Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Problemen Focusrite 2i4

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 aug 2014 12:04

Re: Problemen Focusrite 2i4

Als je in Windows op het Windows geluidsikoontje klik en dat beinvloed het audio, dan is dit niet juist geconfigureerd. Alleen de ASIO gerelateerde software (mixer, volume regelaar e.d.) kan invloed hebben op het geluid.
Misschien is de laptop niet geschikt.
Download dit tooltje http://www.thesycon.de/dpclat/dpclat.exe en je kunt het direct opstarten. Wel even draadloosnetwerk uitzetten!!
Zet een schermafdruk maar op het forum.
Info staat op http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml

Vraag: draait de laptop onder Windows7 of W8?
Het tooltje geeft bij W8 niet de juiste info; zie ook de website

Berichten: 98

Geregistreerd: 06 maart 2014 12:00

Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Bericht 11 aug 2014 20:10

Re: Problemen Focusrite 2i4

Bedankt voor de info! ik ga het nog even proberen met mijn laptop, maar het lijkt erop of ik het probleem gevonden heb. Toevallig kwam ik de buffer length tegen en die stond op 1ms en die heb ik op 10 ms gezet en nu lijkt het dat hij alles naar behoren doet! Heb na 3 uur spelen geen een keer gekraak of uitval van mijn geluidskaart meer gehad!

Hartelijk dank voor het meedenken en nog veel speelplezier!

Mvg,

Robert-jan

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 aug 2014 23:12

Re: Problemen Focusrite 2i4

Robert-jan

Bij de kleine buffer length slaat de polyfonie in het rood en dan gaat het audio hikken. Treedt dan op bij snel spelen meet veel vingers/beide voeten
Even op letten in de toekomst (View --> Large panels --> Audio, Performance scherm).
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 12 aug 2014 23:44

Re: Problemen Focusrite 2i4

Robert-jan

Ik heb onder andere ook een set MFB 544. Ik gebruik deze voor het pedaal, daar zijn het ideale boxen voor. Het "doorlussen" van de boxen is een mooie optie, maar houd er rekening dat de optie: " Cyclic within octave, octaves and ranks cycled" die je bij de Audio Output Groups aan kunt geven dan niet werkt zoals jij verwacht.
Bij het "doorlussen" wordt het geluid van de ene box naar de andere gekopieerd.

mvg
Bram

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 aug 2014 00:04

Re: Problemen Focusrite 2i4

Bram schreef:Bij het "doorlussen" wordt het geluid van de ene box naar de andere gekopieerd.

Bram

is dat zo?
Volgens mij sluit je 1 box (stereo) aan op de geluidskaart. Deze box speelt dan het ene kanaal af en de andere box speelt het andere kanaal af (via die doorluskabel). Zo heb ik dat altijd begrepen.
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 13 aug 2014 12:49

Re: Problemen Focusrite 2i4

Evert-Jan schreef:
Bram schreef:Bij het "doorlussen" wordt het geluid van de ene box naar de andere gekopieerd.

Bram

is dat zo?
Volgens mij sluit je 1 box (stereo) aan op de geluidskaart. Deze box speelt dan het ene kanaal af en de andere box speelt het andere kanaal af (via die doorluskabel). Zo heb ik dat altijd begrepen.

Hallo Evert-Jan,

Ja, dat is werkelijk zo. Ik heb drie sets MFB boxen en dacht slim te zijn om door te lussen, want dan hield ik drie uitgangen over. Ik heb allerlei instellingen uitgeprobeerd maar het lukte niet wat ik wilde. Of je krijgt om de andere toon het geluid uit twee boxen, of je krijgt om de andere toon helemaal niets te horen.
Totdat ik CriBo sprak en die vertelde me dat het niet werkte en het geluid gewoon gekopieerd werd naar de andere box.
Ik heb het nogmaals geprobeerd maar het werkt echt niet. Voor een stereo-installatie is het een mooie optie en werkt het goed maar bij Hauptwerk werkt dit niet. Iedere box moet fysiek op één uitgang aangesloten worden.

mvg
Bram
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 13 aug 2014 19:17

Re: Problemen Focusrite 2i4

Sjongejonge, wat krijg je toch een spookverhalen als je niet even het aansluitschema of de handleiding bestudeert van de MFB........

Dat geldt trouwens voor heel veel zaken die hier als "probleem"worden neergezet.

Mbv de 5pens DIN-plug ( dit is de oude standaard voor stereo) - helaas dezelfde uitvoering als de 5 pens MIDI plug... - wordt dus gewoon het volledige stereosignaal doorgelust.

Alleen kies je dus per box dmv een drukknopje, of je de onderhavige box aan L of R knoopt. Das best wel handig, want zo kun je ook gewoon L/R verwisselen, zonder dat je de loeizware boxen moet verplaatsen........

Let overigens goed op, dat deze boxen eigenlijk 6 a 9 dB aan gevoeligheid tekort komen om mooi samen te werken met de gangbare Audio Devices.
Dus je moet voor een forse uitsturing wat meer signaal geven in de software, hetgeen sneller tot vastlopen in het digitale domein aanleiding geeft.

HG

Geert ( sorry voor de kritiek hoor, is niet neg bedoeld).
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 13 aug 2014 21:30

Re: Problemen Focusrite 2i4

Geert schreef:Sjongejonge, wat krijg je toch een spookverhalen als je niet even het aansluitschema of de handleiding bestudeert van de MFB........

Dat geldt trouwens voor heel veel zaken die hier als "probleem"worden neergezet.

Mbv de 5pens DIN-plug ( dit is de oude standaard voor stereo) - helaas dezelfde uitvoering als de 5 pens MIDI plug... - wordt dus gewoon het volledige stereosignaal doorgelust.

Alleen kies je dus per box dmv een drukknopje, of je de onderhavige box aan L of R knoopt. Das best wel handig, want zo kun je ook gewoon L/R verwisselen, zonder dat je de loeizware boxen moet verplaatsen........

Let overigens goed op, dat deze boxen eigenlijk 6 a 9 dB aan gevoeligheid tekort komen om mooi samen te werken met de gangbare Audio Devices.
Dus je moet voor een forse uitsturing wat meer signaal geven in de software, hetgeen sneller tot vastlopen in het digitale domein aanleiding geeft.

HG

Geert ( sorry voor de kritiek hoor, is niet neg bedoeld).

Geef niet Geert, positieve kritiek is alleen maar goed en opbouwend.
Heb jij deze boxen toevallig ook. Ik krijg het "links-rechts" effect met doorlussen niet voor elkaar.
Ik zou het graag zo willen, dus als iemand het wel voor elkaar krijgt houd ik me aanbevolen.

mvg
Bram
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 14 aug 2014 00:25

Re: Problemen Focusrite 2i4

Ja, ik heb hier een setje simpele 544 ers staan. Meer voor af en toe eens even wat op speakers horen; ik speel vooral op koptelefoon.

PDF kan ik hier niet bijsluiten. Ik kan je het schema wel even op een pb,tje toesturen.

De stereo staat dus idd gewoon DOORGELUST. Dus als jij een goed verloopsnoer gebruikt om van je audio uitgangen ( kan zijn RCA of 1/4 inch) naar 5 pens te vertalen, dan zit in dat snoer dus zowel L als R.

Dit wordt dan gewoon doorgegeven achter op de box, omdat de aanslutingen van de beide 5 pens aldaar gewoon intern zijn doorverbonden.

Met het drukknopje ( althans bij de 544, op andere boxen kan een ander type schakelaar zijn toegepast) kies je dus L of R.
Dus bij de ene box staat hij ingedrukt, en bij de andere naar buiten).

Is dat zo duidelijk genoeg??
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com