Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Opstelling Surround in 1 orgelkast?

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 22 jun 2016 08:22

Re: Opstelling Surround in 1 orgelkast?

Dat is wellicht acceptabel! Maar vanavond maar even aan de vrouw laten zien....die gaat er tenslotte over :lol: .
Speakers in een hoek zijn normaalgesproken niet de beste plek, maar hiervoor hoef je ook de muur niet te slopen...
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 jun 2016 14:02

Re: Opstelling Surround in 1 orgelkast?

Jaap380 schreef:Dat is wellicht acceptabel! Maar vanavond maar even aan de vrouw laten zien....die gaat er tenslotte over :lol: .

Neem een mooi bosje bloemen mee!! Succes verzekerd :D :D

groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 22 jun 2016 21:17

Re: Opstelling Surround in 1 orgelkast?

Loosman schreef:
Jaap380 schreef:Dat is wellicht acceptabel! Maar vanavond maar even aan de vrouw laten zien....die gaat er tenslotte over :lol: .

Neem een mooi bosje bloemen mee!! Succes verzekerd :D :D

groet Jan


Zelfs zonder bloemen vond ze het wel aardig,,,:)
Maar die Kefś hebben wel een flink groter frequentievereik.....
De prijs zal ook wel verder doorlopen...
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 41

Geregistreerd: 20 apr 2013 00:16

Bericht 22 jun 2016 22:49

Re: Opstelling Surround in 1 orgelkast?

Heren,

Is het een goed idee om in een kast per klavier 2 luidsprekers in te bouwen voor stereo of surroundbeeld? Het lijkt me dan wel van belang dat de speakers allemaal van hetzelfde merk zijn. Komt dan ook het probleem van op tijd zijn om de hoek kijken?
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 22 jun 2016 23:59

Re: Opstelling Surround in 1 orgelkast?

Dt is zeker een goed idee. En surround mag gewoon uit dezelfde speakers komen.
Ik had tegenvallende geluidskwaliteit met full-range speakers. Zie mijn verhaal en de aanpassing met kwalitatief goede boxen in de bovenkast. Kijk hierboven beschreven.
Neem de raad van JanWim ook serieus. Dus zorg voor ontkoppeling met hermetisch afgedichte tussen schotten en voldoende dempend schuim erachter. Dat is speciaal voor het maken van luidsprekerboxen in de handel.
Zeker geen full-range speakers gebruiken, maar 2-weg speakers. Anders krijg je te zwak laag en te zwak hoog. BEYMA heeft goede professionele 2-weg speaker. Daar zit al een scheidingsfilter ingebouwd. Deze kost bij Bax shop €:143,- Die heeft een mooi breed en vlak frequentie verloop. Beyma 8BX professionele coaxiale luidspreker. Zie hier : https://www.beyma.com/products/coaxials/108BXN8

Ik heb gekozen voor basreflex boxen, ben nu zeer tevreden met 4 kanalen over deze 4 aparte 2-weg boxen.
Zo ziet het schema eruit zoals nu gerealiseerd is. Dus maak ik gebruik van zowel de eindeversterkers van Johannus als een aparte stereo eindversterker, deze wordt tegelijk met het orgel geschakeld.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 23 jun 2016 16:23

Re: Opstelling Surround in 1 orgelkast?

Dag Marieus,

Het ziet er mooi uit. Ik heb zelf ook een tijdje speakers onder de bank gehad, maar bij surround vond ik het toch tegenvallen in vergelijking met de rearspeakers achter mij of naast mij.
Daarbij komt dat de rest van de huisgenoten het rugwerk als hoofdwerk gaan bestempelen. :D
Ik moet nog eens gaan experimenteren met de rearkanalen over dezelfde speakers, of misschien over speakers die naar boven stralen(boven de lessenaar).
Eventueel met een soort pianodeksel onder een hoek van 45 graden.....

Ik zoek de meest ideale opstelling in 1 kast om tot een geluidsbeeld te komen wat in de buurt komt van achter mij geplaatste rearspekers.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com