Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Binaural voor Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 19 aug 2016 23:44

Binaural voor Hauptwerk

Wat zou het mooi zijn als het voor Hauptwerk zou bestaan :

Binaural geluisproductie: luister voorbeeld https://youtu.be/itLxXeyM2aM?list=PL5fY ... 7yhhnVmVle
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 20 aug 2016 00:19

Re: Binaural voor Hauptwerk

Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 20 aug 2016 14:53

Re: Binaural voor Hauptwerk

De sets van OAM zijn met een speciale techniek ( kunsthoofd??) opgenomen waardoor ze via koptelefoons ruimtelijker klinken dan andere sets , heb ik gelezen op de fora.
Zelf speel ik haast nooit met een koptelefoon dus kan ik hierover geen ervaringen m.b.t. deze sets geven.

Groet Jan

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 20 aug 2016 15:00

Re: Binaural voor Hauptwerk

IDD.....lees het genoemde topic op het Hauptwerk forum, en je komt vanzelf uit bij OAM en de reden, waarom de professor altijd headphones aanbeveelt....

Zelf heb ik helaas weinig sets van hem, maar mijn Ebersmunster geeft dat resultaat ook, en vooral als je zoals ik hoofdzakelijk op de koptel bent aangewezen, is het een fijne bijkomstigheid.

Bij deze sets schakel ik dan de binauraliser-software uit, die ik bij andere sets wel toepas.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 20 aug 2016 17:09

Re: Binaural voor Hauptwerk

Ik speel zelf bijna uitsluitend met hoofdtelefoon.

ik ben mijn "Hauptwerk-carriere" begonnen met Freiberg (SP) die vond ik in de winkel (speakers) mooier dan Vollenhove (jammer dat ik die niet met hoofdtelefoon vergeleken heb, maar ja. ik wist toen minder van geluid dan nu).
Verder heb ik meerdere sets van SP, maar sinds ik Ebersmunster heb, kijk ik eigenlijk alleen nog maar naar sets van OAM. Omdat deze inderdaad met een hoofdtelefoon een veel mooier klankbeeld geven.
Muziek maak je met je oren.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com