Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Audiosysteem of Externe geluidskaart?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 38

Geregistreerd: 02 okt 2015 11:01

Bericht 21 okt 2015 16:27

Audiosysteem of Externe geluidskaart?

Hallo forumlezers,

Heb inmiddels een HW testsysteem draaien en ben aan het oriënteren op vervolg.
Momenteel heb ik de standaard interne geluidskaart gekoppeld aan een 25 jaar oude Philips versterker met twee passieve Kenwood speakers van 50 W.

Een audiosysteem dat ik ook voor Radio/ CD speler enz. kan gebruiken heeft wel iets. Hier kan ik goedkopere passieve boxen op aansluiten (?)
Wordt het geluid beter als ik een betere interne geluidskaart aanschaf? Kan ik evt later een mooie surround opstelling maken met een audiosysteem?

Ik lees dat meestal een externe geluidskaart wordt gebruikt. Kan gesteld worden dat dat de beste manier is om het geluid zo goed mogelijk uit de pc te halen?

Begrijp ik het goed dat dan in feite alle wav bestanden via de USB kabel naar de externe geluidskaart gaan, of worden de geluidsbestanden ‘geladen’ in de geluidskaart?
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 21 okt 2015 23:17

Re: Audiosysteem of Externe geluidskaart?

Het standaard geluidskaartje in je pc is meestal niet de beste kwaliteit, zeker niet voor Hauptwerk.
Een goede interne of externe geluidskaart verbeterd de geluidskwaliteit aanmerkelijk.
Bij een externe geluidskaart word de audio naar je geluidskaart gestuurd via een USB of Firewire kabel en van je geluidkaart naar je boxen of versterker. Er wordt dus niets geladen of opgeslagen.

Mvg
Bram

Berichten: 38

Geregistreerd: 02 okt 2015 11:01

Bericht 26 nov 2015 15:05

Re: Audiosysteem of Externe geluidskaart?

Hier nog even op terugkomend, ik las ergens dat je PC in slaapstand/ standby kan als je een externe geluidskaart gebruikt. Hoe kan dat als er live audio van je pc naar geluidskaart wordt gestuurd?

Kan ik ook passieve boxen koppelen aan een externe geluidskaart (vb Focucrite 6i6 of Steinberg)?

Hoe zijn de ervaringen met de PC als mediaspeler/ audiosysteem gebruiken?

Kan ik evt de externe geluidskaart koppelen aan een audiosysteem via de line-in?
Of werkt een externe geluidskaart alleen met actieve boxen.

mvg,
John

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 nov 2015 17:09

Re: Audiosysteem of Externe geluidskaart?

Ik heb de antwoorden in rood er tussen gezet

JohnGo schreef:Hier nog even op terugkomend, ik las ergens dat je PC in slaapstand/ standby kan als je een externe geluidskaart gebruikt. Hoe kan dat als er live audio van je pc naar geluidskaart wordt gestuurd?
De PC mag juist niet in de slaapstand komen. Hier staan wat instellingen die bij jou setup ook gelden: viewtopic.php?f=4&t=2007&p=24710#p24710

Kan ik ook passieve boxen koppelen aan een externe geluidskaart (vb Focucrite 6i6 of Steinberg)?
Nee. Er moet altijd een versterker tussen die het zwakke signaal van de geluidskaart versterkt tbv de passieve boxen

Hoe zijn de ervaringen met de PC als mediaspeler/ audiosysteem gebruiken?
Je moet bij een andere geluidskaart (extern e.d.) de geluidskaart die standaard in de PC zit, in het BIOS uitzetten. De externe geluidskaart handelt dan alle audio af op de PC, ook van de mediaplayer. Misschien is het zetten van een vinkje bij Windows apparatenbeheer nog nodig.

Kan ik evt de externe geluidskaart koppelen aan een audiosysteem via de line-in?
Of werkt een externe geluidskaart alleen met actieve boxen.
De externe geluidskaart werkt met beiden. Via de line in wordt het signaal door je Philips (eind)versterker versterkt. In actieve boxen zit een eindversterker, die dit signaal versterkt.

mvg,
John

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com