Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

geen geluid uit ASIO E-MU 1820

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 31 aug 2011 11:48

geen geluid uit ASIO E-MU 1820

Ik heb van een forum lid deze meer kanaals audiokaart gekocht. Midi werkt prima maar ik krijg er geen geluid uit. Als ik in hautpwerk het geluidsignaal naar mijn pc geluidskaart stuur dan heb ik geluid. (van de pc speakertjes) Stuur ik het naar de ASIO dan geeft hij geen geluid. Hij heeft 6 kanalen en ik heb ingesteld dat hij het hoofdsignaal naar out 1 en out 2 stuurt en het surround naar out 3 en out 4. Daarvandaan gaat het signaal via 4 kabels naar de twee versterkers. Iemand suggestie's? Het gaat om dit apparaat:http://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f=5&t=234

Ik heb het programma patchmix dsp ook geinstalleerd. Dit zat bij de kaart. Ik heb zelf het gevoel dat daar ergens iets ingesteld moet worden dat het signaal van HW naar de asio poorten 1 t/m 4 moet gaan.

Instellingen HW:
Afbeelding
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 31 aug 2011 12:14

Re: geen geluid uit ASIO E-MU 1820

Ik denk dat het probleem zit in de instelling in de software patchmix.
zelf werk ik ook met patchmix in samenwerking met de EMU 1616.

In het forum onder technische vragen staat een topic inzake geen geluid uit EMU 1212. Daar wordt uitgelegd hoe de instellingen moeten worden gewijzigd.

Ik hoop dat dat de oplossing is.

Groeten,

Jacob
Groet,

Jacob

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 31 aug 2011 13:13

Re: geen geluid uit ASIO E-MU 1820

E-MU kaarten geven geeft zuchtje geluid als de software niet in de goede volgorde wordt geinstalleerd: eerst de driver, dan Patchmix (twee afzonderlijke installaties dus). Bij het opstarten van de computer ook zorgen dat Patchmix draait voordat Hauptwerk wordt opgestart !

In Patchmix zijn verschillende strookjes zichtbaar met de ingangskanalen.
De gebruikte kanalen 1 t/m 4 zijn niet standaard geactiveerd.
In Patchmix dus twee strookjes toevoegen (rechtermuisknop): één voor ASIO kanaal 1 en 2, en een ander voor kanaal 3 en 4.
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 31 aug 2011 13:17

Re: geen geluid uit ASIO E-MU 1820

Heb ik ook eens gehad...
Weet niet of het hetzelfde probleem is, maar bij mij waren om de een of andere wonderlijke reden de audio-uit-signalen in patchmix op 'geblokkeerd' gezet.
Omdat mijn pc stuk is kan ik je niet gedetailleerd aanwijzen hoe ik dat toen heb opgelost; maar ergens rechtsboven in patchmix zitten een stuk of wat ovale grijze knopjes. Onder één daarvan zat toen een overzichtje van alle output-kanalen. Die stonden met rode kruisjes op geblokkeerd, erop klikken en ze werden groen.
Sorry dat ik niet gedetailleerder kan zijn, hopelijk lost het zich op!
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 31 aug 2011 13:18

Re: geen geluid uit ASIO E-MU 1820

He, hij doet het! Het bleek in de session settings te zitten van het patchmix prgogramma. Het signaal moest worden ingesteld op external source en het staat standaard op internal. Lochisch natuurlijk. Maar voor dat je dat gevonden hebt....

Bedankt voor de reactie's

Afbeelding
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com