Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

geluidskaart laptop

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 feb 2011 12:11

Bericht 11 jun 2011 14:30

geluidskaart laptop

beste mede-hauptwerkspelers,

Momenteel ben ik overweging om een nieuwe laptop aan te schaffen die ik o.a. ook voor hauptwerk wil gaan gebruiken. Ik heb momenteel 2 behringers (b1031a) die ik met een verloopplug van 2x jack 6,5 naar 1x 3,5 in mijn laptop steek. Zeer budget oplossing (verloop kost € 3,75) maar het werkt goed. Nu is mijn vraag is iedere standaard audio uitgang van een laptop voldoende om hauptwerk geluid eruit te krijgen of moet ik nog speciaal letten op bepaalde specs?

bvd Corné

Berichten: 88

Geregistreerd: 09 feb 2011 23:04

Bericht 11 jun 2011 15:36

Re: geluidskaart laptop

Hoe zit je verdere figuratie in elkaar, bv speel je af via de versterker van je orgel??of via keyboards of via een HW console.??
Een geluidskaart in je Laptop kan dat waarschijnlijk aan maar is meestal in stereo.
Een externe geluids kaart is vaak beter en dan kan je ook nog denken aan surround 5.1 of 7.1 met actieve speakers etc. Het is maar wat je wenst en of daar passende financien bij zijn.
Hoe groot is je geheugen in je pc , en is deze later te vergroten.
De hele figuratie is uiteindelijk een ketting waarvan de zwakste schakel de mogelijkheden het geheel bepalen.
Avatar gebruiker

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 feb 2011 12:11

Bericht 13 jun 2011 20:48

Re: geluidskaart laptop

Mijn configuratie is als volgt: speel en registreer via mijn johannus kabinet, een midi kabel naar de usb poort van mijn laptop en via de audio uitgang (jack 3,5) met een splitter naar 2x 6,5 naar de behringerset. Verder heb ik hauptwerk free met Pekela en Mijdrecht. Wat voegt een versterker of externe geluidskaart , uitgezonderd surround, nog toe?

Ik heb een dell met i5 en 8 Gb en 500 Gb 7200 rpm uitgezocht en wil dan ook hauptwek basic kopen en daar wil het voorlopig mee doen en als sampleset wil ik Vollenhove kopen.

Berichten: 88

Geregistreerd: 09 feb 2011 23:04

Bericht 13 jun 2011 22:31

Re: geluidskaart laptop

In principe moet dit werken.
Weet niet of de Johannes via thru ingang op het orgel ook gebruik kan maken van de interne versterker/speakers van het orgel.
Als je actieve speakers hebt gaan die inderdaad via je omschrijving.
Een goede externe geluidskaart is kwalitatief veel beter dan de interne kaart van je laptop,en dat is zeker te horen.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com