Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

RME geluidskaart

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 29 nov 2014 23:42

RME geluidskaart

Hoi Jan Wim

De rears staan al uit fase bij mij. Is heel makkelijk te doen met de button in de Reaper rear track. Klinkt beter uit fase.
Hoe klinkt trouwens je RME kaart?

Groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 30 nov 2014 00:53

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Loosman schreef:Hoi Jan Wim

De rears staan al uit fase bij mij. Is heel makkelijk te doen met de button in de Reaper rear track. Klinkt beter uit fase.
Hoe klinkt trouwens je RME kaart?

Groet Jan


Beetje eng... Dat jij vaak de zelfde gedachte hebt als ik :D

Ik heb inderdaad via reaper ook de rears uit fase staan, op de orgelbank klinkt dat inderdaad beter, op afstand kan dit weleens anders klinken, maar de speel positie gaat voorop bij mij .


De RME kaart heb ik weggegooid wat een bagger geluid kwam daar uit :lol: :lol:
Nee serieus, de stapjes worden wel steeds kleiner in relatie tot de kosten, maar de RME klinkt fantastisch
Meer detail , ik zou zeggen wat meer rust in het totaal, en minders scherp snijdend in het hoog.
Kortom een waardevolle aanwinst, heb deze kaart trouwens wel via MP gekocht, dit scheelt al snel honderden euro, s


Gr
Jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 30 nov 2014 13:39

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Hoi Jan Wim

Heb je de UCX?

Groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 dec 2014 07:49

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Loosman schreef:Hoi Jan Wim

Heb je de UCX?

Groet Jan



Hoi Jan,

het "binnenwerk" is indentiek volgens RME aan de UCX. ik heb alleen een pcie versie, die heel makelijk uit te breiden is
heb nu onderstaande kaart:
http://www.bax-shop.nl/inbouw-geluidska ... At9y8P8HAQ

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 01 dec 2014 15:27

Re: RME geluidskaart

Professioneel dingetje, Jan-Wim! Dat zou in menig geluidsstudio niet misstaan!

Jij kiest kennelijk voor de in-PC optie. Kennelijk heb je geen behoefte om ook hetzelfde goede geluid vanuit een andere PC ( laptop) te laten komen. Of heb je daar OOK zo,n zelfde kwaliteit apparaatje voor gekocht??

Ik ben wel benieuwd, hoe je nu je speakers aanstuurt. Want standaard heb je alleen een asymmetrische ( RCA) stereo output. Dat valt mij tegen, dat ze er een asymmetrische output op durven zetten, waar het toch een voor professioneel gebruik bedoelde kaart is.

Dat moet toch minstens wel 6 of 8 kanaals symmetrisch worden, lijkt mij zo, en dan heb je dus die speciale adapter-kaartjes nodig.

In elk geval kan je er nu zeker van zijn, dat welk rqafeltje je ook hoort, dit niet door je audio-interface geproduceerd wordt!

Veel plezier ermee gewenst!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 dec 2014 17:56

Re: RME geluidskaart

Geert schreef:Professioneel dingetje, Jan-Wim! Dat zou in menig geluidsstudio niet misstaan!

Jij kiest kennelijk voor de in-PC optie. Kennelijk heb je geen behoefte om ook hetzelfde goede geluid vanuit een andere PC ( laptop) te laten komen. Of heb je daar OOK zo,n zelfde kwaliteit apparaatje voor gekocht??

Ik ben wel benieuwd, hoe je nu je speakers aanstuurt. Want standaard heb je alleen een asymmetrische ( RCA) stereo output. Dat valt mij tegen, dat ze er een asymmetrische output op durven zetten, waar het toch een voor professioneel gebruik bedoelde kaart is.

Dat moet toch minstens wel 6 of 8 kanaals symmetrisch worden, lijkt mij zo, en dan heb je dus die speciale adapter-kaartjes nodig.

In elk geval kan je er nu zeker van zijn, dat welk rqafeltje je ook hoort, dit niet door je audio-interface geproduceerd wordt!

Veel plezier ermee gewenst!


hoi Geert,

de kaart heeft of spdif in-out/ of optisch in-out,
daarnaast zit er een break out kabel bij, die vervolgens bevat,
midi
een hoofdtelefoon aansluiting,
2x gebalanceerd in-out.
vervolgens een break out voor de digitale zijde.

en de man waarvan ik hem gekocht had op MP had er nog een losse insteekkaart bij waar je vervolgens nog eens 4 gebalanceerde kanalen bij kreeg.

dit alles voor 250,- euro was echt een koopje, wel veel geld , maar voor een RME echt spot goedkoop.

ik zelf vind interne kaart geen probleem, mijn orgel staat in de woonkamer, en hier draai ik ook de rest van de muziek/cd enz op af.

het lijkt misschien op de foto een a symetrische RCA , maar dit is in werkelijkheid een digitale spdif/coax aansluiting

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 01 dec 2014 23:10

Re: RME geluidskaart

Gek, ik las in de specs dat er dus wel degelijk RCA asymm audio (stereo) op zou zitten. Ik kijk het nog eens na. Misschien met een ander adapterkabeltje??

Maar zoveel te beter dat het is, zoals jij beschrijft. En dat is werkelijk een koopje met die aanvullende spullen er ook nog bij, want de losse kaart gaat dacht ik uit mn hoofd al gauw naar de E500,-

Idd, aan de techniek bij jou thuis zal het niet meer liggen; speciaal voor jou mogen ze weleens opschieten bij MDA....... :lol: :lol:

Ja, wij hadden vroeger thuis eens houtworm in het harmonium. Knap vervelend, want ze werden door het niet altijd even zuiver spelen van betrokkenen, naar andere houten objekten gejaagd.....

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 03 dec 2014 19:12

Re: RME geluidskaart

http://www.rubythevtpo.com/hauptwerk-au ... ation.html

Speciaal voor Jan! Kweet alleen niet, of jouw muziekstudio even groot is........maar ik kwam erop, omdat Ian dus de ervaring heeft, dat deze setup nog weer boven de RME uitgaat....

OVerigens kan hij met die speaker-setup gemakkelijk een stadion vullen, lijkt mij! Kzou zijn energierekening weleens willen zien.

HG

Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 dec 2014 19:59

Re: RME geluidskaart

Geert schreef:http://www.rubythevtpo.com/hauptwerk-audio-configuration.html

Speciaal voor Jan! Kweet alleen niet, of jouw muziekstudio even groot is........maar ik kwam erop, omdat Ian dus de ervaring heeft, dat deze setup nog weer boven de RME uitgaat....

OVerigens kan hij met die speaker-setup gemakkelijk een stadion vullen, lijkt mij! Kzou zijn energierekening weleens willen zien.

HG

Geert



ik weet niet hoe dat gaat klinken , maar als ik al die speakers zo door elkaar zie staan, dan schreeuwt dat toch om een grote fase drama :lol: :lol:

3990483.jpg
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 dec 2014 20:40

Re: RME geluidskaart

Hey Jan Wim

Precies mijn gedachte qua fase etc. Wel geschikt voor dry sets maar voor surround sets minder geschikt.

Hoi Geert

Ik investeer liever in kwaliteit dan in kwantiteit.
Heb trouwens sind kort andere speakers op mijn console staan. Heb op het internet 2 Heil air motion transformers op de kop getikt.
Ik heb bij Pls audio in Den Haag 2custommade boxjes laten maken met scheidings filters en ben nu aan het proefdraaien op mijn Hauptwerk installatie. Het voordeel van deze setup is dat het geluid vanaf 1500 hz zich als een dipool systeem gedraagt.
Daardoor kleeft het geluid minder aan de boxen en is minder direct als mijn Kefs. Het geluidsbeeld zit tussen direct afstralende en omnidirectionele boxen in dus een beetje the best of both worlds.
De eerste indrukken zijn erg goed erg ruimtelijk goede plaatsing.
Zal binnenkort fotos plaatsen als alles goed draait.

Groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 dec 2014 21:03

Re: RME geluidskaart

hoi Jan

zijn dat de origineele transformers van Dr. Oskar Heil, uit de periode dat hij ze zelf bouwde? of na de overname periode van zijn bedrijf.

heb er hier ook nog 2 liggen waarvan er 1 defect is jammer genoeg.

bij mij matchte ze niet goed , omdat als deze achter een pijpenfront staan ze te difuus gaan klinken.


maar een (mini)DSP is nog zuiverder dan een scheidings filter,
dit filter kan je qua overname curve's feilloos beheren
dan heb je gelijk al een gedeelte room correctie te pakken.

in iedergeval veel succses met de laatste tweaks.

gr
JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 03 dec 2014 21:13

Re: RME geluidskaart

Helemaal mee eens....maar je kan niet goed zien, hoe die ruimte nu precies is, an hoe alles staatals het eenmaal is ingeregeld. Misschien valt het mee.

Maar het is vooral bedoeld voor theaterorgel, en IMHO is dat allemaal toch wat grofstoffelijker, en niet zo fijn genuanceerd als bv de Laurens-transept ( die ik steeds mooier ga vinden, vooral na dat Buxtehude stuk van Peter........).

Over Peter gesproken: nu komt een gedurfde uitspraak die ook vol van zelfbeschouwing is: de kwaliteit van spelen van PCorgan-forumleden lijkt wel omgekeerd evenredig aan hun hoeveelheid forumdiskussie.......( op enkele uitzonderingen na natuurlijk).

Maar, Jan, het ging mij vooral om zijn audio-interface apparatuur, ben het merk even kwijt, waarvan hij een boel roept en dat het dan toch nog weer mooier is als RME dat hij eerst had. Moet je ff lezen. Andere, meer professionele digitale interfaces, dikke kabels, etc.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 dec 2014 21:16

Re: RME geluidskaart

Hoi Jan Wim

Ik heb the great Heil speakers. . http://www.parts-express.com/ess-heil-a ... r--264-600 Bij 1 moet ik het membraam vervangen want er zit een soort resonantie in. Is heel eenvoudig te vervangen en er zijn filmpjes te zien op you tube hoe je ze moet vervangen.
Membraam is besteld en ligt op mij te wachten bij het TNT kantoor, dus dat ga ik morgen doen.
Met jou setup zijn dit soort speakers niet te plaatsen i.v.m. Hun dipool karakter.


Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 dec 2014 21:25

Re: RME geluidskaart

Hoi Geert

Uiteraard zijn er betere interfaces maar dan moet je ook weer veel meer betalen. Voorlopig ben ik tevreden met de RME.
Het geluid is toch zo goed als de zwakste schakel, nu is alles een beetje verhoudings gewijs van hetzelfde niveau..
Wat je opmerking betreft. ik moet inderdaad ook meer oefenen en minder op het forum aanwezig zijn, ik ben nooit een erg goede organist geweest helaas.

Groet Jan

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 73 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com