Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

KEF speakers X300A

Toon actieve onderwerpen


hpw

Berichten: 125

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 14 jul 2014 10:40

KEF speakers X300A

Heeft er iemand ervaring met:
a) de actieve speakers KEF X300A
b) de actieve speakers KEF X300A wireless
c) deze speakers i.c.m. een subwoofer

De reviews zijn vrij positief.
Wat mij opvalt is dat in de reviews als minpunt wordt genoemd dat er geen directe aansluiting is voor een subwoofer.

Groet,
Hubèrt
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 14 jul 2014 22:08

Re: KEF speakers X300A

Hoi Hubert

Als Kef gebruiker/liefhebber kan ik er wel wat over zeggen. Ik heb zelf eerst de Kef r100 op mijn Hauptwerkconsole gehad.
Ik denk goed vergelijkbaar met de X300A. Ondanks het feit dat ik een goede sub eronder heb hangen die tot 10HZ gaat had ik het gevoel dat er iets aan body ontbrak in de lagere regionen. Ik heb daarna de R300 aangeschaft en de R100 is naar mijn huiskamer installatie verhuisd. Omdat de R300 een 3 weg systeem is heeft de mid/hoog unit het wat gemakkelijker omdat zij onder de 500HZ het laag overlaten aan de woofer. In het geval van Hauptwerk waar behoorlijk complexe signalen worden aangeleverd komt dat de zuiverheid van de weergave ten goede. Deze R300 speakers zijn in mijn optiek zeer geschikt voor Hauptwerk mits aangestuurd door een goede versterker (in mijn geval de QLS QA100 volledig digitale versterker)
Verder heeft de X300A alleen USB als digitale ingang. Dat is prima voor gewone muziek weergave maar als Kef geen goed werkende asio driver heeft dan kan je dus met een onspeelbare latency te maken krijgen.

groet Jan

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com