Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Surround met de E-MU 1212M ??

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 17 jun 2011 14:03

Surround met de E-MU 1212M ??

Hoe stel ik deze E-MU 1212M-geluidskaart in voor gebruik met Surround ?
Uit navraag bij de leverancier blijkt het bij deze kaart mogelijk te zijn de normale (analoge) stereo-uitgang tegelijkertijd te gebruiken met de digitale uitgang (die je op S/PDIF-moet instellen) en via een optische kabel deze aan te sluiten op een 2e versterker met digitale ingang en hem zo te gebruiken als 4-kanaals (surround)geluidskaart.

Heeft iemand ervaring hoe dit ingesteld moet worden met de bijgeleverde software ?

PS. Via extra (dure) ADAT-hardware moet uitbreiding tot 8 kanaals mogelijk zijn, maar dat is toekomst : -)

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 17 jun 2011 17:52

Re: Surround met de E-MU 1212M ??

Dat kan niet.
De E-MU 1212 is een twee kanaals audiokaart met meerdere uitgangen inderdaad. Maar voor surround heb je ook meerdere ingangen nodig en niet slechts 2.

Die duurdere hardware is bijv. de E-MU 1820, die met dezelfde basiskaart werkt (nl. de E-MU 1010). Die 1820 kost op marktplaats ongeveer 150 euro. Dat is een zeer goed product.

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 14 sep 2011 19:08

Re: Surround met de E-MU 1212M ??

Goed nieuws, met de EMU 1212m kun je " Surrounden" !

Je kunt met " send" in patchmix de Rear-kanalen naar de I/O aansluiting sturen, waarbij je die de
instelling mee geeft om SP/DIF signaal naar in mijn geval de optische uitgang van de kaart te sturen.

Dit optische signaal gaat naar een tweede Hifi-versterker die inderdaad voorzien moet zijn van een optische ingang.
Optisch wordt ook wel Toslink genoemd. Ik heb nu hier wel een minimale vertraging mee (wat denk ik aan het type
versterker ligt), ik schat een 1/100 sec vertraging, waardoor ik deze voor de Rear gebruik.

Wim Boer

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com