Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

ASIO en latency

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 48

Geregistreerd: 22 jul 2011 00:20

Bericht 10 aug 2011 21:52

ASIO en latency

Ik heb net mijn nieuwe tweedehands Creative Audigy 2 Platinum geïnstalleerd. Ik heb nu bij een buffer van 256 een latency van 5,3 ms.
Ik heb overigens een Core 2 Duo E6750 (2,66 GHz) en 4GB geheugen.

Wat is die buffer precies en moet die hoog of laag zijn? Zijn er meer factoren die de latency bepalen?

Ik zou graag de latency nog lager willen hebben, 2 ms of minder. Welke geluidskaart hebben jullie en wat is jullie latency?

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 11 aug 2011 10:44

Re: ASIO en latency

petervdzwaag schreef:Wat is die buffer precies en moet die hoog of laag zijn? Zijn er meer factoren die de latency bepalen?

De buffer is de omvang van de audiogegevens die de geluidskaart maximaal in het geheugen houdt, voor hij die doorstuurt. Hoe groter die buffer, hoe groter de vertraging (latency). Dus moet die buffer zo klein mogelijk zijn. Is hij echter té klein, dan kan het zijn dat de geluidskaart niet genoeg tijd heeft om de gegevens te verwerken voor hij die moet doorsturen, en krijg je dus storingen. Kortom: de buffer moet zo klein mogelijk zijn, maar niet té klein.

Er zijn inderdaad meer factoren die de latency bepalen, zoals de verwerkingssneldheid van de geluidskaart, maar daar heb je vrijwel geen invloed op (behalve dan dat je een snellere geluidskaart kunt aanschaffen).

Een latency van 5,3 ms is overigens erg laag. Die van mij staat veel hoger, maar ik heb de buffer ook op 1024 staan. Dat zou best lager kunnen denk ik, maar ik heb er totaal geen last van. Ik denk dat je er snel aan went. En als je in een grote kerk speelt, met veel galm, duurt het ook altijd even voor het geluid bij je terugkomt en ervaar je dus ook een zekere vertraging.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com