Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Focusrite Saffire Pro 24 versus Native Instrumenst Studio 6

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 04 jul 2014 13:52

Focusrite Saffire Pro 24 versus Native Instrumenst Studio 6

Beste mensen,

Voor een vriend van me, zijn we bezig uit te vogelen, welke geluidskaart beter is qua GELUID.
De Focusrite Saffire 24 (DSP) of de Native Instruments Studio 6.
Wie van jullie heeft ervaring met beide?
De Native klinkt i.i.g. erg strak, vind het persoonlijk een goede kaart, de prijs is er ook naar, hij kost evenveel als de FR! 229,00.

Bijkomend probleem, wij hebben de Focusrite tot op heden niet aan de praat gekregen, zeer tot mijn ontevredenheid, aangezien ik ze vaker heb geïnstalleerd, ik er zeer over te spreken ben, vooral de combinatie bedieningsgemak, de vele uitgangen en niet in het minst, de goede geluidskwaliteit.

Wat ons bevreemdt, bij het aansluiten krijgen we onder Devices wel op het moederboord de FR zichtbaar, doch met het bekende gele tekentje, dat hij niet (juist) geinstalleerd zou zijn. Tevens krijgen we dan na installatie de melding in Mixcontrol: No hardware connected.
Er is een bekende bug met HW, dat het niet altijd goed loopt, er moet dan een FW kaart met TI chipset worden gebruikt, echter, met ieder FW kaartje zou de kaart i.i.g. moeten werken onder windows! Zoals ook de doos en site vermeldt.

Wie o wie kan ons eventueel verder helpen?

Alvast bedankt!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 04 jul 2014 14:45

Re: Focusrite Saffire Pro 24 versus Native Instrumenst Studi

Hallo Kees,

Dat van die Texas Instruments chipset op de Firewirekaart is niet een vereiste van Hauptwerk (en al helemaal geen bug), maar van de geluidskaart.
Op de site van M-audio staat hierover een artikeltje en ook Focusrite beveelt dit aan.
Dus ook de Windows audio is niet gegarandeerd.
Overigens heb ik zelf ook een Focusrite saffire en deze is aangesloten op een Firewirekaart met VIA chipset, bij mij naar tevredenheid.

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 05 jul 2014 03:14

Re: Focusrite Saffire Pro 24 versus Native Instrumenst Studi

Jan, er zit een Delock FireWire kaart in, met evenals bij jou een VIA chipset. Maar toch, de Focusrite staat met het gele uitroeptekentje in Devices/Apparaatbeheer.
Rara...

Ik meen dat de FR wel degelijk problemen kan geven met HW, maar dat dat niet hoeft. Dé oplossing is dan een TI chipset, doch voor de communicatie moet dat niet geven. De FR vereist dat niet en staat ook niet op de site, noch beschrijving op de doos of bijgevoegde handleiding. Maar, zijn er problemen, dan is dat in de communicatie met HW en ligt indd. aan de kaart in dat geval.
Heb je desondanks wellicht een oplossing?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 jul 2014 06:21

Re: Focusrite Saffire Pro 24 versus Native Instrumenst Studi

Ha die Kees,


deze FR heb ik ooit besteld bij Bax shop

ik had soms problemen dat na een willekeurige opstart de hardware niet gevonden werd, en moest dan de fw kabel opnieuw erin prikken.

op de site van Bax staat:
Let op:
◾Wanneer u deze interface gebruikt met een Thunderbolt-poort heeft u een Firewire-Thunderbolt adapter nodig. Deze is bij de accessoires aan de rechterzijde van het scherm te vinden.
◾Voor deze geluidskaart wordt een FireWire-poort met een Texas Instruments (TI) of VIA chipset aangeraden.


ik heb vervolgens bij alternate een TI los insteekkaartje gekocht voor de pc, en na die tijd werkt de FR probleemloos
dus ik denk dat een TI chipset onmisbaar is icm dit product.

overigens vind ik prijs/kwaliteit meer dan goed van deze FR


gr
JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 05 jul 2014 13:24

Re: Focusrite Saffire Pro 24 versus Native Instrumenst Studi

Je zou eens kunnen proberen de legacy firewire driver te installeren ipv de default.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 18 jul 2014 21:40

Re: Focusrite Saffire Pro 24 versus Native Instrumenst Studi

Wel, het probleem is uit de wereld. Wat ik van het begin af aan al vermoedde, het lag uitsluitend aan het FireWire kaartje, wat echt een TI chip dient te bevatten.
Op sommige pc's doet de geluidskaart het zeker wel met een VIA chip. Echter, e.e.a. blijkt ook afhankelijk van de soort moederboord te zijn. Hoe dat zit weet ik niet, ga ik ook niet uitzoeken, geen zin ;) en immers, het werkt nu en goed ook. Echt een geweldig geluid.

De betrokken nieuwe Hauptwerker heeft nu in het front vier F-5 speakers van Adam, i.c.m. een subwoofer, die via mixdown gevoed wordt.

Meteen een nieuwe vraag: over de verdeling via Hauptwerk te laten lopen, zonder tweemaal stereo te hebben.
Ik maak een nieuw topic daarvoor aan.

Ieder bedankt voor het meedenken en zeker Evert-Jan!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com