?.

ik heb bij een buurjongen van me een nieuwe pc inc hauptwerk aangesloten. om dat er op lange termijn pas kan worden uitgebreid met zijn hauptwerk hobby heeft hij nu alleen een pc op zijn johannes orgel aangesloten met een midi usb kabel.

nu heb ik het volgende probleem. ik heb wel midi signaal de klavieren heb ik ingesteld maar ik krijg geen geluid uit de speakers van het orgel.

ik denk dat ik een instelling niet goed heb staan of wat ben vergeten..

heb dus een computer aangesloten op het orgel door middel van een midi usb kabel... midi in op midi oud en midi oud op midi in. ;) wat moet ik nu verder doen iemand een idee . graag in stappen uitleggen.

alvast hartelijk dank voor het mee denken :)

mvg hendrik romkes

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 mei 2014 19:19

Re: geen geluid wat nu?

Hoi Hendrik,

Heb je wel de "midi wippers" ingeschakeld? Volgens mij moet dit bij Johannus

Gr.

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 24 mei 2014 19:35

Re: geen geluid wat nu?

Hoe staat het met de audio uit de pc Hendrik ? Hoe gaat dat ?
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 24 mei 2014 20:37

Re: geen geluid wat nu?

De wippers staan aan? mijn klavieren werken ook denk dat ik wat ben vergeten? er zit een geluidskaart op het moederbord die is uit geschakeld. Heb het orgel alleen verbonden met een midi in en een midi oud kabel. ik wil de speakers van het orgel gebruiken! Of stuurt de computer de audio niet door de midi oud kabel? moet ik hem dan anders aansluiten. Alvast bedankt voor jullie reacties
Avatar gebruiker

Berichten: 67

Geregistreerd: 16 feb 2011 14:10

Woonplaats: Rijssen

Bericht 24 mei 2014 20:48

Re: geen geluid wat nu?

Hoi Hendrik,

Over de midi kabel gaat alleen de informatie over de toetsen en evt de registers van het orgel.
Audio gaat niet over de midi kabel.
Je zult de audio uitgang van de PC moeten gebruiken en die met een kabel naar de audio ingang van het orgel brengen.

Ik gebruik een zelfde configuratie met een content orgel.
Midi kabel tussen orgel en computer en daarnaast nog een audio kabel om de audio van de computer naar het orgel te brengen.
Je moet er dan wel rekening mee houden dat je de computer eerst aanzet voor je het orgel aanzet.
En het orgel weer als eerste uitzet. Anders krijg je onweer door de speakers.

Groeten Geert van der Wal.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 24 mei 2014 22:00

Re: geen geluid wat nu?

Beste orgel liefhebbers. het probleem is opgelost. Zat te denken tijdens het typen op het forum dat de geluidskaart van het moederbord uit stond en dat er nog een audio kabel van de geluidskaart naar de audio in van het orgel moest ha ha dus heb dat gedaan net en alles werkt nu. Bedankt voor het mee denken van oplossingen.

Met vriendelijke groet Hendrik

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 25 mei 2014 17:13

Re: geen geluid wat nu?

nog even een vraagje tussendoor. :)

ik heb perrongeluk iets met mijn muis van mijn pc wat aangeraakt in hauptwerk. nu is mijn orgel groter geworden dus ingezoomd iemand enig idee hoe ik dat weer normaal krijg? kan nu niet alle registers meer zien in een scherm.. :lol:

gr hendrik

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 65 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com