Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Midi/audio probleem

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 28 nov 2015 13:38

Re: Midi/audio probleem

Dag,

Heb je de mogelijkheid om de bekabeling tussen FW-kaart en audio kaart te vervangen door een kabeltje van andere makelij?
Sommige kabeltjes zijn erg gevoelig voor storingen en signalen van buiten. Dit heb ik ervaren tijdens mijn pionierfase met ervaring waarbij ik een M-Audio firewire in gebruik had. Vervangen van het kabeltje bleek de oplossing.

Groet,
Fokko

hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 03 dec 2015 14:01

Re: Midi/audio probleem

Ik heb contact gehad met Hauptwerk.
Het enige wat daar uitgekomen is:

These are the only relevant errors in your log file (in reverse chronological order):
---
2015-11-26-20-52-34: ERR:3809 Could not stop MIDI IN port 'Pro24 MIDI'. (Operating system message: Er is geen stuurprogramma geïnstalleerd op het systeem., code: 6.)
...
2015-11-25-14-50-57: ERR:3809 Could not stop MIDI IN port 'Pro24 MIDI'. (Operating system message: Er is geen stuurprogramma geïnstalleerd op het systeem., code: 6.)
...
2015-10-13-19-22-29: ERR:3809 Could not stop MIDI IN port 'Pro24 MIDI'. (Operating system message: Er is geen stuurprogramma geïnstalleerd op het systeem., code: 6.)

For our reference, the operating system error translates to "There is no driver installed on your system", which is the error that Windows will give if Windows has lost its connection to the MIDI interface for any reason.

The only other thing I would add to my previous suggestions/comments is that it's important that you don't plug-in, or un-plug, or turn on, or turn off, any audio/MIDI interfaces (and possibly also other USB or FireWire devices) whilst Hauptwerk is actually running -- always exit Hauptwerk first before doing any of those things, since Hauptwerk doesn't support 'hot-plugging'.

Apart from that, I'm afraid I don't think we can really help further with it, since the problem definitely isn't in Hauptwerk itself -- it's a problem with your PC, or drivers, or some hardware, or Windows.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 dec 2015 16:52

Re: Midi/audio probleem

Duidelijk.

De fout die nu optreedt was niet in de logfile in het bericht van 7 juli 2015 22:42 aanwezig.
Die fout betekent ook dat je toetsen op het beeldscherm ook niet meer mee gaan als je toetsen van je eigen orgel indrukt.
In je allereerste bericht (6 juli 2015 22:48) gaf je aan dat midi nog wel werkte maar het audio niet.
Nu werkt het midi (ook) niet meer.

Dat de driver crasht was ook mijn idee vanaf het begin (alleen ik dacht het audio deel). Vandaar dat ik adviseerde om de voeding aan te sluiten op de Saffire en geen PC slaapstand toe te staan. Hopelijk was de voeding wel aangesloten tussen 13/10 en 26/11, zodat de foutmeldingen mogelijk niet daardoor veroorzaakt zouden kunnen worden.

Is het systeem in die periode dat de log file bestrijkt ook in de slaapstand gekomen (of delen van het systeem)? Dan ben je de verbinding dus ook kwijt met de crash als gevolg.

Tegen het in slaap vallen van de PC is een prog http://www.softwareok.com/?seite=Microsoft/DontSleep
De zipfile downloaden en runnen. Niets in te stellen; gewoon in een hoekje van het scherm laten staan. In dit prog moet je op "exit" klikken om het prg te beëindigingen en de PC af te sluiten. Anders lukt dat nooit !! Misschien ook nog het proberen waard.

Ik weet niet hoe Bax de Saffire PRO 24 getest heeft. Als dat volledig en langdurig was (dus incl. FW aansluiting met audio, midi en verschillende samplerates) dan zou de Saffire goed zijn.
Dan wordt het toch een dedicated FireWire kaart aanschaffen, bijv. de https://www.alternate.nl/Dawicontrol/DC-1394-PCIe/html/product/22710 (zie ook hierboven)
Of verder gaan met de Steinberg UR22 USB als je die nog hebt en deze jou bevalt.

Als je toch een FW kaart aanschaft: voordat deze aangesloten wordt de huidige Saffire driver verwijderen (en ook die van de Steinberg UR22 USB). PC opnieuw opstarten en dan in het BIOS de FireWire uitzetten. Daarna Windows op laten starten en shutdown down. PC uitzetten en het nieuwe kaartje erin. Driver van Saffire installeren en Saffire aansluiten als daar om gevraagd wordt.

En ook als je de Steinberg UR22 USB houdt de Saffire driver verwijderen en FireWire in het BIOS uitzetten.

hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 26 maart 2016 10:32

Re: Midi/audio probleem

Uiteindelijk lijkt dit probleem te zijn opgelost.

Eerst heb ik de pc opnieuw geïnstalleerd met Windows 8.1.
Daarna was het probleem nog niet opgelost.

Van Andre Bovenschen heb ik verschillende externe audio kaarten mogen gebruiken. Deze gaven ook wisselende resultaten. Uiteindelijk gaf Andre de suggestie om een instelling in Hauptwerk te wijzigen, waardoor Hauptwerk iets vertraagd wordt gestart (minium time to wait on start-up: 10 seconds). Dit lijkt de oplossing, nog steeds met mijn eigen Focusrite geluidskaart via dezelfde Firewire aansluiting.

Andre: nogmaals hartelijk dank voor de spullen die ik mocht gebruiken en je adviezen.

Verder iedereen dank die heeft meegedacht via dit forum!

Groeten, Hubèrt

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 26 maart 2016 21:00

Re: Midi/audio probleem

Zo zie je maar, dat soms een simpele aanpassing de oplossing is, en idd, wij zoeken het soms snel te diep.......

HG

Geert

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 26 maart 2016 22:38

Re: Midi/audio probleem

Hoi Hubèrt,

Graag gedaan, Als je iemand kan helpen doe ik het graag.

mvg

André
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com