Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Re: Nieuwe Speakers Jan Wim

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 maart 2016 16:06

Re: Nieuwe Speakers

Volgens mij was toch geconcludeerd dat meten = weten
Waarom dan die 2 plaatjes? Vandaar ook mijn opmerking over 1 rondstraler/mono.
Dus m.i. geen flauw bericht.

En ja, natuurlijk had ik ook je meting al bekeken. Het is niet de gevraagde 90dB (er zijn wel pieken tot 90dB) maar bij deze 80dB meting zie je dat het laag en het hoog goed bij trekken t.o.v. de eerdere 72 dB meting. Ook de rare dip bij 1 kHz is nu weg.
Dus hard spelen ;) (of vind je dat ook flauw? :oops: )

Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat Jan Wim zijn speakers strakker zijn bij zowel klein als groot volume (1 register of het volle werk). Ze staan als een huis.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 04 maart 2016 16:23

Re: Nieuwe Speakers

Dag Evert-Jan,

Meten is weten, dat blijft overeind!

De plaatjes die jij aanhaalt staan bij dat gedeelte dat over de sweet spot gaat.

Het is inderdaad niet de gevraagde meting, ik noemde het ook een meting die wat dichter in de buurt komt bij de meting die Jan Wim uitgevoerd heeft.

De grafiek van de meting die Jan Wim gedaan heeft met zijn speakers zijn inderdaad strakker dan die van de Compound 100 speaker. Ik heb daar absoluut geen moeite mee.

Hard spelen? Aan ieder de keus.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 maart 2016 17:29

Re: Nieuwe Speakers

Peter schreef:De plaatjes die jij aanhaalt staan bij dat gedeelte dat over de sweet spot gaat.

Peter ik heb deze 2 plaatjes vergeleken en met volgens mij hetzelfde meetpunt: de orgelbank.

Ik heb ter verduidelijking de horizontale schaal opgerekt en de voorkant van het originele 72 dB plaatje eraf geknipt zodat je van beide metingen de horizontale assen een beetje gelijk hebt.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 04 maart 2016 19:40

Re: Nieuwe Speakers

Ha Jan Wim,

qua microfoon de Behringer ECM8000 ,is niet realistisch qua metingen, deze hebben de neiging om het laag te boosten.
vandaar dat ik deze ook niet gebruik, maar de duurdere microfoon.

de ECM8000 heeft geen eigen kalibratie ondergaan, op internet circuleren wel 2 bestanden kalibratiefiles, maar dat zijn kalibratie's van een ECM8000 geweest die iemand ooit zelf gemaakt heeft

je moet een microfoon zelf laten kalibreren, bij een bedrijf, of er moet een certificaat bij zitten.


Met deze reactie voldoe je precies aan de verwachting die ik had toen ik "mijn" meetmicrofoon noemde. :(

Ik schreef op jouw vraag:

Ha Jan Wim,

Ha Peter, deze info is voor een leek niet toegankelijk

dus kunnen we binnenkort ook een meting van jouw kant zien??

nadrukkelijk geen competitie, maar een vergelijk



Ik wil dat wel doen, al zal een vergelijk met twee verschillende installaties en twee verschillende ruimtes natuurlijk niet helemaal een vergelijk zijn.


Het lijkt niet eenvoudig om dit vast te houden:
al zal een vergelijk met twee verschillende installaties en twee verschillende ruimtes natuurlijk niet helemaal een vergelijk zijn.


Ik las op de site van een bedrijf dat o.a. hoogwaardige audio onderdelen verkoopt:

We kunnen ons voorstellen dat u onderstaande bevindingen niet geloofd. Daarom mag IEDEREEN onze modules/versterkers testen of liever, BELUISTEREN. Hobbyisten gaan vaak op in meetresultaten en gebruikte onderdelen, terwijl audiofielen eindeloos zitten te luisteren.

Belangstellenden die werkelijk geïnteresseerd zijn om Compound speakers aan te schaffen kunnen natuurlijk een afspraak maken om te komen LUISTEREN. U zult aangenaam verrast zijn!

Link naar de genoemde site: http://www.eltim.eu/index.php?action=ex ... ns&lang=nl

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 04 maart 2016 22:16

Re: Nieuwe Speakers

Dag Jan Wim,

Jammer dat je bovenstaande reactie gegeven hebt.

Ik vind het, om maar bij jouw woorden te blijven, niet erg professioneel.

Wat voegt het toe om de naam van een persoon te noemen, de eigenaar van de site, te vertellen dat je vraag niet beantwoord kon worden, een bedrag te noemen van een offerte die je daar had en aan te geven dat je bij hem niet meer terecht kan?

Zover ik weet heb ik nergens in dit topic beweerd dat mijn speakers beter klinken dan ze meten. (ik heb het niet meer nagelezen)


Je schrijft: ik kan hier niet goed mee overweg, maar dat is wellicht een gebrek van mij

Ik kan dat niet beoordelen.

Laten we alstublieft het vergelijken stoppen want dat leidt nergens toe en het hierop houden:

Een meting is voor jouw enorm belangrijk en voor mij niet geheel onbelangrijk. ;)
Laatst bijgewerkt door Peter op 04 maart 2016 23:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 05 maart 2016 11:16

Re: Nieuwe Speakers

Peter schreef:Dag Jan Wim,

Jammer dat je bovenstaande reactie gegeven hebt.

Ik vind het, om maar bij jouw woorden te blijven, niet erg professioneel.

Wat voegt het toe om de naam van een persoon te noemen, de eigenaar van de site, te vertellen dat je vraag niet beantwoord kon worden, een bedrag te noemen van een offerte die je daar had en aan te geven dat je bij hem niet meer terecht kan?

Zover ik weet heb ik nergens in dit topic beweerd dat mijn speakers beter klinken dan ze meten. (ik heb het niet meer nagelezen)


Je schrijft: ik kan hier niet goed mee overweg, maar dat is wellicht een gebrek van mij

Ik kan dat niet beoordelen.

Laten we alstublieft het vergelijken stoppen want dat leidt nergens toe en het hierop houden:

Een meting is voor jouw enorm belangrijk en voor mij niet geheel onbelangrijk. ;)


Beste Peter,

Kleine opmerking, je komt zelf als commerciële aanbieder in een topic dat niets te maken heeft met rondstralers, met hoe geweldig je eigen waren klinken. Feitelijk lok je de discussie zelf uit, ik heb in het verleden dezelfde fout gemaakt en ik heb er goed voor op mijn kop gehad oa door iemand uit s'Gravenpolder ;) .

Ik sluit mij van harte aan bij de opmerking van David.

mvg

André
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com