Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Advies speakers

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 30 dec 2015 15:09

Re: Advies speakers

Beste Willem Orlando,

In Santiago zit Promusic, deze is dealer van de Focal Monitoren www.promusic.cl
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 30 dec 2015 15:45

Re: Advies speakers

Op afstand is het nmm heel moeilijk om speaker-advies te geven.

Hangt sterk af van de eigenschappen van de speelruimte, de grootte vooral, en of je bv ook nog aanvullende audio-software wilt gaan gebruiken voor verbetering van je weergave.
En dan natuurlijk, hoeveel kanalen, en wil je evt ook nog aparte groepen maken, bv per werk, of per registersoort etc etc.
En of je gebruik wilt gaan maken van 1 of 2 subwoofers of juist niet.
Ook van belang hierbij uiteraard, hoeveel kanalen jouw Audio Device beschikbaar heeft.

Een basisbesluit zou in elk geval kunnen zijn, of je aktieve ( zgn monitor-) boxen wilt, of juist de voorkeur geeft aan passieve speakers.

Als je al dit soort argumenten eens doorspit, kom je vanzelf al ergens terecht lijkt mij. En dan natuurlijk nog de vraag, hoeveel geld je er voor beschikbaar hebt.

Staat je speeltafel noodgedwongen in een klein hokje, dan zou ik een goede koptelefoon aanraden, omdat je daar nooit een bevredigende speakerweergave bereikt. Ook fijn voor de buren.....

Succes bij het overwegen...

HG

Geert

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 30 dec 2015 23:38

Advies speakers

Beste Geert01.

Hangt sterk af van de eigenschappen van de speelruimte

Een speelruimte van 30 vierkante meter is ruim voldoende denk ik.

Ook fijn voor de buren.....

Over de buren hoeven wij ons geen zorgen te maken de dicht bij zijnde buren wonen op 5 Km afstand.

of je gebruik wilt gaan maken van 1 of 2 subwoofers of juist niet

Er zijn nu al 2 basluidsprekers op het systeem aan gesloten met 4 B&W 806 luidsprekers.

een goede koptelefoon aanraden

Heb een hele goede hoofdtelefoon AKG studio maar vindt dit niet zo geweldig spelen.
De klank is mooi maar dat ding molesteert na een tijd op mijn hoofd.

Beste Huib.
In Santiago zit Promusic, deze is dealer van de Focal Monitoren www.promusic.cl

De afstand van Temuco naar Santiago bedraagt ongeveer 700 Km, dat is dus niet bij de deur.

Willem.
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com