Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Aansluiten Lexikon MX200

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 19 feb 2016 21:14

Aansluiten Lexikon MX200

Beste hauptwerkvrienden,

Ik ben bij iemand die heeft vanmiddag een Lexicon MX200 binnen gekregen.
Kan iemand ons uitleggen hoe die aangesloten moet worden en wat de instellingen moeten zijn??

Groet,
Bram

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 19 feb 2016 22:07

Re: Aansluiten Lexikon MX200

Het lijkt mij dat je de de output van je geluidskaart aansluit op de analog input van je Lexicon en je analog output van de Lexicon aansluit op de ingang van de versterker of monitor.

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 22 feb 2016 22:17

Re: Aansluiten Lexikon MX200

Jan schreef:Het lijkt mij dat je de de output van je geluidskaart aansluit op de analog input van je Lexicon en je analog output van de Lexicon aansluit op de ingang van de versterker of monitor.


Wanneer deze Lexicon beschikt over een (optische) digitaal in, en je pc/geluidskaart beschikt over optisch uit, dan verdient deze verbinding absoluut de voorkeur. Het scheelt een extra A/D conversie, resultaat is hoorbaar !

Succes,

WiBo

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 22 feb 2016 22:30

Re: Aansluiten Lexikon MX200

Ik heb toevallig zelf ook een MX200 staan hier. Altijd met veel plezier gebruikt.

Lijkt idd de beste optie om de Lexicon digitaal aan te sturen via SPDIF. ( zit alleen een coaxiale SPDIF op, maar dat is ook de norm bij de meeste geluidskaarten).

Verder kan je hem ook helemaal digitaal gebruiken, omdat er OOK een SPDIF OUT op zit. Dit kan handig zijn, als je hem puur als effekt-interface gebruikt, zodat je uds het signaal weer INSERT in je geluidskaart. Maar dit zal voor velen te ingewikkeld worden misschien.

Zelf hoor ik het verschil niet, maar als je een hele goede geluidskaart (RME ofzo) gebruikt, dan zou de DAC daarvan weleens beter kunnen scoren dan die van de Lex; in dat geval kan je dan beter de analoge interface gebruiken; tenslotte gaat het hier toch om volledig symmetrische audiobekabelingen, en die zijn niet erg storingsgevoelig.

Dus dat pleit dan weer voor juist GEEN gebruik maken van SPDIF....haha

Overigens wil ik nog even aanstippen, dat er ook een USB aansluiting op zit, en dat je daarmee, in combinatie met de bijgeleverde software, ZONDER dat je dus het audiosignaal zelf van en naar deze unit hoeft te voeren, puur in je PC
de galm kunt gebruiken.

HG, en veel succes met de keuze van de vele mogelijkheden.....

Geert

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 23 feb 2016 03:06

Re: Aansluiten Lexikon MX200

Leuk, Jan-Wim, hoe jij die Deelder hierbij betrekt......

Toevallig ben ik ineens weer uren Hammond-jazz achtige stukjes aan het spelen dezer dagen. Af en toe moet dat even bij mij....Er is een hele goede italiaanse virtuele B3 gemaakt; heet gewoon VB3. En dat loopt best lekker op Fatar klavieren, hoewel de echte waterfall klavieren van de b3 natuurlijk de voorkeur hebben.

Tsja, die Jules, das ook een groot jazzkenner. En hij heeft volgens mij aardig wat vinyl staan.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 23 feb 2016 10:46

Re: Aansluiten Lexikon MX200

kom op heren.

Ik kom zelf uit het analoge tijdperk en kan nog kwijlen bij het zien van die mooie tapedecks met tiptoets bediening en een mooie platen speler met SME arm en Shure element etc. maar om nu uit nostalgische overwegingen een extra DA-AD conversie in te lussen terwijl het ook digitaal kan gaat mij een stap te ver. ;) ;)

groet Jan

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 23 feb 2016 13:37

Re: Aansluiten Lexikon MX200

Dankje Jan,
Ik begon al te twijfelen .... :cry:

Wibo

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 23 feb 2016 16:45

Re: Aansluiten Lexikon MX200

Allright ! In mijn keten wint de RME het van de lexicon, maar dat kan idd anders liggen.

@ Bram, we zouden je bijna vergeten ;)

Heb je de handleiding erbij ? Kijk anders ook eens onder "Connecting the MX200"
http://rdn.harmanpro.com/product_docume ... iginal.pdf

WiBo
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 23 feb 2016 20:06

Re: Aansluiten Lexikon MX200

Zinvolle antwoorden en nog een leuke discussie ook!!

Allemaal bedankt.

Groet,
Bram

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com