Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Scheiding main/surround kanalen EMU Patchmix

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 13 sep 2011 13:14

Scheiding main/surround kanalen EMU Patchmix

Het valt mij op bij zwolle surround dat als ik het surround kanaal signaal harder zet in patchmix dsp dat het volume van het main kanaal ook omhoog gaat. Klopt het dat het surround signaal dus ook geheel of gedeeltelijk wordt weergegeven door het hoofd kanaal? Of moet ik iets anders doen qua instellingen? Ik heb nu in HW de rear registers ingesteld op surround en de andere op main. Het klinkt verder prima trouwens dat is het probleem niet.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 14 sep 2011 18:34

Re: scheiding main/surround kanalen

Hallo

Voor een goede weergave van Surround sets is het nodig dat er in Hauptwerk 2 stereo audio uitgangen zijn met elk hun eigen ASIO kanalen.
Die ASIO kanalen moeten in Patchmix hun eigen strip hebben.
Vanaf deze strips moet het geluid doorgestuurd worden naar de uitgangen van de EMU (SEND instructie): voor de front samples naar de boxen voor je, voor de rear samples naar de boxen achter je.
Als dat goed is gebeurt kunnen de geluidsniveau instellingen elkaar niet beinvloeden.

Ik hoop dat dit helpt.

Anton

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 14 sep 2011 18:53

Re: scheiding main/surround kanalen

Nog een kleine tip uit Nunspeet;

Bij twijfel over je instellingen kun je een bijvoorbeeld van kleine demo-surround set (Velesovo/Zwolle) 2 duidelijke verschillende registers laden, waarvan je er eentje alleen Front inlaad, en eentje alleen Rear.
Leuk effect geeft dat, en je weet meteen hoe ' t precies zit.

Je kan inderdaad met patchmix zoveel vogelen, dat je " Voor" de front kanalen hoort, en door de " Achter" zowel Front+Rear geluid... Voor elk wat wils.


Ps In patchmix is ook nog de mogelijkheid een test-signaaltje op de strip te zetten. Pas op de volumeknop :-)

Grt,
Wim Boer
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 27 sep 2011 20:10

Re: scheiding main/surround kanalen

inmiddels heb ik de scheiding van de verschillende kanalen voor elkaar. De fout was dat ik front links/rechts en rear links/rechts als twee kanalen had ingesteld en dat moeten er natuurlijk vier zijn.

Nu is het echter zo dat het lijkt of het ingangssignaal in patchmix dsp rechtstreeks doorgestuurd wordt naar de uitgangen. De hoofd en strip peak meters geven goede waarden aan maar de hoofd en strip gain controllers werken niet. Het toe te voegen effect heeft ook geen "effect" en het geluidsniveau staat nu op een vast waarde die ik niet kan aanpassen. De gain control "schuifjes" kun je wel verschuiven maar werken verder niet. Het geluid lijkt dus ergens een by-pas te krijgen maar ik kan nergens vinden waar de fout zit.
Iemand een idee?

edit: ik merk nu zelfs dat als ik bij gebruik van zwolle surround patch mix uit klik het geluid het gewoon blijft doen. Dus zonder of met patchmix maakt qua geluid geen verschil. Bij een andere sampleset doet het geluid het wel alleen met patchmix.

Het scherm ziet er zo uit:

Afbeelding
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 04 okt 2011 21:41

Re: scheiding main/surround kanalen

iemand met verstand van zaken die wel eens in apeldoorn komt en wil helpen? Ik heb voor mijn gevoel alles nagelopen maar ik kom er niet uit. Bij voorbaat dank!
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 05 okt 2011 18:19

Re: scheiding main/surround kanalen

Hierbij mijn instellingen, ik heb twee configuraties:
1. Voor speakers. De drie stereo kanalen uit Hauptwerk geef ik in Patchmix door naar de drie stereo outputs. De 'Main Mix slider' doet het jammergenoeg niet, daarom heb ik drie 'Trimpots' toegevoegd.

2. Voor hoofdtelefoon. Alle drie de stereo kanalen die ik in Hauptwerk heb gedefinieerd mixen samen in Patchmix. De 'Main Mix slider' kun je nu gewoon gebruiken.

De trimpots zie ik al bij je, het enige wat jij nog moet doen is per kanaal een 'Send' toevoegen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 05 okt 2011 20:37

Re: scheiding main/surround kanalen

Bedankt Gert! En ook Anton voor zijn duidelijke uitleg in Jip en Janneke taal over de weg die het geluidsignaal aflegt door Patchmix en wat je onderweg kunt toevoegen aan bewerking. ik heb het nu voor elkaar. Mooi he zo'n forum! :D
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com