Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hafler schakeling voor surround

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 02 maart 2016 20:11

Hafler schakeling voor surround

Kort geleden las ik iets over een Hafler schakeling om met een stereo versterker en 4 luidsprekerboxen een surround opstelling te simuleren. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben.

Ik heb van twee totaal verschillende merken elk 2 luidsprekerboxen staan. Voor ik ga lopen slouwen met die dingen hoor ik graag waar de instinkers zitten en of het resultaat bevredigend is en of er snel luistermoeheid optreed. Ik heb de indruk over de info die ik kan vinden dan het brein behoorlijk getart wordt door deze wijze van schakelen van de luisprekers.

Opschalen naar echte surround is op dit moment geen optie, wegens geheugenproblemen van mijn computer, een stereo geluidskaart en slechts 1 stereo versterker. Terwijl ik twee goede compacte boxen op de plank heb liggen.
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 02 maart 2016 21:33

Re: Hafler schakeling voor surround

Dag Boudewijn,

Ik heb de Halfer matrix opstelling wel toegepast met de rondstralers, maar ik heb geen ervaring met conventionele speakers in zo'n opstelling. Toch denk ik dat het klankbeeld breder wordt, ook met conventionele speakers.

Hier staat er meer over:

http://www.compoundsound.nl/compound-rear-160.html
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 02 maart 2016 22:25

Re: Hafler schakeling voor surround

Ha Peter,

Dank voor je reactie, maar laat ik de schakeling nou toevallig op jouw pagina gevonden hebben.
Dus ik wacht ook even of er nog andere gaan reageren.
Ik vindt op internet niet zo heel veer ervaring hierover, alleen de theorie. En om nu bij rondstralers te gaan luisteren als ik het met conventionele boxen wil gaan testen is mi de test thuis sneller te realiseren. Al was het maar vanwege de reistijd.
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 02 maart 2016 22:28

Re: Hafler schakeling voor surround

Ha Boudewijn,

Een proefopstelling is snel gemaakt. Ik denk niet dat je daarvoor hoeft te rijden. De speakers heb je al, en een rol speakerkabel om een test te doen is ook niet zo duur.

Je krijgt dan wel een indruk of het iets toevoegt in je opstelling.

Ik stuur je een PB met de gegevens van iemand die het gebruikt of gebruikt heeft in zijn HW opstelling.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com